Lastenvaatteiden nettikaupat ja niiden valikoimat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wannabe-suunnittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wannabe-suunnittelija

Vieras
Mä olen päättänyt perustaa lastenvaatteiden verkkokaupan, ja olen nyt tehnyt alustavaa tutkimusta. Koko homma on vielä aika alkutekijöissään, mutta päätös on kuitenkin tehty, eikös se ole hyvä alku. :) Olen "vakoillut" kilpailijoita, ja huomannut, että lähes poikkeuksetta kaikissa verkkokaupoissa on samat vaatemerkit, metsolat, moonkidsit, minymot, molo kidsit, maxomorrat ja småfolkit tuntuu löytyvän kaikkialta. Eikö luulisi, että kun saisi vähän näkyvyyttä, voisi omalla, uudella vaatemerkillä pärjätä vähän paremmin kuin alkamalla myymään itsekin noita samoja merkkejä? En siis havittele mitään miljoonavoittoja tai edes hurjanhyvää liksaa, vaan edes jotain pieniä tuloja itsellekin, vaikka mies onkin toivonut että oisin pojan kanssa kotona kunnes hän menee kouluun.

Suunnittelin siis, että tilaisin (ehkä jopa painattaisin) ihania kankaita ja tekisin niistä ihan perus lastenvaatteita, ja myisin (ehkä pelkästään) niitä verkkokaupassani oman tavaramerkkini alla. Tietenkin markkinointiin ja mainostukseen pitäisi panostaa, jotta saisi näkyvyyttä vaatteille ja sitä kautta asiakkaita. Kuulostaako tämä teistä ollenkaan realistiselta suunnitelmalta, vai olenko mä taas ihan huuruissani? :D

sinänä ihan hienolta kuullostaa. Mainostaminen vaan tuntuu olevan aika kallista, mitä olen ymmärtänyt. Ja siihen tosiaan täytyy panostaa. mutta mulla nyt ei oo minkäänlaista kokemusta muuta kuin nettishoppailijana. En juuri etsi netistä putiikkeja vaan kun näen mainoksen esim. lehdessä tai jollain toisella sivulla, sitä kautta löydän kaupan. tai jos joku kaveri suosittelee...

Mä mietin sellaista et

Aikuisille pyörätuolissa oleville on tehty vaatteita, mut onko lapsille? Tai onko ylipäätään kehitysvammaisille lapsille tehty heidän tarpeitaan vastaavia vaatteita?

Lastevaate kauppoja on niin pilvinpimein samotenko fb:ssä vaatteiden tekiöitä et epäilen ettei kannata :/ fb:ssä on useampi ryhmä jossa voi mainostaa itseään ja tekeleitään, joten sitä kautta kannattaa lähteä ainaki katselemaan ideoita.. mä luulen et retrojen aikakausi alkaa olla ohi

Mulla on yksi lapsi, ja enempää ei ole tulossa, ja lähinnä ompelisin niitä vaatteita lapsen päiväuniaikaan ja illalla lapsen käytyä nukkumaan. Mutta tää ei kyllä ollut vastaus mun kysymykseen.

En halua päteä, koska en mikään ammattiompelija todella ole, mutta kuulostaa jotenkin vähän utopistiselta ajatus, että tienaisi tuollaiella. Yrittäjänä maksat verot, hankit kankaat, jos ei enempää aikaa ole käytettävissä ompeluun kuin päikkärit ja illasta sen minkä jaksaa, niin ei siinä kyllä kovin montaa vaatetta ensinnäkään ompele kuukautta kohti. Kun ajattelee mikä työmäärä on yhdessä siistissä lastenvaatteessa loppujenlopuksi, itse laskin, että aikamoisen hinnan saisi laittaa vaatekappaleelle, että kannattaisi. Itselläni on ollut samanmoisia haaveita joskus ja laskelmieni mukaan tulisi aika ahkerasti kotona koneen hurista, että kannattaisi ja jäisi voitolle. Mutta miksi ei myisi vaikka huuto.netissä verottomana jos kyse noin vähäisistä määristä.. Luulenpa, että jos haluaa voittoa tekevän nettikaupan, missä myydään vain itse suunniteltuja ja tehtyjä vaatteita, tarvitaan vähän isommat taustajoukot sitä pyörittämään. Taikka sitten täytyy suunnitella jotain erittäin erikoista, josta maksetaan per vaate todella hyvin., esim hääpuvut tai vastaavat.

Yhteistyössä