Leikittäiskö vähän salapoliisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomaton juttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
vauvaa ei "pideta" yliaikaisena kohdussa kovin kauan, ja myos varsinkin jos on tapahtunut kohtukuolema on kiire synnyttaa ettei aiti saa tulehdusta. koko juttu on joko provo tai kyseessa on henkisesti sairas ihminen.

vauvaa ei "pideta" yliaikaisena kohdussa kovin kauan, ja myos varsinkin jos on tapahtunut kohtukuolema on kiire synnyttaa ettei aiti saa tulehdusta. koko juttu on joko provo tai kyseessa on henkisesti sairas ihminen.

Vannon ja vakuutan ettei ole provo. :) Munkin mielestä olis outoa jos ei käynnistettäis viim. 3 viikkoa lasketun ajan jälkeen, saatika sitten 2,5kk myöhässä olevaa. Olisi vaan kiva tietää miten koko juttu päättyy.

Olisiko hän saanut keskenmenon mutta kieltää asian? Jos siis mies on tuntenut potkut niin mitä siellä mahassa sitten on ollut ellei vauva? Jos nainen on niin kovasti vauvaa toivonut niin hän voi todella kieltää keskenmenon. Aika outoa myös tuolta mieheltä ettei ole missään mukana eikä hänkään ole niitä vauvan tarvikkeita kotiin halunnut!

Todella outoa kyllä... mutta mä tiedän yhden naisen (psyykkisesti sairas) joka väitti olevansa raskaana ja synnyttäneensä kuolleet kaksoset. Tosiasiassa hän ei koskaan raskaana ollutkaan, mutta hän kertoo tätä tarinaa kaikille, myös omalle lapselleen.

Tiedetäänköhän me sama henkilö?

Tää mun tietämä kertoili/kertoilee(?) myös kaikenlaisia muita ihan ihme tarinoita...

Juttelin äsken tän miehen kanssa fb:ssa, kertoi, että laskettu aika olis ollut 8.9., ja sanoi myös, että siinä välissä ollut lasketun ajan kuukaudella muuttuminen ei pitänyt paikkaansa. Oli kuulemma arveltu jossain ultrassa että laskettu aika olisi ollutkin 9.9., mutta se olikin lopulta johtunut siitä että vauva on niin pieni kokoinen. Tää mies sanoi että synnytystä on kyllä tässä 2kk aikana yritetty käynnistää useampaan kertaan, mutta ei oo käynnistynyt, ja tyttö on joka kerta laitettu takas kotiin. Lääkärit on myös kuulemma olleet sitä mieltä että koska vauva on niin pieni, sen on parempi kasvaa vielä mahassa (tokkopa sentään kahta kuukautta), ja että kyseessä on hoitovirhe. Kun yritin kysyä lapsen hautajaisista, mies ei ensin vastannut mitään, ja sitten ilmoitti että hänen täytyy lähteä pois koneelta.

Kuulemma lasta ei olla voitu ottaa sektiolla ulos, koska tytöllä on ollut sydänlihaksen tulehdus, ja sen takia ei ole voitu nukuttaa. Tyttö on siis edelleen kotona, ja yhden toisen kaverin kautta kuulin sattumalta että hän lenkkeilee edelleen yli 5km lenkkejä koirien kanssa "kuollut vauva mahassa". Lapsen kuolemisen huomaamisesta on huomenna viikko, joten sekin ihmetyttää miksei ole jo käynnistetty. Ja kuulemma (lapsen isän kertoman mukaan) tyttö ei ole tuntenut liikkeitä melkein kuukauteen ennen kuin se lapsen kuolema todettiin.

Että semmosta. Jatkoa odotellessa...

Uskomatonta! Tao nyt ap sille miehelle järkeä päähän että ei tuo ole mahdollista! Kuollut vauva alkaa heti "lahoamaan" ja aiheuttaisi äidille vaarallisen myrkytyksen jos sitä ei käynnistetä/leikata ulos. Sydänlihaksen tulehduksen voi hoitaa, ja jos lenkkeilemään pystyy ja muutenkin olemaan normaalisti niin kyllä silloin nukutuksenkin pitäisi olla mahdollinen niin että sydänlääkäri vaan sitten koko ajan seuraa sydämen toimintaa. Mutta eihän leikkaukseen tosiaan nukutusta tarvita!

