Lastenvaatteita kirppikseltä vai uutena kaupasta?

Ostatteko lapsellenne vaatteet aina uutena vai mieluummin kirppikseltä? Ihan mielenkiinnosta kyselen,kun itse olen tehnyt aivan loistavia löytöjä kirpparilta nyt 1v 2kk ikäiselle lapselleni,nykyään ja ihan pikkuvauvasta lähtien. Voin sanoa että suurin osa vaatteista on kirppikseltä hankittuja erittäin hyvälaatuisia,monet uudenveroisia ja ennenkaikkea edullisia.Esim. eräs merkkivaate uutena kaupassa n.20? ja täsmälleen sama vaate kirpparilla 3 ?! Eli mitään järkeä ostaa uusia jos käytettyjä ihan samanlaisia vatteita saa parilla hassulla eurolla tai joskus maksaa vain muutamia kymmeniä senttejä. En ole itse mikään ekoilija enkä henkeen ja vereen ns. aatteellinen vaihtoehtoihminen,mutta tässä asiassa kyllä vahvasti liputan kierrättämisen puolesta! Ja varsinkin kun puhutaan pienten lasten ja vauvojen vaatteista jotka ei vielä kulu niin helposti ja jotka mahtuvat vain hetken päällä,niin eipä mielestäni kannata syytää rahaa uusiin ja kaliisiin. Kyllä itsekin joskus uusia ostan jos joku kiva yksilö löytyy,mutta harvemmin.Ja lahjaksihan tulee monesti uusia. Tietty kaikilla ei ole aikaa tai mielenkiintoa pyöriä käytettyjen tavaroiden parissa kun helpommin saa siististi liikkestä uuden....
 
Sekä että. :) Mäkin oon kirppikseltä ostellu ihan älyttömästi hyvä kuntosia vaatteita meidän uudelle tulokkaalle. esikoiselle ei juurikaan enää löydy, mut aikoinaan myös hälle kirppikseltä ostellu.
 
vieras
Sekä että, tosin en kirppareilta vaan huuto.netistä. Mulla on kuitenkin valikoiva maku, enkä mä mitään venähtäneitä ja kuluneita kuteita osta siltikään miksikä toiset mieltää käytetyt vaatteet herkästi. Samannäköiseksi ne uudetkin vaatteet menee 4-5 pesun jälkeen, eli ei juuri miksikään. Miksi en voisi ostaa jos hinta on ehkä 30-50% uudesta. :) farkut muunmuassa ja sellaiset ei mene miksikään , puseroista katselen parhaimpia. ja hyviä löytöjä on tullut tehtyä, enemminkin tuo huutonet on sellainen koukuttava "harrastus" :D On kiva ostella sieltä.
 
Suurimman osan ostan eri kirppareilta. Name it:in ihan saman sesongin vaatteita ostanut. Toki uutenakin tulee ostettua ja isovanhemmat + kummit raahaavat vaatteita, joten meidän tytöltä ei vaatteita puutu :)
Juuri äsken ostin Ticketin pinkin haalarin naapurilta 30e:llä. Siis talviversion. En näe mitään järkeä tuhlata 130 euroa tollasiin kun haalari on ihan uudennäköinen yms..
 
pihi
Mä ostan sieltä mistä halvimmalla saa. Joskus kirppisvaatteilla on enemmän hintaa kuin alennusvaatteilla. Mietin myös sitä, että jos alennusmyynnistä saa kengät hintaan 7?, niin ei kannata käytetyistä maksaa 5?.

