Lastenvaatteiden shoppailuinnostus kotiäideillä/työäideillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onaha

Aktiivinen jäsen
20.08.2008
1 736
0
36
Aiemmin täällä oli, joku päivä, juttua siitä onko paksut vai ohkaiset mammat enemmän lastenvaatteiden perään. Samassa ketjussa sivuttiin kotiäitien lastenvaatefriikkeyttä.

Itse rupesin miettimään, että minä henk.koht. ostelen enemmän lastenvaatteita työäitinä ollessani. Tää liittyy toki rahalliseen tilanteeseenkin, mutta ehkä vielä enemmän siihen, että koen, että kun vien lapset hoitoon niin on kiva viedä heidät sinne näteissä, kivoissa ja hyvissä vaatteissa. Kotona ollessa ei oo niin väliä. Toki on pari parempaa vaatekertaa kyläilyä, kerhoa jne varten. Mutta sitten kun lapsi on hoidossa ja hyviä/kivoja vaatteita on hoitoa varten paljon niin niitä tulee pidettyä ja ostettua ihan vaan muutenkin. Ei tule enää käyttöä "rönttävaatteille" juurikaan (parit niitäkin hyvä olla). Ja töissä käydessä ei ehdi/jaksa jatkuvasti pestä pyykkiä joten kivoja vaatteita on pare olla vähän enemmän kuin kotiaikoina...

Mites muilla? Shoppaatteko lastenvaatteita kovemmalla innolla kotona vai töissä ollessanne?

Ei mitään eroa. Mä en juurikaan shoppaile shoppailun vuoksi. No kotona ollessa siksikin tuli vähemmän ostettua, kun niitä pienimpiä vaatteita varsinkin saatiin ihan liikaa, ei viitsinyt ostaa yhtään enempää

Ihan sama onko lapset hoidossa vai ei. Tietysti taloudellinen tilanne hiukan vaikuttaa/rajoittaa :whistle:

Mutta itse olen huomannut, että ostelen lapsille vaatetta koska ylipäätään shoppailen mielihyvän vuoksi. siis tuntuu että on tylsää->surffaan vaikka huutonetissä tai nettiputiikkien sivuilla. Ja yleensä jos menen itselle ostamaan kaupasta jotain tarvitsemaani, niin lapsille löytyy todella paljonenemmän, itselle ei sitäkään mitä menin hakemaan...

Kotona ollessa oli aikaa shoppailla kirppareilla ja nyt työäitinä taas "oikeissa" kaupoissa. Tusin ostan nyt sen enempää tai vähempää mutta laadukkaampaa ostan nyt .

Hmm, vähän vaikea vastata. Mä kun olin niissä "oikeissa töissä" aikana ennen lapsia. Nyt olen sitten ollut kotiäitinä pidemmän aikaa. Mä olen ainakin ihan totaalisen hurahtanut kauniisiin lastenvaatteisiin. Me ei edes olla kovia kyläilemään, mutta mulle on ilo katsella kotonakin kauniisti puettuja lapsia. En mä tiedä, mistä tämä vaaterakkaus alkoi, mutta se on kyllä vienyt mukanaan totaalisesti. Ompelen paljon vaatteita ja panostan mielelläni siihen, että muksut saavat paljon kivoja vaatteita. Ostan vaatteita ympäri maailmaa... Ihana tämä mahdollisuus netin kautta =)

Yhteistyössä