Lastenvaunut ja ratasosa, miten näitä käytetään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömöti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29546999:
Tuo on yksilöllistä, mä siiryin vaunukopasta pois 2,5kk iässä ja ostin rattaat joita oli helppo ja kevyt työnellä. Hermot meni vaunuihin joiden renkaat eivät kääntyneet.

Niin, noissahan on juurikin kääntyvät eturenkaat joten saisin pitemmän käyttöajan.

Alkuperäinen kirjoittaja hömöti;29547007:
Niin, noissahan on juurikin kääntyvät eturenkaat joten saisin pitemmän käyttöajan.

Ei näkyny kuvassa eturenkaat.
Kyllä nuo lapset aika nopeesti alkavat kiinnostumaan ympäristöstä. Mä laitoin sellasen lämpöpussin rattaisiin ja sadesuojan, samalla tuli opeteltua valjaiden käyttöä niin ei tarvinnu niiden kanssa alkamaan tapella. Tarvittaessa saa katella maisemia ja kuitenkin pysyä suojassa huonolta ilmalta.

Riippuu varmaan aika lailla myos vauvasta ja niista vaunuista. Meilla oli Emmaljungien vaunukoppa kaytossa melkein vuoden, vauva nukkui niissa paikkarit.
Sitten toisen kanssa oli tuplat kaytossa ja niissa huomattavasti pienempi koppa. Vauva ei myoskaan oikein ikina kopassa viihtynyt. Just ja just kitkuteltiin sinne 6kk ikaan ja sitten vaihdettiin istuimeen. Meilla laakari "kaski" ennemmin kayttamaan koppaa sinne puolivuotiaaksi kun tuli tarkastuksessa puheeksi. Autossa turvakaukalo on ollut molemmilla reilu vuoden vanhaksi.
Vaunkopan/istuimen kaytto varmaan riippuu siitakin, saako istuimen ihan taysin makaavaan asentoon vai ei.

Tuo riippuu niin lapsesta ja kuinka paljon vaunuja / rattaita käytät. Meillä mentiin kopassa siihen asti kun pysyivät siellä kauniisti eikä valjaita tarvittu. Mut mä meninki melkein joka paikkaan kävellen ja vauva nukkui päikkärit aina vaunuissa jos vaan sää salli. Lisäksi meillä oli tilava koppa ja lapset pienikokoisia. Kumpikin vielä syntynyt talvella, niin kasvaessa pääsi vielä vähemtämään vaatettakin. :D

noissa voi varmaan laittaa kopan kiinni jos nukuttaa, ja sitten jos tahtoo hereillä istua niin istuinosan, yleensä ne saa vaihdettua minuutissa :)
meillä on kopassa viihdytty noin 6kk ja sitten on nukuttu ratasosassa päiväunet ja rattaita autottomana perheenä tarvittu vielä 3½v lapsella reissuissa