Lastenvaatehirvitykset top ten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikä todellakaan kaikki laadukas oo ees kallista!! Alennusmyynneistä jo oon ostanu ens kevääks benettonin paitoja yms. talvipukuki (reiman) ostettiin alkukeväällä valmiiks, eli viime talven mallia, mut mitä väliä ku on uus ja kestävä!! Ja vaan 35euroa. samoin kevääksi ostin nyt syksyllä puvun (reima) alesta 30euroa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pakko saada säpinää tänne palstalle, kun on niin kuollutta taas.
Listataanpa teistä kammottavimmat lastenvaatteet/kuosit/merkit/ihan mitkä vaan. Siis sellaiset, joita ette koskaan lapsellenne pukisi.

Omalta listalta löytyvät
Putkikuomat
Tekstipipot
Vitsipaidat
Spiderman, Turtles ja muut vastaavat printit
Liekkikuvioiset vaatteet
collegeasu tyyliä citymarket, siis paita ja housut samaa settiä

Teillä sit varmaan juostaan alasti?
Jos noi printit on sun mielestä tyhmiä, ei ne välttämättä oo sun lapsestas!

Alkuperäinen kirjoittaja aa-koo:
tytöllä mun mielestä peruspunanen on kiva. kaikki printti spidermanit on ihan hirveitä. hello kitty menee just jossain huivissa.

Mä en taas voi sietää tytöllä sitä peruspunaista! Pojalle (1,5v.) taas tykkään pukea esim. punaisen paidan päälle, koska sopii hänelle niiin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
En yhtään tykkää minkäänlaisista lasten haalareista. Mutta pakko tietysti niitä on joskus lapselle pukea .. Hyviä ulkoiluvaatteita löytyy onneksi myös housuja ja takkeja erikseen, ei tarvitse aina olla joku Reiman haalari. Esim. kauppareissulle en laittaisi lapsella kuunaan haalaria vaan ihan housut ja takin. Mutta mä asun ulkomailla enkä täällä ole koskaan nähnyt vielä lapsella haalaria, en edes talvella.

En pidä myöskään lapsilla heavy rock -tyylisistä vaatteista.

Taalla myos haalarit ovat tuntematon kasite.

Mikähän sitten tekee niistä haalareista niin käytännölliset? Kyllähän ihan erilliset takit ja housutkin voivat olla lämpimiä ja kestää hyvin tuulta tai vettä. Ja on myös toppatakkeja lapsille. Useammin ovat vaan niin paljon kivemman näköisiä kuin ne haalarit ja niitä voi paremmin yhdistellä. Mun mielestä Suomessa näyttää aina siltä kuin lapset olisivat lähdössä laskettelemaan kun kulkevat aina ne haalarit päällään -syksyisin ja keväisinkin jo. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
tästä tuli mieleen, et vinttiä siivotessa löyty pikku-veljen Bula-hattu :D Mun mielestä ne oli kamalia jo sillon :$

Eikös noissa Bula-hatuissa ollut ideana se, että mitä rumempi/kamalampi sitä parempi :D

No kaik'menee paitsi se että 5-8v tytöt puetaan sellaisiin britney spers lunttuihin. Järkkyjä nähtyjä esim. ala-asteen iltamissa n.8v tytöllä lunttu paita jossa luki i "heart" boys! toinen oli kun pienellä n4-5v pojalla oli valko/v.sininen prätkämallinen takki jossa luki Litle angel girl. Vois sen verta treenaa tota enkkua ettei nyt ihan noin,,,

mun mielestä on naurettavaa pukea alle puolivuotias johonkin farkkuihin ja yleensäkkin todella epämukavan näköisiin vaatteisiin, juhliin ymmärrän että hiukan hienommat kuteet laitetaan, mutta, kauppareissuille/tarhaan pitää pukea ne burberryn tai vastaavaan tönköt joustamattomat ja helvetin kalliit vaatteet. sitten itketetään lasta kun ei saa tehdä sitä eikä tätä ettei vaatteet likaannu tai hajoa. meillä onneksi lapset katsovat jo kaupassa itse mistä tykkäävät, tyttö 6v. ja poika 4v.

