latex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä1

Vieras
miten on, mulla tulee lateksista kamala kutina. hanskoista ja kondomeista. me käytetään ehkäisynä kondomeja ja lateksittomat kondomit on kamalan kalliita ja kokonsa puolesta eivät ole miellyttäviä miehelleni.

kun nyt joskus kuitenkin sitten lateksisia käytetään (mua kutittaa jonkunaikaa jälkeenpäin), onko siitä mulle pitemmän päälle ongelmia? esim. tuleeko allergiasta ajan myötä pahempi?

• Tykkää
Reactions: aboutcb1
kumiallergia saattaa altistuksen jälkeen aiheuttaa anafylaktisen sokin, joka saattaa aiheuttaa hengitysteiden turpoamisen ja jopa tukehtumiskuoleman.
oireet pahenevat ajan kanssa, mutta saattaa käydä niinkin että vaikka ensin on vain kutinaa ja kuumotusta oireina niin seuraavalla kerralla iskee kunnon allergiareaktio.
varovaisuutta kehiin..

• Tykkää
onpahan vaan synnytys lähellä takana, joten ei vielä muita ehkäisyjä, muutenkin toinen lapsi olis kohta yrityksessä...
arvasin muuten, että joku tarttuu sanaan allergia...
oliskohan oikeasti jotain tietoa jollain?

• Tykkää
Lateksittomien kondomien lisäksi voi kokeilla ns. naisten kondomia. Sekin on polyuretaanista tehty. Valitettavasti nekin ovat aika kalliita, mutta omaan terveyteen kannattaa investoida.

• Tykkää