legolandissa käyneet..

  • Viestiketjun aloittaja tahtoo tietää kaiken
  • Ensimmäinen viesti
tahtoo tietää kaiken
millä olette menneet?mikä halvin vaihtoehto?
mitä maksanut matka? sisäänpääsy?
mitä tykkäsitte?

mitä kaikkea pitäisi ottaa huomioon? pärjääkö huonolla enkulla ( ylä-aste 7)
missä yöpyä?

kertokaa kaikki olellinen..mites passi kun meillä on nyt 2viikon ikäinen vauva
 
e
Käytiin toissavuonna, mutta en nyt kyllä kuollaksenikaan muista noita hintoja.:/ Mentiin siis autolla Ruotsin kautta Tanskaan. Legolandiassa käynti ei siis ollut matkan ainoa kohde, oltiin useampi yö Ruotsin puolella ensin.

Ihan kiva paikka.:) Meillä ei tosin ollut sillon lapsiakaan, joten se oli varmaan vähän erilaista kun jos olis lasten kanssa ollut. Harmitti vain, kun oli niin huonot ilmat. Oltiin siis käymässä siellä vasta tuossa elokuussa. Englanninkieli ei mullakaan mitään loistava (oisko ollut 8 yläasteella ja lukiossa), miehellä ei kielitaitoa oo nimeksikään. Suht hyvin pärjättiin, kuhan vaan kestää vähän häpeää siinä kun yrittää saada asiaansa selväksi..:D Tai näin mulla ainakin..

Meillä ei ainakaan mitään passeja ollut koko matkalla, tarviiko niitä??:eek:
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Käytiin toissavuonna, mutta en nyt kyllä kuollaksenikaan muista noita hintoja.:/ Mentiin siis autolla Ruotsin kautta Tanskaan. Legolandiassa käynti ei siis ollut matkan ainoa kohde, oltiin useampi yö Ruotsin puolella ensin.

Ihan kiva paikka.:) Meillä ei tosin ollut sillon lapsiakaan, joten se oli varmaan vähän erilaista kun jos olis lasten kanssa ollut. Harmitti vain, kun oli niin huonot ilmat. Oltiin siis käymässä siellä vasta tuossa elokuussa. Englanninkieli ei mullakaan mitään loistava (oisko ollut 8 yläasteella ja lukiossa), miehellä ei kielitaitoa oo nimeksikään. Suht hyvin pärjättiin, kuhan vaan kestää vähän häpeää siinä kun yrittää saada asiaansa selväksi..:D Tai näin mulla ainakin..

Meillä ei ainakaan mitään passeja ollut koko matkalla, tarviiko niitä??:eek:
no ainakin jos lentäen matkustaa... itse lennettiin, niin en ajatellut, että autoillessahan tolla välillä ei välttämättä kysellä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emppu1:
Me ollaan myös ajateltu Tanskan matkaa. lentokoneella hirmuisen kallista. Antakaa vinkkejä =)
Ostakaa halpalento köpikseen ja sieltä voi vuokrata auton pariksi päiväksi kun menee legolandiin - mä ostin viikko sitten ihan muuta tarkoitusta varten lentolipun ja se maksoi 122e
 
ap
paljonko passi maksaa?

lennot on ihan super kalliita ja mietittiinkin että jos menis ruotsin kautta autolla mutta siinäkin sit kyllä kaikkee siltamaksuja mutta kai se silti halvemmaks tulee. ukko vaan itse ei ois halukas ajamaan. sit ois juna eli jos ruotsiin ja siitä kuulemma ois 5 tunnin matka tanskaan..

en tiä on kauheen vaikeeta. ja pitääkö reissua sitten lykätä parilla vuodella kun on tuo pikkunen mutta vanhemmat pojat siinä iässä että olisivat enemmän kun onnellisia jos tuonne pääsisivät.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja once:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja once:
vauvakin tarvii passin, tietenkin. halvempaa yöpyä billundista vähän matkan päässä, lauantai on ruuhkaisin päivä...
Miksi vauva tarttee kun ei muut?
siis kun mehän lennettiin...
Pohjoismaiden välillä vallitsee henkilöiden vapaa liikkuvuus (Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska ja Islanti). Pohjoismaiden kansalainen ei tarvitse matkustusasiakirjaa liikkuessaan muissa Pohjoismaissa. Henkilöllisyys ja jonkin Pohjoismaan kansalaisuus on voitava tarvittaessa osoittaa.
 
