Lastesi nimen merkitys tai mitä se tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bad Virgin-

Aktiivinen jäsen
03.01.2008
43 331
1
36
Täältä ei varmaan ihan kaikki supsuomalaiset nimet löydy...

Esikoinen Jessica tarkoittaa naista, varakasta, vaurasta sellaista.
Vanessa taasen perhosta.
Sitten taas mun toinen nimi on Johanna, joksi mua kutsutaankin, eli nimen perusteella olen Jumalan armollinen lahja :laugh: :laugh: :laugh:

Kokeilkaa löytyykö lastenne tai omaa nimeä täältä :D

Eli nuo kaksi ylintä linkkiä vasemmalta, baby nimen alapuolella.
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&langpair=en%7Cfi&u=http://www.2babynames.com/babygirlm.shtml&rurl=translate.google.fi&usg=ALkJrhh7Kv-eCleVsLEvxekOAzmtl_47aw

no ainakin tuolla sivustolla on kohtalaisen vajavaiset tiedot... tyttäremme on Iiris, ja sivuston mukaan nimi on kreikkalaista alkuperää ja tarkoittaa sateenkaarta. Iris on kreikkalaisen taruston mukaan jumalan sanansaattaja, joka laskeutui maahan sateenkaarena. siis tuon lisäksi, ja myös silmän värikehä on iiris, ja myös kurjenmiekan toinen nimi on iiris (iris sibrica esim on siperiankurjenmiekan tieteellinen nimi).

omaa nimeäni en viiti tähän laittaa, on sen verran harvinainen.. ja merkitystä ei edes tuolta löytnyt

onnellinen :)

Katsoin tota "popular baby names" -linkkiä ja aika... hmm... erikoisia nimiä. Miksi osa niistä on suomennettu ja osa alkuperäisessä asussa? Linnanpiha tytönnimenä?

en löytänyt tuolta mutta sen tiedän faktaksi:D että mun tytön nimi on alunperin juutalainen miehen nimi joka tarkoittaa jumalan leijonaa sekä myös paikannimenä jumalan liettä;) Ja joo en ehkä nyt heti ekaksi googlettanut :D On vaan tosi kaunis nimi;)

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
poitsu on "laakerilehdillä seppelöity"
neitiläinen on havupuu tai ananas :D

Sun neidillä taitaa olla sama nimi kun mun nuoremmalla.

Esikoisen nimi tarkoittaa 'jumala on valoni' jonkun sivuston mukaan. Mun nimi tarkoittaa taasen neuvonantajaa, siinä olenkin erityisen hyvä :saint: B)

Yhteistyössä