minunkin äitini valehtelee ihan sairaita juttuja, jo kun olin ihan pieni valehteli että hänellä on syöpä joka on terminaalivaiheessa ja hän kuolee pian. Valehtelee myös usein että on raskaana, on varmaan jo 5kertaa sanonut olevansa paksuna. Ja noi valheet tulee aina kun minulle tapahtuu jotain, esim kun olin onnettumuudessa ja melkein kuolin, äitini välitti olevansa raskaana, soitti sitten minulle sairaalaan ja itki että veri valuu pitkin hänen reisiään ja että kesken meni.
Kun itse tulin raskaaksi äitini väitti itse myös olevansa, suunnilleen samoilla viikoilla. En puhunut aiheesta enään ja hän oli kuin ei olisi koskaan ollutkkaan maininnut asiasta.
Taas muutama kuukausi sitten odotti kaksosia, ja keskenmenohan tuli taas.
Hän myös valhtelee että hänen läheisiään kuolee, on jopa valehdellut ihmisille että minä olen kuollut/koomassa ym. Jos hän sanoo että on syönyt salaattia luonaaksi, ei voi tietää jos se on totta..

Uskomatonta! Tao nyt ap sille miehelle järkeä päähän että ei tuo ole mahdollista! Kuollut vauva alkaa heti "lahoamaan" ja aiheuttaisi äidille vaarallisen myrkytyksen jos sitä ei käynnistetä/leikata ulos. Sydänlihaksen tulehduksen voi hoitaa, ja jos lenkkeilemään pystyy ja muutenkin olemaan normaalisti niin kyllä silloin nukutuksenkin pitäisi olla mahdollinen niin että sydänlääkäri vaan sitten koko ajan seuraa sydämen toimintaa. Mutta eihän leikkaukseen tosiaan nukutusta tarvita!

No tota, tääkään ei pidä ihan täysin paikkaansa. Kyllä kuollut vauva alkaa lahoamaan, mutta ei se välttämättä tarkoita äidille tulehdusta. On kaksosten äitejä joiden toinen vauva on kuollut kohtuun ja toinen on sitten syntynyt sektiolla vaikka kuukautta myöhemmin. Yhtä vauvaa ei varmaan kyllä pidetä yhtään ylimääräistä vaan synnytys käynnistetään heti/ seuraavana päivänä kun tilanne on huomattu.

Sektio ei vaadi nukutusta vaan se useimmiten tehdään selkäydinpuudutuksessa. Nukutetaan vain silloin kun kyseessä on hätäsektio ja äiti ei ehtisi puutua siinä ajassa kun elävä vauva täytyy saada ulos kohdusta. Jos oikein muistan niin hätäsektiossa tuo aika sektiopäätöksestä vauvan syntymään pitää olla alle 5min. Kiireellisessä sektiossa se on vartti, ja silloin yleensä puudutetaan.

Kyllä ylenpalttiseen valehteluun on jokin diagnoosikin, eikä ole täällä suomen kamaralla mitenkään harvinaista : / Tunne myös yhden tyypin joka valehteli raskaudestaan ja valehteli keskenmenostaan. Piti tarinastaan tiukasti kiinni yli vuoden kunnes kännipäissään miehestään erottuaan mulle totuuden kertoi. ON taas raskaana, innolla odotan onko oikeasti vaiko ei...

[QUOTE="vieras";22352163]Ja sama tapahtuu oli raskaus miten pitkällä tahansa. Jos sikiö ei tule omin avuin ulos niin pienillä viikoilla on lääkkeelinen keskeytys tai kaavinta, ja isommilla viikoilla lapsen joutuu synnyttämään kuten synnyttäisi elävänkin.[/QUOTE]

Mulle käynyt näin kahdesti. Sain valita käynnistetäänkö lähipäivinä vai odottelenko kotona max. viikon jos käynnistyy itsekseen. Molemmat raskaudet yli 24 viikkoa. Ei siinä tarvitse hosua jos tulehdusarvot ok. Eikä äiti ole hysteerinen. En itse pystynyt odottamaan vaan halusin luonnollisesti synnytyksen käynnistyksen. Omasta valinnasta kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja överit;22370727:
Kyllä ylenpalttiseen valehteluun on jokin diagnoosikin, eikä ole täällä suomen kamaralla mitenkään harvinaista : /

Tää palsta on kyllä hyvä esimerkki siitä, että münchauseneita riittää.

[QUOTE="Mjau";22370766]Mulle käynyt näin kahdesti. Sain valita käynnistetäänkö lähipäivinä vai odottelenko kotona max. viikon jos käynnistyy itsekseen. Molemmat raskaudet yli 24 viikkoa. Ei siinä tarvitse hosua jos tulehdusarvot ok. Eikä äiti ole hysteerinen. En itse pystynyt odottamaan vaan halusin luonnollisesti synnytyksen käynnistyksen. Omasta valinnasta kyse.[/QUOTE]

Tänään on tasan viikko tuosta kun se heidän vauvansa huomattiin kuolleeksi, eli jos loppuviikon aikana ei tapahdu mitään synnyttämiseen viittaavaa, niin koko juttu on pelkkää kusetusta? Sä olet nyt ensimmäinen jonka kuulen sanovan ettei synnytystä ole pakko käynnistää seuraavana päivänä kuoleman huomaamisesta.

