Lastenvaatehirvitykset top ten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Minä taisin luovuttaa eri merkkien kokeilemisen aikoinaan, kun poika oli sen verran hoikka, että mikään ei tuntunut pysyvän päällä (paitsi se tutta). Ja itse halusin, että niissä college-housujen lahkeissa ei ole resoria, eikä myöskään mitään printtejä... Pitänee yrittää nyt uudestaan eri merkkejä.

Vaihda kuminauha, jos mahdollista. Meillä tuota samaa ongelmaa, ja collegeissa ei usein ole säädeltävää vyötärökuminauhaa, joissain on solmittava nauha kuminauhan tai vyötäröresorin lisäksi. Kirpparilta ostin parit Me&I-velourhousut, ja niissä oli napillinen säätökumppari. Onkohan niissä aina vai oliko myyjä aikanaan vaihtanut, en tie.

Osa vaan tuntuu olevan niin järkyttävän leveitä muutenkin, että en tiedä kannattaako kuminauhan vaihto (joo ja olen niin tumpelo käsitöissä, että tuo kuminauhan vaihtaminenkin voi osoittautua liian hankalaksi... :ashamed: )

Minä taisin luovuttaa eri merkkien kokeilemisen aikoinaan, kun poika oli sen verran hoikka, että mikään ei tuntunut pysyvän päällä (paitsi se tutta). Ja itse halusin, että niissä college-housujen lahkeissa ei ole resoria, eikä myöskään mitään printtejä... Pitänee yrittää nyt uudestaan eri merkkejä.

Vaihda kuminauha, jos mahdollista. Meillä tuota samaa ongelmaa, ja collegeissa ei usein ole säädeltävää vyötärökuminauhaa, joissain on solmittava nauha kuminauhan tai vyötäröresorin lisäksi. Kirpparilta ostin parit Me&I-velourhousut, ja niissä oli napillinen säätökumppari. Onkohan niissä aina vai oliko myyjä aikanaan vaihtanut, en tie.

Osa vaan tuntuu olevan niin järkyttävän leveitä muutenkin, että en tiedä kannattaako kuminauhan vaihto (joo ja olen niin tumpelo käsitöissä, että tuo kuminauhan vaihtaminenkin voi osoittautua liian hankalaksi... :ashamed: )

Primassa ja Sokoksella aina välillä femmalla myytävät (joiden merkkiä en edelleenkään nyt muista) ovat tosi kapeaa mallia. Eivät varmaan sovi useimmille vartaloille, mutta omalle pojalle sopivat mainiosti. Ei ole tarvinnut pienentää yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Menkaapa aidit tutustumisreissulle esim. Madridiin. Johan loytyy kaunista vaatetta lapsille ja siella lapset ovatkin aina kauniisti puettuja. Ei nae collegehousuja ym.

Näin on, monessa muussakin maassa. Mutta epäkäytännöllisesti.
Kyllä collegehousujakin saa fiksun näköisinä. Kyse on lähinnä siitä, että mihin ne yhdistää.

Mutta miksi Suomessa arvostetaan ainoastaan kaytannollisyytta? Mika tahansa vaate on hyva kunhan se on vaan kestava ja kaytannollinen, ei mitaan valia vaikka hattu nayttaisi potalta lapsen paassa.

Keski- ja Etela-Euroopassa onkin ilo katsella lasten pukeutumista, siella pukeutuminen opitaankin jo pienesta pitaen.

Suomessa lapset ulkoilevat säässä kuin säässä esim. päiväkodissa -ja sitä kurjaa säätähän täällä riittää toisin kuin vaikka siellä Madridissa. Jos jotain asiaa Suomessa arvostan, niin sitä, että täällä lapsilla on oikeus olla täysillä lapsia ja ulkovaatteet ovat sen mukaiset.

Mutta kaupungille mennäänkin sitten tyystin eri vaatteissa, ja siinä ulkonäkö ajaa käytännöllisyyden edelle.