Musta on tylsää kun poikaVAUVAlle jo vähän joka paidassa on autoja, traktori, työkaluja (!) tai muita 'poikamaisia kuvia'. Ja värit on mustia, harmaita ja tummansinisiä. Niin vähän on kirkkaita ja kauniita värejä pojille ja oikeasti lapsellista kuviointia. Siksi mun makuun on ne Lindexin ns. uusretrot kun värit on niin kauniita.

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
En yhtään tykkää minkäänlaisista lasten haalareista. Mutta pakko tietysti niitä on joskus lapselle pukea .. Hyviä ulkoiluvaatteita löytyy onneksi myös housuja ja takkeja erikseen, ei tarvitse aina olla joku Reiman haalari. Esim. kauppareissulle en laittaisi lapsella kuunaan haalaria vaan ihan housut ja takin. Mutta mä asun ulkomailla enkä täällä ole koskaan nähnyt vielä lapsella haalaria, en edes talvella.

En pidä myöskään lapsilla heavy rock -tyylisistä vaatteista.

Taalla myos haalarit ovat tuntematon kasite.

Mikähän sitten tekee niistä haalareista niin käytännölliset? Kyllähän ihan erilliset takit ja housutkin voivat olla lämpimiä ja kestää hyvin tuulta tai vettä. Ja on myös toppatakkeja lapsille. Useammin ovat vaan niin paljon kivemman näköisiä kuin ne haalarit ja niitä voi paremmin yhdistellä. Mun mielestä Suomessa näyttää aina siltä kuin lapset olisivat lähdössä laskettelemaan kun kulkevat aina ne haalarit päällään -syksyisin ja keväisinkin jo. :)

meillä ainaki haalaria käytetään vaan tarhassa, koska helpompi pukea! Itse puen lapsen aina kylään ja kauppaan ym. housuihin ja parempaan toppatakkiin. samoin kuoma saappaat on vaan tarha ym. muuhun pihapeuhukäyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja hox:
Listataanpa teistä kammottavimmat lastenvaatteet/kuosit/merkit/ihan mitkä vaan. Siis sellaiset, joita ette koskaan lapsellenne pukisi.

Omalta listalta löytyvät
Putkikuomat
Tekstipipot
Vitsipaidat
Liekkikuvioiset vaatteet

Ei meillä alasti juosta. Mutta osataan käydä muuallakin vaateostoksilla kuin henkkamaukassa ja Primassa (joissa niissäkin on muuten ihan yksivärisiä vaatteita ilman printtejä).

Voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta kaikki lapsetkaan eivät halua printtivaatteita. Lapsen kavereilla niitä on, mutta en ole koskaan kuullut hänen sanovan kaupassa, että haluan tuollaisen, kun kaverillakin on. Onneksi.

Musta on tylsää kun poikaVAUVAlle jo vähän joka paidassa on autoja, traktori, työkaluja (!) tai muita 'poikamaisia kuvia'. Ja värit on mustia, harmaita ja tummansinisiä. Niin vähän on kirkkaita ja kauniita värejä pojille ja oikeasti lapsellista kuviointia. Siksi mun makuun on ne Lindexin ns. uusretrot kun värit on niin kauniita.

mä en ole kyllä huomannut tät ongelmaa. mut shoppaillaan sitte vissiin eri paikoissa =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hox:

Omalta listalta löytyvät
Putkikuomat
Tekstipipot
Vitsipaidat
Liekkikuvioiset vaatteet

Ei meillä alasti juosta. Mutta osataan käydä muuallakin vaateostoksilla kuin henkkamaukassa ja Primassa (joissa niissäkin on muuten ihan yksivärisiä vaatteita ilman printtejä).

Voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta kaikki lapsetkaan eivät halua printtivaatteita. Lapsen kavereilla niitä on, mutta en ole koskaan kuullut hänen sanovan kaupassa, että haluan tuollaisen, kun kaverillakin on. Onneksi.

täysin samaa mieltä! Ikinä en prinntipaitoja lapselleni laittais. kuomat kyllä omistetaan, mut ovat tarhassa, ni mun ei niitä tarvii kattoa. ei meilläkään ilman vaatteita viel olla oltu.