!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja once:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja once:
vauvakin tarvii passin, tietenkin. halvempaa yöpyä billundista vähän matkan päässä, lauantai on ruuhkaisin päivä...
Miksi vauva tarttee kun ei muut?
siis kun mehän lennettiin...
?? miten se vaikuttaa kun pohjoismaissa matkustaa millä menee?
mietippä sitä! vauvalla harvoin on muuta kuvallista henkilötodistusta
 
Oon käynyt, ihana paikka. Mitään hintoja en muista, siitä on n. 10 vuotta aikaa. Me mentiin autolla ruotsin kautta, oli tosiaan jotain siltamaksuja tms. mut ne sillat oli jo elämys sinäänsä. Eihän sinne mitään passia tarvii..
 
Dk
Tanskaan ehdottomasti Ruotsin kautta autolla. Siinä jo tulee lomamatkaa kivasti :) JA sillat kannattaa jättää väliin: esim. Helsingborgista lautalla Helsingöriin ja saapi samalla tauon ajamisesta ja ehtii vaikka syömään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Dk:
Tanskaan ehdottomasti Ruotsin kautta autolla. Siinä jo tulee lomamatkaa kivasti :) JA sillat kannattaa jättää väliin: esim. Helsingborgista lautalla Helsingöriin ja saapi samalla tauon ajamisesta ja ehtii vaikka syömään.
mistä nämä kaikki tietää. kunnon kartta todellakin pitää ostaa. ja osaako siellä tanskassa ajaa?
 
DK
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Dk:
Tanskaan ehdottomasti Ruotsin kautta autolla. Siinä jo tulee lomamatkaa kivasti :) JA sillat kannattaa jättää väliin: esim. Helsingborgista lautalla Helsingöriin ja saapi samalla tauon ajamisesta ja ehtii vaikka syömään.
mistä nämä kaikki tietää. kunnon kartta todellakin pitää ostaa. ja osaako siellä tanskassa ajaa?
Tanskassa osaa ajaa, tiet on hyvät ja opasteet selkeät, samoin kuin Ruotsissa, ja moottoriteillä samat rajoitukset kuin Suomessa (Ruotsissa 110 rajoitus). Me olemme ajaneet Ruotsin ja Tanskan kautta Saksaan useamman kerran ja leppoisampaa matkaa ei juuri ole toista :)

Hiukan kartan kanssa reittisuunnittelua etukäteen ja lomafiilis päälle, niin hienosti sujuu!
 
me
me lähdetään juhannuksena ja mennään viikkarilla yli ruotsiin sit ajetaan köpikseen ja siellä yövytään, sit matka jatkuu horses nimiseen paikaan (tunnin matka legolandiaan) siellä yövytään 3yötä ja liput 2päiväksi legolandiaan 391e perhehuoneessa 2+2. kannataa tutustua legoladian sivuihin sieltä varattiin hotelli. me ollaan reissussa viellä 2yötä toisessa paikassa ja 1yö ruotsissa,,,, hintaa koko reissulle arvioitu n.2500e (yöt,bensa,ruka,laivat ja ostokset)
 
vieras
ollaan pari kertaa tehty ja taas tänä kesänä mennään =)
Eli auto laivaan ja tukholmaan ja siitä autolla billundiin, yöpymisiä jos tulee matkalla, niin meidän perheelle sopii ihan leirintäalueen mökit =) billundissa on oltu yötä kivoissa maatilamatkailupaikoissa!!
 
vierailija
Moro! Lähdetään legolandiaan 18.6 ja palaillaan 21.6. Meillä suora lento billundiin ja yöpyminen La landiassa lomamökissä . Matka aika arvokas, mutta hintaan kuuluu 2 päivää legolandiassa,1 oäivä eläintarhassa ja vapaa pääsy vesipuisto la landiaan , joka on euroopan suurin vesipuisto ja sielläkin on vaikka mitä vapaa-ajan vietto mahdollisuuksia.
 
möö
Ostan sellaisen bussi-laiva-Köpis-Legoland -paketin.
Hintaa tulee noin 1000 ( minä ja lapsi ) sis 2 yötä laivalla ja 3 hotellissa.
Aamiaiset ja sisäänpääsyt sisältyy, muut ostan itse eli 2000 euron reissu tulee.
Enkku sujuu, mutta arka olen omatoimireissulle lähtemään.
 

Yhteistyössä