Lastenvalvojaa paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen yrittänyt tavoittaa kuntamme lastenvalvojaa kolme viikkoa enkä pääse puhelinajoista läpi joten kysyn täällä jos joku tietäisi.
Jos etäisällä ei ole voimassa olevaa tapaamissopimusta enää ensi kuusta alkaen ja sanoo suoraan viesteissä että ei aio palauttaa 5v tytärtämme sovittuna aikana, onko minun pakko antaa lapsi hänelle? Nykyisen sopimuksen mukaan tyttö olisi hänellä tässä kuussa 6pv, olen luvannut että saa olla 10 mutta siltikään ei aio palauttaa lasta. Olen siis lähivanhempi ja tyttö asuu minun ja puolisoni luona.
Hänet on kerran poliisi joutunut viemään pihaltamme pois kun oli koronakaranteenissa eikä suostunut lähtemään jos ei saa lasta (tiesi että kuulun vaikeasti riskiryhmään ja sanoi haluavansa että vatsassa oleva vauvani kuolee, tästä annoin hänelle jopa lääkärintodistuksen muttei kelvannut) ja en haluaisi tyttärelle traumoja että joudun poliisit soittamaan hakemaan hänet kotiin kun ei palautakaan. Isä asuu 200km päässä.
 
vierailija
Isä vetoaa siihen ettei viime kuussa saanut pitää päiviään. Sosiaalihuolto kuitenkin sanoi että isä tiesi seuraukset kun lähti ulkomaille korona-alueelle ja näinollen ei ole velvollisuutta kuroa menetettyjä päiviä kiinni vaan hän itse kantaa tappionsa.
Ap
 

Yhteistyössä