Leikittekö te koskaan leikkiä "äiti ei ole nyt kotona"

• Viestiketjun aloittaja Äiti vapaalla
  • Ensimmäinen viesti
Äiti vapaalla
Minulla on äiteydestä vapaata 16h. Istun parvekkeellä, edessäni on kasa lehtiä, viiniä ja kännykkä josta kuuntelen radiota. Mies hoitaa 7kk lastamme ja minä olen vapaalla :)
Meillä voi viettää kunpikin näitä iltoja jos haluaa. Mites teillä?

naama
Mä leikin joskus aikoinaan lasten kanssa semmoista, että "te oisitte nyt retkellä", ja annoin nakkeja ja kekesejä+pillimehut, niin sain torkahtaa hetken vauvan kanssa...

Ei muuten, mutta toisinaan olen iltapuuhien aikaan "lenkillä" olohuoneen sohvalla. Lapset menee kiltisti isän kanssa nukkumaan, jos en ole kotona, mutta kiukuttelevat isälle jos tietävät minun istuvan katsomassa telkkaria :)

naama jatkaa
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti vapaalla;28896810:
Minulla on äiteydestä vapaata 16h. Istun parvekkeellä, edessäni on kasa lehtiä, viiniä ja kännykkä josta kuuntelen radiota. Mies hoitaa 7kk lastamme ja minä olen vapaalla :)
Meillä voi viettää kunpikin näitä iltoja jos haluaa. Mites teillä?
Mä kyllä henk.kohtaisesti mieluummin sitten oisin jossain muualla kuin kotona, jos mahis siihen. Tapaisin esim.ystäviä, ja viettäisin niiden kanssa vaikka 4 tuntia, kuin että olisin leikisti pois kotoa 16 h.

äiti vapaalla
Mä kyllä henk.kohtaisesti mieluummin sitten oisin jossain muualla kuin kotona, jos mahis siihen. Tapaisin esim.ystäviä, ja viettäisin niiden kanssa vaikka 4 tuntia, kuin että olisin leikisti pois kotoa 16 h.
Harvemmin enää kukaan lähtee mihinkään ilman kuukauden ennakkovaroitusta. Kyllä meillä on mahdollisuus muuallakin käydä, mutta tämä on hyvä tapa saada ihan täysin omaa aikaa. Joskus tulee vaan olo, että nyt tarvitsen vapaa illan ja aina se järjestyy.

"zxc"
Mä kaipasin eniten juuri kotona olemista ilman vastuuta ja velvollisuuksia kun meillä oli vauva. Kun olin yltiöväsynyt, ei todellakaan tehnyt mieli lähteä elokuviin tai ravintolaan. Mutta sitähän se minulle järjestetty oma aika oli, että piti lähteä jonnekin. Vaikka olisin halunnut vaan OLLA.

sinnepäin
Mä olen monestikin hermojen mentyä menny omaan huoneeseen, pistäny oven lukkoon, kuulokkeet korville ja voluumit kaakkoon.Mulla tosin teinejä vaan talossa,eikä aina jaksa kuunnella ilmanaikuista napinaa..En tiedä miten tämä toimis pienempien kanssa..meinaakko sä ap istua koko 16 tuntia siellä parvekkeella ;)

äiti vapaalla
[QUOTE="zxc";28896875]Mä kaipasin eniten juuri kotona olemista ilman vastuuta ja velvollisuuksia kun meillä oli vauva. Kun olin yltiöväsynyt, ei todellakaan tehnyt mieli lähteä elokuviin tai ravintolaan. Mutta sitähän se minulle järjestetty oma aika oli, että piti lähteä jonnekin. Vaikka olisin halunnut vaan OLLA.[/QUOTE]

Tähän peesi. Miksi pitää tuhlata kauhea määrä rahaa jotta saa vaan olla ilman vauvaa. Emmä edes jaksa nyt alkaa laittaa meikkiä naamaan ja hiuksia ojennukseen, mukavaa vaan olla verkkarit jalassa ja rentoutua. Ihanaa vaan olla ja lukea lehtiä joita ei ole ehtinyt kuin selaamaan.

