Lego joulukalenterista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Tässä tuli mieleen että kohta ois tarvetta joulukalenterille. Kuulin joskus että on olemassa Lego kalentereita ja niissä on ilmeisesti yksi palikka/päivä? meidän lapset on kuitenkin sen verran pieniä että meillä on käytössä Duplo. Onkohan Duplossa mitään vastaava? onko kokemusta näistä kalentereista? vai saako "paremman lopputuloksen" ja pääsekö halvemalla jos ostaa jonkun isomman paketin ja laittaa pojille itsetehtyyn joulukalenteriin (sellainen on kuitenkin olemassa)?

Alkuperäinen kirjoittaja HuutoYössä;27221051:
Ei ole kokemusta, mutta kylläpä aloitus yllätti! Kohta joulukalenterin aika... yli kaksi kuukautta jäljellä vielä :D

no kohta ja kohta:))) mutta jos halua järjestä lapsille jotain erikoisempaa, esim. itsetehty joulukalenteri niin kyllä löytöjen löytämiseksi mene aikaa, ja mä oon 6pv/vko töissä joten mun viikot mene kyll todella nopsa)

Ei taida Duplo-kalenteria olla,mutta kaverin lapsella oli viime vuonna Playmobil-kalenteri ja oli kyllä tosi hieno.. Siitä ite kalenterista tuli joku linna tms mihin niitä ukkoja voi laittaa ja millä siis voi myös leikkiä.

En tieä onko Duploilla samanlaista, en ole nähnyt, mutta tossa Lego -kalenterissa voi tulla yhtenä päivänä esim. ukkeli ja toisena jokin pieni "rakennelma". Viime vuonna oli sellainen ritarikalenteri, missä oli ukkeleita ja esim. jokin ritarin tarvike, olikohan joku ammus tai tykki tms.

[QUOTE="fani";27221089]Ja Legon kalentereiden suhteen muuten koskaan ei ole liian aikaista, ne loppuu yleensä aina kesken. Mutta duploista ei ole kalenteria.[/QUOTE]
Tai siitten ei. Olen myös ostanut kalenterin itsenäisyyspäivän jälkeen alennuksella ja laittanut sen jemmaaan seuraavaksi vuodeksi. En muista, oliko siinä siihen aikaan vuosiluku, mutta jos oli, ei lapsi siitä välittänyt.

[QUOTE="vieras";27221104]Ei taida Duplo-kalenteria olla,mutta kaverin lapsella oli viime vuonna Playmobil-kalenteri ja oli kyllä tosi hieno.. Siitä ite kalenterista tuli joku linna tms mihin niitä ukkoja voi laittaa ja millä siis voi myös leikkiä.[/QUOTE]
Playmobil-kalenterin olen minäkin nähnyt tuttavaperheessä tosi kivan; siinä sellaiseen "maisemaan" kerättiin asetelmaa niistä luukuista löytyvistä hahmoista, joilla voi sitten leikkiä... Lapsista tämä ehkä on tosi kiva vain jos hahmot liittyvät johonkin tarinaan. :|

Yhteistyössä