Lastenvaatteiden tekeminen itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aloittelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aloittelija"

Vieras
Oon joskus yläasteella tehnyt viimeksi vaatteita käsityötunnilla. Nyt ajattelin, et olis tässä kotona ollessa mukava kokeilla onnistuisko perushousujen ja paitojen tekeminen itse. Oisko antaa vinkkiä lehdistä, nettisivuista tms. joista löytäis yksinkertasia kaavoja vaatteiden tekoa varten? Lisäks mielellään ottaisin vastaan vinkkejä kivoista kankaista (esim. nettikauppoja)? Pärjääkö muuten ihan perus ompelukoneella vai oisko saumuri tarpeellinen?

Kannattaa toki kokkeilla. Kivaahan se on, ja siihen voi jopa jäädä koukkuun. Burdasta löytyy joskus, joku suomalainenkin lehti on, en nyt muista minkäniminen... Tuolta kaupan hyllyiltähän noita löytyy. Kaavalehdet on kyllä aika kalliita, joten kannattaa ehkä kysellä lähipiiristäkin, jos jollain olisi lainata. Netissä on pilvin pimein blogeja, joita kannattaa katsella. Ja kyllä perusompelukoneellakin pärjää, saumurilla on vaan helpompi ja nopeampi suruutella.

itse olen usein käyttänyt jotain hyväksi todettua vaatetta kaavamallina. Useimmat lasten paidat ja housut on aika simppelisti tehtyjä ja niiden mukaan on helppo leikata samanmalliset palat kankaasta :) (useemmin oon epäonnistunut kaavojen mukaan tehdessä kun tällä tyylillä)

Yhteistyössä