Leikittekö lastenne kanssa? Oletteko ulkona lastenne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Mä vaan mietin kun on perheitä joissa vanhemmat eivät välitä leikkiä lastensa kanssa ollenkaan. Eivät käy edes kävelylenkillä (vaikka vain pieni pyrähdys talon ympäri jos lapsi on pieni ), pulkkamäessä, luisteleminen on kivaa tms. Kummastuttaa vanhemmat, jotka ovat aina töiden jälkeen vain KOTONA, ei käydä edes kahvilla missään.

Kaverini ja hänen mies (ja heillä 1,5v poika )ovat juuri tälläisiä. Heille voi mennä käymään, mutta he eivät kotoaan liiku mihinkään ikinä, kun ei jaksa...Ja poika ei ikinä käy ulkona enää tarhapäivän jälkeen (joo, tarhassa ollaan ulkona jopa 2 kertaa päivässä, mutta eikö olisi kiva vaikka VIIKONLOPPUNA käydä oman lapsen kanssa pulkkamäessä? )

Joo, mietityttää vaan onko näitä vanhempia paljonkin...?

meillä kyllä ulkoillaan paljon,mutta vähemmän tarvii silleen leikkimällä leikkiä lasten kans...enimmäkseen sitte askarrellaan,maalataan,pelataan jne yhdessä,mutta sellaset leikit leikkivät mielummin keskenään :)

ulkona kyllä touhutaan paljonkin kaikkea, puistoillaan, käydään kävelyllä, pelaillaan, istutaan hiekkiksella, mutta sisäleikeissä mä olen vähän huono.. askartelusta ja piirtämisestä kyllä tykkään, mut en mä barbien kanssa leiki :D tytöt 3 ja 7 ja leikkivät kyllä paljon keskenään sisällä =)

ulkona ei paljoa olla...syksyllä ja kesällä kyllä ja nyt odotetaan lunta...vesikelil ei olla viitsitty ulos mennä. Ja mä leikin kyl päivät pitkät tytön kans.
barbieilla leikin joskus miehen tytön kanssa (7v.) koska muistan kuinka ihanaa oli kun oma äitini leikki mun kanssa pienenä barbieilla.

Leikin pojan kanssa, mut pyrin myös kannustamaan omatoimiseen leikkiin, ettei tarttis koko ajan olla vieressä. Ulkoillaan varmaan keskivertoa vähemmän koska meillä ei ole puistoa lähellä ja poika kampeaa ittensä heti famon luokse kun mennään ulos. Tämä on vielä sellainen välikausi, ettei ole oikein tekemistä ulkona kun lelut on varastossa ja lunta odotellaan.

Joo, hienoa äidit! Just kaikki askartelu, piirtäminen ym jutut on varmasti lapsesta kivoja juttuja. Ja ihmetyttää kuinka jotkut eivät edes tälläistä tee lastensa kanssa. Miksi tehdä lapsia jos ei kuitenkaan jaksa heidän kanssaan olla yhtään?

Kyllä leikitään ja ulkoillaan paljon. Mut tunnen myös perheitä, jossa vanhemmat ei koskaan ulkoile lastensa kanssa, sit alkavat ulkoilla, kun pärjäävät ite pihalla. Surullista...

Meillä tyttö tällä hetkellä 1v 9kk ja joka päivä käydään ulkona. Jos on kurja ilma käydään vaan lähikaupassa, mutta muuten käydään kävelemässä. Tyttö tykkää kävellä itsekseen ulkona ja nukkuu paremmin illalla. Leikitään sisällä esimerkiksi júoksuleikkiä tai katsellaan yhdessä lehtiä. Välillä tuntuu ettei jaksa, mutta kyllä sitä itsekin piristyy, kun leikkii ja ulkoilee.

No eipä tosiaan viikolla tule monesti käytyä työpäivän jälkeen ulkona, ei jaksa. Mutta totta kai nyt viikonloppuisin ulkoillaan! Ja viikollakin leikitään yhdessä minkä jaksetaan. Oletko itse kotona kun jaksat hämmästellä?

Meillä ei tule paljoa käytyä ulkoilemassa arkisin lasten kanssa (tai muutenkaan leikkimässä) ei vaan jaksa pitkä päivän jälkeen ja lohduttauden juuri tuolla että päiväkodissa ulkoilevat :D mutta kyllä meillä sitten esim.eilen kun oli vapaapäivä käytiin lasten kanssa leikkipuistossa oikein ajan kanssa leikkimässä.ukko kyllä välillä ottaa lapset mukaan kun vie koiraa lenkille.

Työpäivän jälkeen ei yksinkertaisesti ehdi ulos kun ne kotityöt painaa päälle ja itsekin on niin väsynyt. Näin vapaa päivinä sitten yritetään enemmän nytkin ollaan aloittamassa leipomista pullataikina nousemassa.
Yritän ottaa lapset mukaan niihin koti hommiin ja ovat aivan innoissaan kun saavat touhuta yhdessä "aikuisten"töitä.

Ja me harvoin käydään kyläilemässä koska molemmilla vuorotyö se yhteinen aika perheen kesken on kortilla niin sitä vähää aikaa ei halua käyttää kyläilyyn.

Yhteistyössä