Laukaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Elikkäs asuuko kukaan täältä laukaalla?
millainen paikka on asua lasten kanssa?
Ollaan miehen kanssa mietitty muuttoa sinne täältä etelästä..
Onko kuntalisää?
kaikki huomionarvoinen tieto otetaan vastaan =)

Laukaa ei oikein tue lapsiperheitä. Ei maksa mitään jos haluaisi hoitajan lapsille kotiin, eikä minusta ole laukaassa kuntalisää.
En siis itse asu laukaassa mutta veli perheineen asuu.

kuntalisän puute on harmittavaa kun nykyisellä paikkakunnalla sitä saa ja tarkoituksena kuitenkin hoitaa lapset kotona kouluun asti..
muita kokemuksia kaipailisin...
Äänekoskea ollaan myös mietitty,mutta sama tilanne taitaa olla siellä?
Millaisia palveluita paikkakunnalta ei löydy?

Laukaa on ihan kiva kaunis paikka, lähellä jyväskylää. Äänekoski on kyllä aika kuollut paikka, sitä en suosittele. Kuntalisää ei laukaassa ole ja Äkistä en tiedä.

Olen asunut Laukaassa 2 vuotta. Tykkäsin kyllä kovasti paikasta. Siellä oli kouluikäisille lapsille tosi laaja valikoima kesäleirejä (tämä jostain syystä jäi erityisesti mieleen..). Ainut miinus oli se, että lestadiolaiset on alkaneet sitä kansoittamaan (kuten myös Äkia), joten esim. kouluista on kuorot jouduttu lopettamaan, kun lesta-äidit ei anna lastensa laulaa kuorossa, ja kuoroon ei sitten riitä laulajia.

Pois muutettiin, kun haluttiin rakentaa omakotitalo, ja Laukaassa tonttien hinnat olivat jo melko kovia (20 000?/ 2000m2)

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Se on Laukaassa, ei Laukaalla.

Eiku onko se just toisin päin? kaveri joka on sieltä kotoisin sanoi, että sen muistaa siitä, haluaako olla kusessa vai kusella. :saint: Mutta en minä oikeasti tiedä.

Kyllä mä liputtaisin tuon Laukaassa-muodon puolesta - ihan vaikka jo siksikin, että äikänopeystäväni käy aina lapsuudenkodissaan Laukaassa :D. Samahan se on Akaassa, Jyväskylässä, Vimpelissä, Inarissa jne., mutta Imatralla, Seinäjoella, Äänekoskella jne.

Kyllä mä liputtaisin tuon Laukaassa-muodon puolesta - ihan vaikka jo siksikin, että äikänopeystäväni käy aina lapsuudenkodissaan Laukaassa :D. Samahan se on Akaassa, Jyväskylässä, Vimpelissä, Inarissa jne., mutta Imatralla, Seinäjoella, Äänekoskella jne.

Minäkin luonnostani sanoisin Laukaassa, mutta työkaveri, joka on siis syntyisin sieltä, jaksaa joka kerta huomauttaa :D

Minäkin luonnostani sanoisin Laukaassa, mutta työkaveri, joka on siis syntyisin sieltä, jaksaa joka kerta huomauttaa :D

Ehkä laukaalaisetkin ovat erimielisiä asiasta? Kun siis mun laukaalainen ystäväni käy kyllä Laukaassa.

Ehkä laukaalaisetkin ovat erimielisiä asiasta? Kun siis mun laukaalainen ystäväni käy kyllä Laukaassa.

Se voi hyvin olla, tuo nimi on sellainen, että sen kieliasua ei ulkopaikkakuntalainen voi oikeastaa arvata suoraan. Kukaan ei varmaan käy Rovaniemessä tai Turulla :)

Hitto, mä selvitän tuon jostain lähteestä, nyt rupes kiusaamaan :D

Kotuksen (Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen) sivuilla suositeltu taivutusmuoto on Laukaa : Laukaassa

http://www.kotus.fi/index.phtml?s=461

Heh, minä voin nyt vastata, että kusessapa tuo työkaveri on sitten ollut syntymästään asti, Kotu suosittelee :D

Hitto, mä selvitän tuon jostain lähteestä, nyt rupes kiusaamaan :D

Kotuksen (Kotimaisten kielten tutkimuskeskuksen) sivuilla suositeltu taivutusmuoto on Laukaa : Laukaassa

http://www.kotus.fi/index.phtml?s=461

Heh, minä voin nyt vastata, että kusessapa tuo työkaveri on sitten ollut syntymästään asti, Kotu suosittelee :D

Teepä niin :D. (Paitsi että se on Kotus...)

Itse asun laukaassa, lähellä kylää. Ja sillein. Että, minkä ikäsiä lapsia on teillä ompi? Koululaisia? Laukaan kirkonkylän koulussa on vajaa 500 oppilasta. Ja silleesä. Kannattaa muuttaa, mutta vanhukset ovat vitun töykeitä.

Asun myös itse LaukaaSSA ja tuolla aiemmin viitattuihin tontinhintoihin (vuonna 2009) on kyllä tullut melkoinen korotus erityisesti Tiituspohjassa, josta on noin 10 km Jyväskylän keskustaan (torille). Ei taida postimerkin kokoista tonttia saada tuolla 20 tonnilla. Kunnolliset omakotitontit alkavat 30 tonnista ja rantatonteilla ei näytä ainakaan yksityisellä olevan hintakattoa...