Lehteen töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirjoittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirjoittelija

Vieras
Olen opiskelija sekä kotiäiti. Tykkään hirveästi kaikenlaisesta kirjoittamisesta, mutta minulla ei ole mitään alan koulutusta. Kokemusta on siis ainoastaan omaksi huvikseni kirjoittelusta (olen kirjoittanut aika paljon novelleja, runoja ja muuta sellaista) ja koulussa olen aina saanut hyvän arvosanan äidinkielestä. Osaan siis kirjoittaa ja kirjoitukseni ovat kuulemma myös kiinnostavia. :)

Haluaisin jonkin työn, jota voisin tehdä kotoa käsin opintojen sekä kotitöiden ohella. Onko jollain kokemusta jollekin lehdelle työskentelystä? Paljonko siitä saa palkkaa (toki varmasti vaihtelee paljon, mutta suunnilleen)? Minua kiinnostaisi esimerkiksi haastatteluiden, mielipidekirjoitusten yms. kirjoittaminen. Kertokaa kokemuksia, jos jollain sellaisia on! :) Tiedän, että tuskin kirjoittamisella rikastumaan pääsee, mutta enimmäkseen sellaista ajankulua siitä haluaisinkin. Siinä sivussa tietenkin sitten vähän rahaakin.

Onko paikkakunnallasi paikallislehteä? Sieltä kannattaisi aluksi kysyä. Usein mielellään ottavat avustajia. Palkkiot tosin eivät päätä huimaa, mutta pääsisit alkuu lehtityössä.