Pääasiassa ostan huuto.netistä vaatepaketteja, joissa yleensä yhden vaatteen kappalehinnaksi jää alle euro.
 
nn
Sekä että. Ostan uutena ja ostan myös kirpparilta, mutta olen tosi tarkka siitä, mitä ostan. Löytöjä olen tehnyt todella useasti! Myyn myös itse noin 4krt vuodessa vaatevarastoja kirppareilla.
 
myö
Mulla on kaksi tyttöä, ja ostan pääasiassa kirppikseltä. Minusta on hassua ostaa esim. mekko uutena kaupasta n. 15 euroa x2, koska tytöt ovat lähes samanikäisiä. Me kaikki kolme olemme myös melkoisia vaatefriikkejä, ja tytöistä on tosi hauskaa, kun saavat valita kirppikseltä niin monta vaatetta kuin haluavat.
Ostan myös itse paljon vaatteita kirppikseltä ja Huutiksesta, ja olen siitä ylpeä.
 
silmu
Minä odotan ensimmäistäni ja olen saanut paljon toisten vanhoja vauvanvaatteita. Havaintojeni mukaan n. 1/3 niistä on melko hyvässä kunnossa ei kuitenkaan uuden veroisia, 1/3 siedettävässä kunnossa ja 1/3 niin järkyn nukkaantuneita tai venyneitä, että pistin ne syrjään enkä aio käyttää. Tältä pohjalta olen ajatellut, että jos kirppisten sato on samanlaista, niin en taida alkaa asioida siellä. Toisaalta kirppisekseltä saattaa ehkä löytyä vähän käytettyjä tai ihan uusiakin vaatteita, joten ehkä pitää käydä tutustumassa. Eihän niitä ruppasen näköisiä ole pakko kenenkään ostaa...
 
Banda
Kun olisi aikaa kierrellä kirppareita ja tehdä löytöjä.....

Ostan suurimman osan kaupasta, koska silloin kun pääsen/kerkeän ostoksille on yleensä jo kirpparit kiinni täällä päin.

myyn kyllä vaatteita kirpparilla ja omasta mielestä edullisesti ja hyvä kuntoisia.

Huutonetistä ei kokemusta.. joskus katellut, mutta tuntuu niin hankalalta seurata huutoja jne ja sitten jännittää tuleeko sieltä ylipäätään sitä tuotetta vai ei.
 
jep
sukulaisten kierrätyksenä lasten vaatteet tullee ja kirppikseltä jos sattuu osuu tai jos marketti reisul sattuu ossuu oikeasti edullisesti silmiin niin sitten. Vuodes menee n.10e lapsi vaatteisiin muut kun saadaan.
 
Suurin osa ostetaan uusina. Kirppiksiltä harvoin nykyään löytää isommille (116/134) vaatteita, jotka olisivat riittävän siistejä jatkokäytettäväksi. Poikkeuksen tekevät juhlavaatteet (hameet lähinnä ).. Vauvalle ostan jos löytyy jotain sopivaa ja siistiä. :)

Tällä viikolla tein kyllä muutaman löydön: kuin uusia, kivakuosisia aikuisten paitoja, jotka tuhoan ja ompelen niistä lapsille muutaman hellemekon. :saint:
 
myö
Onko jollakulla kokemusta siitä, miten pitkään lapset suostuu käyttämään kirpparivaatteita? Mietin vaan, että minusta olisi ihanaa kasvattaa lapset tässäkin asiassa kierrättämään, mutta joutuvatkohan kiusatuiksi? Tällä hetkellä 4 ja 5, ja kertovat ihan reteesti kavereilleen ostaneensa kirppikseltä, vaan kuinkakohan kauan? Ja tää ei ole meillä oikeastaan rahakysymys, vaan ihan periaatteellinen asia.
 
Kirppikseltä lähes kaikki vaatteet :D

Mulla on blogi, jossa voi käydä kurkkaamassa viimeaikaiset ostokset http://chef.blogit.fi/

Meillä 7v käyttää kirppisvaatteita ja ymmärtääkseni puhuu siitä kyllä ihan kaverienkin kesken. Meilläkään kyse ei ole pelkästään taloudellisesta hyödystä, koska todellisuudessa ostan nyt paljon enemmän kuin mitä ostaisin jos pitäisi täysi hinta maksaa. Mulla varmaan meneekin enempi rahaa vuositasolla lasten vaatteisiin kuin monella sellaisella joka ostaa kaiken uutena sillä meillä on keskivertoa isommat vaatevarastot.