äiti vapaalla
Alkuperäinen kirjoittaja sinnepäin;28896887:
Mä olen monestikin hermojen mentyä menny omaan huoneeseen, pistäny oven lukkoon, kuulokkeet korville ja voluumit kaakkoon.Mulla tosin teinejä vaan talossa,eikä aina jaksa kuunnella ilmanaikuista napinaa..En tiedä miten tämä toimis pienempien kanssa..meinaakko sä ap istua koko 16 tuntia siellä parvekkeella ;)
En, meen soffalle sitten jossain vaiheessa nukkumaan.

"vieras"
Aina välillä muuraudun työhuoneeseen tietokoneen tai ompelukoneen ääreen tai menen makkariin lukemaan, ja mies on lapsen kanssa. Tai katselen olkkarissa telkkaria rauhassa kun mies ja lapsi leikkii leikkihuoneessa. Tosin usein nuo lähtevät kahdestaa ulkoilemaankin, joten saan olla kotona rauhassa ihan mitään leikkimättä. Ja omille menoille menen silloin jos siltä tuntuu. Yleensä nämä tosin on puolen tunnin - parin tunnin juttuja, muutamalla työpäivän mittaisella kurssipäivällä olen käynyt, mutta sen pidempiä erossa oloja ei ole sattunut tulemaan enkä ole kaivannut (lapsi 2v).

En mä varmaan pystyisi kotona rentoutumaan, jos tietäisin miehen ja lapsien olevan toisessa huoneessa. Onneksi mies ottaa kerran pari viikossa lapsen heti aamusta mukaansa sukuloimaan, kaupungille jne, niin saan monta tuntia omaa aikaani. Pyrin tarjoamaan samaa myös hänelle

Kahdenkeskinen aika miehen kanssa onkin sitten kortilla..

"vieras"
Ei meillä onnistu kovin hyvin, on 5-vee ja 2-vee kuitenkin ovella koputtelemassa. Mutta saan olla kotona töiden jälkeen yksin, kun pääsen jo klo 15.00 töistä. Mies ja lapset tulevat vasta klo 16.30 kotiin, ehdin siis noin tunnin joka päivä levähtää ihan yksin :)

äiti vapaalla
En mä varmaan pystyisi kotona rentoutumaan, jos tietäisin miehen ja lapsien olevan toisessa huoneessa. Onneksi mies ottaa kerran pari viikossa lapsen heti aamusta mukaansa sukuloimaan, kaupungille jne, niin saan monta tuntia omaa aikaani. Pyrin tarjoamaan samaa myös hänelle

Kahdenkeskinen aika miehen kanssa onkin sitten kortilla..
Meillä lapsi menee nukkumaan 19.00-20.00.

"vieras"
Minulla on kans rento viikonloppu tiedossa. Mies lähti 3-veen kanssa mummolaan ja minä jäin 7 kk:n ikäisen tytön kanssa kanssa nauttimaan yhdessä olosta. Vitsit kun täällä on r-a-u-h-a-l-l-i-s-t-a. :D Nyt tuo pikkuinen nukahti yöunille niin minä virittelen itkuhälyttimet päälle ja lähden saunaan makailemaan vähäksi aikaa.

Vähänkö on rentoa ja helppoa yhden lapsen kanssa oleminen.. En enää muistanutkaan :D Ensi keväänä lähden sitten neljän päivän reissulle yksin kunhan tämän likan imetys loppuu. Sitä odotellessa..

cxxzz
Ei tarvitse leikkiä lapset osaavat tarvittaessa pyytää asioita myös isältä. Tuo ihan normaalia arkea meillä, leikimme mielellään jotakin muuta. Onneksi ei myöskään tarvitse sulkeutua 16 tunniksi parvekkeelle.

Yhteistyössä