Kylla Madridissakin sataa vetta ja lunta, talvi voi olla hyvinkin kylma. Espanjalaiset lapset ovat kylla hyvin vilkkaita joten eikohan heidankin anneta ihan lapsia olla, tosin olen huomannut etta jopa poikalapset arvostavat hyvannakoisia vaatteita.

Silti sitä rospuuttoaikaa on paaaaaljon vähemmän kuin täällä.

Minä olen kyllä kanssasi ihan samoilla linjoilla eli lapset voi ja pitää pukea hyvännäköisesti. Onnistuu se käytännöllinenkin pukeutuminen niin, että värit on mietitty eivätkä kuviot ole päällekäyviä. Onneksi.

Oma poika on aina rakastanut vaatteita, vaikka ihan suomalainen onkin. Hyvä maku hänellä on (ainakin äidin mielestä). Meillä suuri osa vaatteista onkin muualta tuotuja, esim. Saksasta ostin juuri eilen paljon vaatteita. Siellä ne ovat vielä edullisiakin.

No se on totta etta kyllahan se ilmasto siella parempi on kuin Suomessa.

En tosin asu siella nyt, vaan muualla ulkomailla. Mutta esim. aitini ei suostu enaa ostamaan mitaan lastenvaatteita Suomesta kun sanoo etta kylla taalla on valikoimat niin paljon paremmat.

Uusi sukupolvi taitaa olla Suomessakin pukeutumisesta kiinnostunut, ihana poika sinulla :).

Muistakaahan nyt mammat kun seuraavan kerran menette ostamaan lapselle vaatetta, se on sitten vain kierrettävä kaikki kuomat ja printtipaidat kaukaa, että miellyttää näitä dorkia joilla on aikaa kytätä toisten lasten vaatteita. Hankkikaa vaikka elämä, musta tälläset aloitukset on tosi mauttomia, joo ja tiedän, voi olla avamatta ketjua.

Mun lapset kulkee hm:n, lindexin, kappahlin ja joo, jopa priman ja cittarin vaatteissa. Repikää siitä. Kuomia ei löydy, koska neuvola kielsi, muuten olis ehdottomasti ja kyllä meillä sellainen kivat-pipokin löytyy. Ja Yhdet pihahaalarit on lassien... ;)
Ihan sama mulle mitä joku ajattelee.

Se on hei meille aivan sama, miten sinä lapsesi puet. Kyse oli siitä, miten me puemme omamme. Opettele ystävä hyvä lukemaan.

Opettele sä hyvä ihminen olemaan arvostelematta. Siis luuletko et kukaan uskoo että ihan huvikses luettelet inhokkejas... Joo mäkin inhoon tollasia arvostelijoita, et usko kuinka monen mielen olet pahoittanut. Vaan omapahan on häpeäs.

Muistakaahan nyt mammat kun seuraavan kerran menette ostamaan lapselle vaatetta, se on sitten vain kierrettävä kaikki kuomat ja printtipaidat kaukaa, että miellyttää näitä dorkia joilla on aikaa kytätä toisten lasten vaatteita. Hankkikaa vaikka elämä, musta tälläset aloitukset on tosi mauttomia, joo ja tiedän, voi olla avamatta ketjua.

Mun lapset kulkee hm:n, lindexin, kappahlin ja joo, jopa priman ja cittarin vaatteissa. Repikää siitä. Kuomia ei löydy, koska neuvola kielsi, muuten olis ehdottomasti ja kyllä meillä sellainen kivat-pipokin löytyy. Ja Yhdet pihahaalarit on lassien... ;)

Se on hei meille aivan sama, miten sinä lapsesi puet. Kyse oli siitä, miten me puemme omamme. Opettele ystävä hyvä lukemaan.

Aivan. Minunkin lapseni kulkee henkkamaukassa ja lindexissä, mutta siltikin minulla voi olla mielipide OMAN lapseni vaatteiden suhteen :) Miksi ostaisin henkkamaukalta sellaisia vaatteita, joista en pitäisi?

