Lauren, Lea, Keira vai Isobel?

• Viestiketjun aloittaja paula
  • Ensimmäinen viesti
paula
Mikä näistä olisi paras? Hiukan on erityylisiä nimiä, mutta tähän on valikoituneet minun ja mieheni lempparit. Itse olen kahden ensimmäisen kannalla, mieheni tykkää Keirasta ja Isobel on molempien suosikki, mutta istuuko se mielestänne suomalaiseen korvaan?

Lauren, Lea, Keira vai Isobel?

Laura
Lauren ei missään nimessä.. Ei kuulosta yhtään järkevältä suomalaisella. Lea on musta tosi kaunis ja Keira ihan kiva ja vähän erikoisempi. Isobel ihan ok, mut jotenki ehkä kömpelön kuulonen, vois muissa kielissä toimia kivastikkin.

mielipiteitä tulee
Jos tuo Isobel olisi IsAbel niin olisi ehdottomasti mun suosikki!
Lea - Tiedän vanhoja naisia nimeltä Lea, en laittaisi omalle lapselle kuitenkaan.
Lauren - Liian...öh ulkomainen. Henk. koht. en tykkää.
Keira - moviestar name. Liian tunnettu, liian teennäinen Suomalaislapsen nimeksi. Sorry.

ap
Pöh, unohdin sitten näemmä mainita, että asumme usassa ja sukunimi on tosiaan amerikkalainen. Mutta olisi kuitenkin kiva, että nimi sopisi myös suomalaisten sukulaisten suuhun, eikä olisi mikään hirvitys Conradine (anopin lemppari :D)

ilona
Toinen lapsen vanhemmistahan saattaa hyvin olla ei-suomalainen, ainakin näin päättelen nimivalikoiman perusteella. Miten on, ap? Lea on kiva, jos lausutaan englantilaisittain, Keira myös samassa tapauksessa.

minä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pöh, unohdin sitten näemmä mainita, että asumme usassa ja sukunimi on tosiaan amerikkalainen. Mutta olisi kuitenkin kiva, että nimi sopisi myös suomalaisten sukulaisten suuhun, eikä olisi mikään hirvitys Conradine (anopin lemppari :D)
Ahaa! No sittenhän se Lea olisi hyvä. Suomalainen mutta sopii myös Amerikkalaiseen suuhun?

miw
Lea noista paras, jos kyse ensimmäisestä nimestä ja noita kirjoitusasuja ette aio muutta. Itse lausun Keiran Kiiraksi ja Kiirasta pitäisin eniten ihan noin suomalaisittain kirjoitettuna.

öö
Miks ei Isabel?? toi isobel on sit siis ISO Bel (tulee mieleen leffa Hal ja iso rakkaus,Iso Hal)

ja Keira? Suomalaiset kun lausuu sen sitten
K-e- i-r-a... (=koira?)
Laittakaa sit suoraan Kiira jos haluutte että niin lausutaan.

Lea ja Lauren nyt ainoita mitkä tunnistaa tytön nimeksi myös suomalaisten lausumana..

miw
No sitten ei ole ongelmaa kuin tuon Isobelin kohdalla. Kyllä nykysuomalaiset osaavat lausua vieraskieliset nimet oikein, mutta tuon Isobelin kohdalla tulee väkisinkin painotettua nimen ensitavuja. Tässä uudet mun suosikit 1. Keira, 2. Lauren, 3. Lea

ap
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Miks ei Isabel?? toi isobel on sit siis ISO Bel (tulee mieleen leffa Hal ja iso rakkaus,Iso Hal)

ja Keira? Suomalaiset kun lausuu sen sitten
K-e- i-r-a... (=koira?)
Laittakaa sit suoraan Kiira jos haluutte että niin lausutaan.

Lea ja Lauren nyt ainoita mitkä tunnistaa tytön nimeksi myös suomalaisten lausumana..
Isabel on täällä kuitenkin niiiin tavallinen nimi (no okei, on Laurenkin), että tuo Isobel-versio olisi siinä mielessä parempi.

Laura
No sit toi Laurenki on ihan nätti mut musta vähän entiä.. tylsä? Vähän ku just Laura. Jos itelläs lähellä sydäntä (niinku omalla äitillä edellinen) ni mikä ettei, onhan se kaunis nimi.

Yhteistyössä