Kyllä mua paljon enemmän häiritsee sellaiset ylimääräiset hienostelut, kun halpiscolleget. Itselleni tärkeintä on vaatteiden tarkoituksenmukaisuus (sään mukaan, ehjät, mukavat jne.), mutta ihan kivaa jos vaatteet sen lisäksi näyttävät kivalta. Jos näen lapsen marketticollarissa, en ajattele yhtään mitään, se on ihan ok. Mutta kun näen lapsen jossain burberry hässäkässä tai gant kauluspaidassa ihan tavallisena päivänä (juhlat ja kyläilyt erikseen), en voi olla ajattelematta, että kylläpä siinä nyt yritetään tehdä lapsesta niiiin hienoa ja että onpa vähän pinnallisia ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Toista taisi olla ennen vanhaan kun oltiin tyytyväisiä kaikkiin vaatteisiin mitä suinkin oli saatavilla. Nykyään tarjontaa on vaan niin paljon että voidaan arvostella. Tekisi varmaan ihan hyvää palata hetkeksi pula-aikaan.

Jeejee. Vai että takaisin pula-aikaan...
Onko se joku hyve, että pukisi lapselleen päälle mitä vaan? Minusta ei ole.

Kuuleppa nyt, pula-ajalla oli nimenomaan kunnia-asia etta lapset olivat kauniisti puettuja.
Kuuleppa nyt, tässä viitattiin varmaankin Bula-hattuun kasarilta.

Ei kasari ollut pula-aikaa. Ainakaan tietääkseni ; )
No eiiiii! Olis varmaan pitänyt kirjoittaa bula-aika, mutta kun assosioi niin hyvin ja luulin, että ymmärrätte.

no se että äidit pukee lapsensa sikakalliisiin merkkivaatteisiin, jotka ei varmasti edes ole mukavia/käytännöllsiä lapsen päällä. En ymmärrä miksi pienellä taaperolla pitää olla arkena jokin Gantin kauluspaita ja slipoveri. Sitten äiti juoksee kauhuissaan lapsen perässä ettei vaan tämä pääse sotkemaan uusia merkkivaatteita.

-kuomat
-spiderman, batman yms.
-just nä halppis gollege asut (housut+pusero) missä iha järkkyjä printtejä
-kypäräpipot
-todella vanhat vaatteet
-lutkavaatteet pikkutytöillä
-melkein kaikki lassie ja lotta ja lassi merkkiset vaatteet
-liekkivaatteet
-lapsi puettuna päästä varpaisiin yhdellä värillä

:x :x :x

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Pienet on taas piirit.....

Joillakin vaatteilla on tunnearvoa... mies on ostanut lapsille ulkomaanreisuiltaan aina jotain vaatetta, yleensä missä on traktorin kuvia tai sellaisia, oikein lapsellsia printticolitseja. Ei ne mustakaan kauniita ole mutta lapselle ne on rakkaita ja tärkeitä enkä koskaan ikinä arvostelisi mieheni vaateostoksia.

Juurihan arvostelit miehesi vaateostoksia ja sanoit, että eivät ole kauniita.

Kyllä se on se lapsi itse joka niitä batman/spiderman/turtles -printtejä haluaa. Mieluummin teen siinä lapsen onnelliseksi, jos vaate on sopiva ja käytännöllinen, kun jättäisin ostamatta sen takia että ei ole kaunein ja tyylikkäin mahdollinen vaate. Itse ostan aina silloin tällöin pojille niitä suosikkihahmoprinttejä, mutta enimmäkseen ihan käytännöllisiä raitapaitoja tms, jotka käyvät vielä silloinkin, kun siihen puuhapeteen on kyllästytty.

Alkuperäinen kirjoittaja Pösilö:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Pienet on taas piirit.....

Joillakin vaatteilla on tunnearvoa... mies on ostanut lapsille ulkomaanreisuiltaan aina jotain vaatetta, yleensä missä on traktorin kuvia tai sellaisia, oikein lapsellsia printticolitseja. Ei ne mustakaan kauniita ole mutta lapselle ne on rakkaita ja tärkeitä enkä koskaan ikinä arvostelisi mieheni vaateostoksia.

Juurihan arvostelit miehesi vaateostoksia ja sanoit, että eivät ole kauniita.

Niin, mutta ehkä hän tarkoittikin, ettei arvostele niitä koskaan miehelleen, vaan vain hänen selkänsä takana...

Yhteistyössä