Mullaki entinen kaveri valehteli minkä kerkes. Oli muka saanu keskenmenon ja näytti mulle patjaa, jossa se oli tapahtunu. Patja oli päästä päähän täynnä punasia pisaroita. Aika räjähtävä keskenmeno. Kaiken lisäksi joku aika tuon tapauksen JÄLKEEN se kertoi, että menetti neitsyytensä. :D

Yks yö laitto tekstiviestin, että hänet raiskattiin. Yritin soittaa, mut ei vastannu. Sit yritin seuraavana päivänä, että mentäis tekeen rikosilmotus. Ei halunnu. TK:ssa muka kävi ja HIV-tuloksenki sai samantien.

Tää onkii ollu mielenkiintoinen ketju, ja pitäny ain hommien välissä käydä vähän lukasees!

Tuost naisest tulee ihan mieleen exä. Hää tosin oli mies eikä tarinoinu raskauksista/vauvoista, ja hällä alko juttua tulemaan sitä enemmi mitä enemmi joi.
Aina kun jäi valheesta kii, paikkas sen uudella valheella ja kohta ei enää muistanu mitä oli valehellu ja valehteli lisää ja puhu ittesä pussiin monasti loppuvaiheessa.
Iha pokkana selitti kaikille mm. että läheisiä on kuollu ym. Ja olin samaan aikaan puhelimessa tään "kuolleen läheisen" kanssa.....
Ja siis liittyi juomiseen vahvasti nää tarinoinnit. Alkuun kun ei juonu, ei juuri valehellukkaa.

[QUOTE="vieras";22371702]Ap, oliko se mies mukana käynnistyksissä?[/QUOTE]

En tiedä kaikista, mutta yhden käynnistys-yrityksen aikaan mies oli meillä kylässä, ja on kyllä työssä käyvä ihminen. En sitten tiedä mihin aikaan vuorokaudesta noita käynnistyksiä yleensä hoidetaan...

Tänään on tasan viikko tuosta kun se heidän vauvansa huomattiin kuolleeksi, eli jos loppuviikon aikana ei tapahdu mitään synnyttämiseen viittaavaa, niin koko juttu on pelkkää kusetusta? Sä olet nyt ensimmäinen jonka kuulen sanovan ettei synnytystä ole pakko käynnistää seuraavana päivänä kuoleman huomaamisesta.

Ei sitä välttämättä heti käynnistetä. Mun miehen serkku joutu odottaan 1,5viikkoa ennenkun käynnistettiin, oli synnärillä ruuhkaa ja elävät vauvat meni etusijalle..
Mutta ei toi juttu kuulosta yhtään normaalille. tai sitten jollekkin sattunut todella, TODELLA huono säkä.. En kuitenkaan usko näin olevan..

Ei sitä välttämättä heti käynnistetä. Mun miehen serkku joutu odottaan 1,5viikkoa ennenkun käynnistettiin, oli synnärillä ruuhkaa ja elävät vauvat meni etusijalle..
Mutta ei toi juttu kuulosta yhtään normaalille. tai sitten jollekkin sattunut todella, TODELLA huono säkä.. En kuitenkaan usko näin olevan..

Mä oon miettinyt et jos tollasta oikeesti Suomessa tapahtuis, niin siitä kirjotettais kyllä lehdissä. Siis jos vauvaa pidettäis 2kk ylimäärästä mahassa koska neuvola ja ultraaja oli eri mieltä lasketusta ajasta (koon takia), ja jonka jälkeen lapsi kuolis.

Tää on kyllä mielenkiintoinen tapaus :)
Aika harvan pää kestäis kantaa kuollutta sikiötä päivä tolkulla, itse en ainakaan pystynyt, vaan ihan samantien käynnistys. Sekin vähän hämmästyttää että ollaan useampaan otteeseen käynnistämässä, mutta kuitenkaan ei ole käynnistynyt ja sitten päätetäänkin antaa sikiön vielä kasvaa kohdussa sellaiset pari kuukautta. Eihän tossa oikeasti ole päätä eikä häntää. Toisaalta ap:llä on varmaan ihan hauskaakin seurata tällaista tapausta lähi etäisyydeltä, mulla ainakin olisi hauskaa :)

Yhteistyössä