Lehti: Kuoliko pikkutyttö sikainfluenssaan? (Tornio)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tiistai 3.11.2009 klo 21.25

Torniolaisen koulutytön äkillisen kuoleman yhteyttä sikainfluenssaan selvitetään, kertoo Pohjolan Sanomat.

Tiistaina menehtynyt ala-asteikäinen tyttö ei ollut sairaalahoidossa, joten Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin johtaja Riitta Luosujärvi sanoo Pohjolan Sanomien haastattelussa, ettei tiedetä, onko kyseessä sikainfluenssatartunta.

Tytön luokkatovereille Tornion ja Ruotsin Haaparannan yhteisessä kielikoulussa kerrottiin kuolintapauksesta tiistaina. Haaparannan koulutoimenjohtaja Sven Forsberg vahvisti Norrbottens Kuriren-lehdelle suomalaistytön menehtyneen kotona, eikä tarkempaa tietoa kuolintapauksesta ole tullut koululle.

Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin sikainfluenssatyöryhmä kokoontuu keskiviikkona aamupäivällä, jossa selvitellään alueen sikainfluenssatilannetta. Riitta Luosujärvi korostaa, että asioista tiedotetaan heti kun jotakin varmuutta suuntaan tai toiseen on.

Menehtyneen lapsen kuolinsyyntutkimukset etenevät normaalissa järjestyksessä oikeuslääketieteelliselle laitokselle ja tutkimusten tulokset valmistuvat aikanaan.

IL

:(

Voi ei... Mun tytöllä nousi tänään kuume ja arvatkaa vaan uskallanko laittaa normaalisti nukkumaan ku tällasia lukee. En edes tiedä onko sikaflunssa vai ei, mutta mahdollista voi olla että on kun eskarissa ollut ja siellä tätä tautia liikkellä. Miksi tuossa ei kerrota oliko kuumeessa tai mitään?

Voi hemmetti! :'(

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
No onpa typerää lähteä arvuuttelemaan ja kirjottelemaan uutisissa noin. :/

Samaa mieltä.
Mutta tämänkaltainen typeryys myy hyvin tällä hetkellä...

niinpä. jos sillä ois ollut jotain kuumetta,nuhaa tai yskää niin luulisin, että siitä ois mainittu kuitenkin.

joskin tuollapäinhän tuota sikaakin on ollut liikenteellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Voi ei... Mun tytöllä nousi tänään kuume ja arvatkaa vaan uskallanko laittaa normaalisti nukkumaan ku tällasia lukee. En edes tiedä onko sikaflunssa vai ei, mutta mahdollista voi olla että on kun eskarissa ollut ja siellä tätä tautia liikkellä. Miksi tuossa ei kerrota oliko kuumeessa tai mitään?

Mä ajattelen asian niin, että lapsen perusvointi ratkaisee. Jos on vaan kuumetta, ja muuten ihan hyvässä kunnossa, niin nou hätä. Jos taas yleiskunto romahtaa, niin sillä minkä niminen tauti jyllää ei oo mitään väliä: hoitoon on päästävä. Eli se kuuluisa oireenmukainen hoito.

Paranemisia tyttöselle ja äidille jaksamista :hug:

Mä kans mietin ottaako poika omaa lomaa en halua meille sitä tautia :( Missä eskarissa sitä ollut?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mä ajattelen asian niin, että lapsen perusvointi ratkaisee. Jos on vaan kuumetta, ja muuten ihan hyvässä kunnossa, niin nou hätä. Jos taas yleiskunto romahtaa, niin sillä minkä niminen tauti jyllää ei oo mitään väliä: hoitoon on päästävä. Eli se kuuluisa oireenmukainen hoito.

Paranemisia tyttöselle ja äidille jaksamista :hug:

Näin mä koitan ajatella, mutta nää ihme uutiset tuo kyllä oman makunsa tähän sairaan lapsen kanssa olemiseen.. Nyt oireena pelkkä kuume joten hyvin pärjäillään. Kun vaan sit pysyis tällasena :/

Alkuperäinen kirjoittaja we:
Mä kans mietin ottaako poika omaa lomaa en halua meille sitä tautia :( Missä eskarissa sitä ollut?

Pohjosessa asutaan.. täällä sitä on jo joka paikassa :|

Me ollaan Torniosta ja sillä panikoin ku nuo eskarit on jo kaikki kolukujen yhteydessä, ettei meille tulis ,kun on tuo 1vee täällä tautia kärkkymässä....

Pohjosessa asutaan.. täällä sitä on jo joka paikassa :|

Me ollaan Torniosta ja sillä panikoin ku nuo eskarit on jo kaikki koulujen yhteydessä, ettei meille tulis ,kun on tuo 1vee täällä tautia kärkkymässä....

korjaan virheitä...

Yhteistyössä