lehmänmaito allergia!!

kertokaas mitä ihmettä teen että saan lapselle täysipainoisen ruokavalion?nimittäin vauvalla todettiin lehmänmaito ja kananmuna allergia.tällä hetkellä saa soijamaitoa, mutta sitä menne vain 2-3dl päivässä.vaavi on 8kk??olen tosi huolissani...
 
Emppuliini75
Heippa! Jos on mahdollista niin pyydäpä pikaisesti aika ravitsemusneuvojalle. Sieltä saat todella hyviä vinkkeja ja tukea allergisen lapsen ruokavalion suunnitteluun.
 
Syökö kaupan purkkiruokia?
Niissähän ei ole läheskään kaikissa maitoa tai kananmunaa...

Meillä on pojalla kananmuna ja maitoallergia. Aluksi on tietysti hieman hankalaa kun pitää kattoa niin tarkkaan kaikki, mut siihen tottuu. Meillä ei soijamaitoa juo, mutta jotta kalkin tarve täyttyy syö iltaisin puolikkaan Calcichew-tabletin.
 
Ihme juttu jos eivät teitä ravitsemusterapeutin juttusille lähettänyt!!! Meidät heti laitettiin ravitsemusterapeutille vaikka lehmänmaitoallergia ei ollu edes selvä asia.Sun pitää vaatia! Meillä on nyt lista jota alan käydä kohta kohdalta kokeillen.Timi syö edelleen vain riisi, possu, kukkakaali ja päärynä.Maitona on Nutri-Junior.Ravitsemusterapeutin kanssa yhdessä tehtiin se lista ja meille varattiin jo uuttakin aikaa seuraavan käynnin yhteyteen.Ku vain pystyisin kokeilemaan uusia ruoka-aineita.
 
Emppuliini75
Minä taas en kamalasti suosittele noita valmisruokapurkkeja koska varsinkin juuri 8 kk ja vanhempien lasten ruokapurkeissa on monessa sitä maitoa, maitojauhetta, maitoproteiineja... ja yleensä ruoka-aineallerginen lapsi on allerginen monelle muullekin ruoka-aineelle kuin vain esim. maidolle. Varsinkin jos et vielä kaikkea tiedä niin ikäviä yllätyksiä voi tulla purkkiruokien myötä. Lapsi saa monia uusia ruoka-aineita kerralla ja sitten olet ihmeissäsi että mikä niistä oireet aiheutti. Kun itse jaksaa tehdä niin tietää mitä ruokaa lapsi syö. Toki on hyvä jos esim. reissuun löytyy joku käypä purkki. Meidän tytölle niitä käy peräti kaksi että kannattaa tutkia tuoteselosteet suurennuslasin kanssa. Ja todella vaadi ehdottomasti pääsy ravintoneuvojalle. Meilläkin se oli aika hankalaa vaikka lapsi on todella allerginen. Mutta olet vain kovana jos tarve vaatii niin sinne kyllä pääsee!!!
 

Yhteistyössä