Toki jos käyttää vain merkkivaatteita niin asia on erikseen, mutta jos nyt puhutaan H&M tasoisista vaatteista jne.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Kirppikseltä lähes kaikki vaatteet :D

Mulla on blogi, jossa voi käydä kurkkaamassa viimeaikaiset ostokset http://chef.blogit.fi/
.
Sulla on kyllä uskomattomia löytöjä! Kuopiossa voi vaan haaveilla että noin uudenveroista löytäisi mistään :O Ja noilla hinnoilla, huh!

Itse huudan huutiksesta, koska en tosiaan paikallisista kirppareista oikein löydä mitään + hinnat on törkeät vaatteen kuntoon nähden. Yhden ainoan kerran osuin oikeaan aikaan kirpparilla ja rohmusin yhden pöydän tyhjäksi, mutta muuten ei ole kyllä käynyt yhtä hyvää tuuria. Joten tämän vuoksi käytän ahkerasti huutista, josta olen tehnyt aivan ihania löytöjä ja mielellään maksan ne postarit. Monesti kun tuolla on ollut sellaisia vaatteita mitkä miellyttää minun silmää, mutta joita ei enää liikkeissä edes myydä, joten passaa minulle paremmin kuin hyvin.

Lastenvaatteita siis ostan, itselle harvemmin mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Kirppikseltä lähes kaikki vaatteet :D

Mulla on blogi, jossa voi käydä kurkkaamassa viimeaikaiset ostokset http://chef.blogit.fi/
.
Sulla on kyllä uskomattomia löytöjä! Kuopiossa voi vaan haaveilla että noin uudenveroista löytäisi mistään :O Ja noilla hinnoilla, huh!

Itse huudan huutiksesta, koska en tosiaan paikallisista kirppareista oikein löydä mitään + hinnat on törkeät vaatteen kuntoon nähden. Yhden ainoan kerran osuin oikeaan aikaan kirpparilla ja rohmusin yhden pöydän tyhjäksi, mutta muuten ei ole kyllä käynyt yhtä hyvää tuuria. Joten tämän vuoksi käytän ahkerasti huutista, josta olen tehnyt aivan ihania löytöjä ja mielellään maksan ne postarit. Monesti kun tuolla on ollut sellaisia vaatteita mitkä miellyttää minun silmää, mutta joita ei enää liikkeissä edes myydä, joten passaa minulle paremmin kuin hyvin.

Lastenvaatteita siis ostan, itselle harvemmin mitään.
Nämä vaatteet (kirppikseltä ostetut siis, nettikaupat ovat asia erikseen) on Turun seudun kirppiksiltä.

Kyllä täälläkin osa pyytää ihan kiskurihintoja ja joku myy rikkinäisiä/tahraisia vaatteita mutta kun lähes joka viikko noita kirppiksiä tulee kierreltyä niin helposti sieltä sitten sitä hyväkuntoista ja samalla edullistakin löytää :)
 
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piiri on avannut Marskin Muksut nimisen käytettyjen lastenvaatteiden ja tarvikkeiden Second hand myymälän ja - verkkokaupan Helsingin Töölössä, Topeliuksenkatu 19.
Toimimme täysin lahjoitusten varassa ja otammekin kiitollisena vastaan kaikkea lapsiin liittyvää. Kaikki myymälän ja verkkokaupan tuotto menee suoraan lapsiperheiden hyväksi tehtävään työhön kotimaassa.
Tervetuloa lahjoittamaan ja ostoksille. Marskin Muksut - Laadukkaiden lastenvaatteiden ja-tarvikkeiden Second hand Verkkokauppa
Auta meitä auttamaan!
 
"susu"
keskimäärin puolet ja puolet.Pojalle ei löydy enää kirpparilta vaatteita(on nyt kokoa 140),hänelle ostan kaikki uutena.Erityisesti kuopukselle(koko100)löytyy vielä hyvin vaatteita ja keskimmäisen(tyttö) vaatteet siirtyy hänelle.Kengät ostan aina uutena,paitsi kuopus perii yleensä keskimmäisen tytön kengät.
 

Yhteistyössä