Lastenvaatteiden second hand shopit?

  • Viestiketjun aloittaja Täti vihreä :D
  • Ensimmäinen viesti
Täti vihreä :D
Lueskelin tuota toista ketjua ja tajusin, että Helsingissä olisi tuollainen käytettyjen lastenvaatteiden liike kanssa! Pitää ensitilassa mennä se tsekkaamaan! Onko kellään kokemuksia tuosta Kruunukirpusta tai vastaavista? Oletteko myyneet tai ostaneet? Tukholmassahan noita on tuollaisia liikkeitä on pilvin pimein, mutta mä olen aina ajatellut että meillä on Suomessa liian voimakas kirppiskulttuuri ja suomalaiset on liian ahneita antaakseen valtaosan myynnistä pois...
 
ov
Mulla on vain ostokokemusta Kruunukirpusta. Mä ostan mielelläni käytettyä vaatetta, mutta olen aika tarkka vaatteiden kunnon suhteen ja nyt kun on töissä, en jaksa kierrellä ja penkoa montaa itsepalvelukirppistä löytöjen toivossa. Varsinkin kun isommille on jo vaikeampi löytää niistä vaatetta. Käyn Kruuniksessa lähes viikottain ja tiedän heti mille hyllylle / rekille suunnistaa. Toki vaatteet maksavat vähän enemmän, mutta toisaalta siellä ei tarvitse käydä läpi 50 nukkaista h&m -paitaa löytääkseen jonkun helmen...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
minkälaiset hinnat on siellä käytettyjen vaatteiden liikkeessä ?
Tukholmassa esim. Rackarungarissa on vauvanvaatteet n. 1-3 e, lasten perusvaatteet 1-5 e, toppahaalarit 15-40 e, kengät 5-10 e, mekot 2-8 e... Pelit 2-10 e, kirjat 2-6 e, jne.
 
pettymys
Mainostavat, että myyvät merkkivaatteita. Lähdin Turusta asti sinne tarkoituksenani ostaa läjäpäin vaatteita. Just joo. Kaksi vaatetta lähti mukaan. Aika lailla samaa henkkamaukkaa oli kuin muuallakin. Seassa sitten muutama oikea merkkivaate.
 
pallero
kesällä oli itä-helsingissä yksi liike missä kävin piipahtamassa. Nyt lyö pää tyhjää, että mitä aluetta se olikaan... herttoniemi ehkä... ei nyt pälkähdä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja :
minkälaiset hinnat on siellä käytettyjen vaatteiden liikkeessä ?
Kruunukirpussa maksoin esim. Gantin potkupuvusta 25e. Eli aika hintavia ovat.
Toi voi olla tosi paljon tai ihan kohtuullisesti. Mun mielestä. Riippuu minkä ikäinen ja missä kunnossa se vaate oli... Jos oli uutta vastaava ja viime kevään mallistosta, niin voisin tuon maksaakin...
 
pallero
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Vesala-kontula akselilla ainakin on yksi, joku ketunpesä tai vastaava, en ole käynyt ohi vaan ajellut :whistle:
en ihan siellä asti ole ajellut. Muistelen, että oli herttoniemen lähellä. Pieni, siisti second Hand-liike, joka oli laitettu tosi nätiksi. Vaatteet oli siis kokojärjestyksessä ja tyttöjen ja poikien vaatteet eriteltynä. Oli ehkä Miku ja Pammi. Ostokset pakattiin nättiin paperikassiin ja koristeet päälle. :) vaikkei ollut mikään lahja. tytön housut maksoivat muistaakseni 6 euroa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pallero:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:
Vesala-kontula akselilla ainakin on yksi, joku ketunpesä tai vastaava, en ole käynyt ohi vaan ajellut :whistle:
en ihan siellä asti ole ajellut. Muistelen, että oli herttoniemen lähellä. Pieni, siisti second Hand-liike, joka oli laitettu tosi nätiksi. Vaatteet oli siis kokojärjestyksessä ja tyttöjen ja poikien vaatteet eriteltynä. Oli ehkä Miku ja Pammi. Ostokset pakattiin nättiin paperikassiin ja koristeet päälle. :) vaikkei ollut mikään lahja. tytön housut maksoivat muistaakseni 6 euroa.
Juu, hei nyt mäkin muistan ton Miku ja Pammin! Siitä oli joskus Iltalehdessä juttua...
 
Vinksu
Hei! Itse en pk-seudulla niin usein käy, eikä sillä lailla mahiksia kierrellä noita putiikkeja, mutta tein ilokseni netistä löydön, second hand -kaupan www.vaatekaappionline.fi ja suosittelen muillekin, jotka nimenomaan laatua etsii, itse en noihin henkkamaukkoihin lämpiä...
 
Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piiri on avannut Marskin Muksut nimisen käytettyjen lastenvaatteiden ja tarvikkeiden Second hand myymälän ja - verkkokaupan Helsingin Töölössä, Topeliuksenkatu 19.
Toimimme täysin lahjoitusten varassa ja otammekin kiitollisena vastaan kaikkea lapsiin liittyvää. Kaikki myymälän ja verkkokaupan tuotto menee suoraan lapsiperheiden hyväksi tehtävään työhön kotimaassa.
Tervetuloa lahjoittamaan ja ostoksille. Marskin Muksut - Laadukkaiden lastenvaatteiden ja-tarvikkeiden Second hand Verkkokauppa
Auta meitä auttamaan!
 

Yhteistyössä