Legoja vai Dubloja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bb

Vieras
Ostaistko 3- vuotiaalle tavallisia lego-palikoita vai Dubloja? Meillä siis 3- vuotias tyttöö ja mietitään kumpia ostettaisiin joululahjaksi. Kotona on jo dubloja muutama ja mummolassa niitä pieniä tavallisia legopalikoita, eli molemmilla on leikkinyt. Kun noita dubloja on aika vähän ja rakentelu kiinnostaa aateltiin ostaa lisää joululahjaksi, mutta kumpia kannattaisi hankkia?

Duploja tietenkin. Ne kestää kunnon leikit ja valmista tulee nopeasti. Meillä on reilun kuution verran Duploja ja niillä nuo leikkii eniten. Jopa 10-v, vaikka hällä on pieniäkin Legoja tosi paljon.

Meidän melkein neljävuotiaalle ostimme vielä duploja joululahjaksi, sillä vaikka pikkulegoilla hänkin on jo leikkinyt niin selvästi "osaa" paremmin rakentaa duploilla, sillä legot vaatii vielä huomattavasti enemmän tarkkaavaisuutta kun mitä meidän pikkumiehellä on.

no meillä poika sai ekat pikkulegot vähän vajaa 3v joululahjaksi, ja nyt 3,5v sillä on käytössä vain pikkulegot. tykkää nillä paljon enemmän rakennella, eikä tila riittänyt molempien legojen säilytykseen joten dublot (jätesäkillinen) meni varastoon odottelemaan käyttöä

Oliskohan tyttö ollut 3½ v kun ostettiin joululahjaksi duplo prinsessalinna ja oli kyllä tosi mieleinen (ja leikkiihän tuo sillä vieläkin aina välillä, 6 vee). Kyllä luulisin että 3-4 -vuotiaalle vielä paremmin ne duplot menee.

poika siirtyi pikku-legoihin jo 2v,oli tosi näppärä käsistään.Tyttö nyt 2v enkä ole yhtään ajatellut et siirtyis legoihin,on kokeillut muttei niillä osaa rakentaa vielä.Jos on kätevä käsistään niin ostaisin pikku-legoja.

Duplot. Meillä 4 vuotias sai synttärilahjaksi pikkulegoja pari pakettia ja kaikki ovat jo hukassa. Toivoi duploja nyt vielä joululahjaksikin, vaikka täyttää talvella 5.

[QUOTE="a p";22510392]Peruspalikoita ostaessa pakkaukset on ihan yhtä mukavia :) Myöskään ei ole ollut apua kysyä lapselta. Olemme miehen kanssa eri mieltä asiasta ja siksi kyselen miten teillä on toimittu. Molemmilla palikoilla lapsi rakentaa ihan yhtä hyvin, itseäni vain mietityttää mahdollinen pikkusisarus.[/QUOTE]

No jos ihan peruspalikoita olet ostamassa niin ehkä mä sitten pienestä sisaruksesta huolimatta päätysin niihin pieniin legoihin (duploja vois ostaa sitten sille pienemmälle lahjaks ). Meillä on ainakin muksu kehittyny tosi äkkiä näppäräks noiden pienten legojen kans mut silti väliin kaivetaan duplot esiin sitten erilaisia leikkejä varten.

Minä ostaisin dubloja, ihan vain koska niitä saa mukavampia paketteja kuin peruslegoja. Esim. ne maatilat ja eläimet tai työkoneet. Ja ihan peruspalikoissakin on usein paljon heleämmät värit.

No sehän riippuu ihan lapsestakin - mistä tykkää. Mutta peruspikkulegojen sijasta ostaisin cityä. Duploista on helpompi rakentaa taloja jne. Ehkäpä minä ostaisin sinuna duploja, koska niillä leikitään vielä pitkään ja niillä rakentaminen on kivempaa. Pienellä määrällä duploja ei tee mitään.

Olen ostanut 4veelle vielä duploja tänä kesänä, kun tykkäsi Car-sarjasta, mutta pääosin 3.5veestä lähtien pikkulegoja. Mutta se johtuu myös siitä että meillä on oikeasti paljon duploja :) Viime vuonna 3.5veenä sai Cityn korjaamon, minkä kokosi osin itse. Tänä vuonna osaisi kootakin sen jo kokonaan itse. Mutta meillä leikitään ihan rinnakkain vielä duploilla ja legoilla. Juuri rakennukset tehdään duploista ja legoista autot ja vastaavat.

Ostin viime jouluna 3,5-vuotiaalle vielä duploja. Nyt 4,5 vuotta, niin tänä jouluna saa sitten pikku legoja. Edelleen, jos pitää itse rakentaa, niin silloin kaivetaan duplot esiin. Mutta jos leikkii hahmoilla nyt, niin silloin käytössä on pikku legot.

Kesällä Legolandissa sai itse valita ihan minkä vain paketin, niin duplon työmaapaketin halusi.

meillä dublon prinsessalinna ja talo-sarjat. Nyt 7-vuotias tyttö haluais vielä hevostallit. Tykkää niillä leikkiä ja noista kahdesta saa rakennettua vaikka minkälaisia taloja. Meille ei varmaan pikkulegoja edes osteta.

Yhteistyössä