Minkä takia lastenvaatteista ei saisi keskustella kuin "jeees jees, kaikki on kivaa" meinigillä. Miksi mielipiteistä ei saa keskustella, jos joku on ehkä eri mieltä? Täällä ei osoitella kenenkään mukuloita. Miksi kaikkien pitäisi tykätä just samoista vaatteista? Miksi edes ottaa nokkiinsa, jos itse tykkää pukea pojan tummansiniseen, mutta Kaksplussalla on meitä, jotka emme tykkää siitä?

Mikä vaatteissa on niin pyhää, että niistä ei voi keskustella?

Näinpä.. Eiköhän ne vaatteet ole enemmän aikuiselle ongelma kuin lapselle.. Pieni lapsi on varmasti tyytyväinen kun vaatteissa on hyvä leikkiä ja ne ovat siistejä, ehjiä ja lämpimiä.

Oho, täytyy muistaa jatkossakin olla ostamatta kivat-pipoja. :saint:

Mä en omilleni osta just näitä halpiscollegeasuja, musta ne vaan on rumia. En muuten itselläkään osaa pitää collegepaitaa, musta jotenkin tosi RUMA vaatekappale. Pitkähihaisia ohuita paitoja ja collegehuppareita on lapsilla, niiden kanssa sit jotain nättiä.

Sit nää ylikierrätetyt ulkovaatteet on kamalia joskus. Halvallakin löytää nättiä & laadukasta, vaikka käytettynä. Joku 90-luvun alun kuosi, kierrätyssaappaat jalassa ja joku nukkainen piponreuhka päässä käy säälittämään lapsen puolesta. :( Muutenkin tulee paha mieli jos näkee et ei oo _yhtään_ katottu mitä sille lapselle päälle tulee..kittanoita, risoja, yhteen sopimattomia jne.

Liiat hörhelöt tytöillä ei oo musta myöskään kivoja, sopivasti ok.

joo, nalkuttava, ihmettelen ihan samaa, mikä niissä räteissä on niin pyhää, ettei niistä voisi keskustella??

kun kaikki kuitenkin pukevat lapsensa ja itsensäkin ihan niin kuin haluavat ja heidän silmäänsä miellyttää =) eikö tää palsta ole mielipiteiden vaihtoa varten?

Opettele sä hyvä ihminen olemaan arvostelematta. Siis luuletko et kukaan uskoo että ihan huvikses luettelet inhokkejas... Joo mäkin inhoon tollasia arvostelijoita, et usko kuinka monen mielen olet pahoittanut. Vaan omapahan on häpeäs.

Jos itsetunto on niin heikko, että ei kestä sitä, että muut eivät pidä jostain oman lapsen päällä olevasta vaatteesta, niin ei kannata avata tällaisia keskusteluja ollenkaan. Uskoisin, että ketään normaalilla itsetunnolla varustettua ihmistä ei voi vähempää kiinnostaa, pitävätkö kaikki Kaksplussan äidit oman pikkupetterin piposta vai ei. Itseäni ei ainakaan kiinnosta moinen asia tipan vertaa. Puen lapseni vaatteisiin, jotka miellyttävät minua.

Noh... Muuten en mitenkään kovin nirso ole, mutta lastenvaatteet 80-90-luvuilta on kyllä kauheita :x Sellanen neon vihreä-oranssi-pinkki-tuulitakki, liian lyhyet collegehousut, liian pieni, kulunut ,nuhjuinen ja likainen collegepaita (Jonka alla ei edes ole t-paitaa...) Ja kengät semmoset mahdollisimman surkeat lenkkarit, joissa ei ole minkäänlaista vartta, eli kaikki kura ja kivet menevät sinne kengän sisään... Joo sori tuli nyt vaan eräs lapsi mieleen :snotty:

Jos itsetunto on niin heikko, että ei kestä sitä, että muut eivät pidä jostain oman lapsen päällä olevasta vaatteesta, niin ei kannata avata tällaisia keskusteluja ollenkaan. Uskoisin, että ketään normaalilla itsetunnolla varustettua ihmistä ei voi vähempää kiinnostaa, pitävätkö kaikki Kaksplussan äidit oman pikkupetterin piposta vai ei. Itseäni ei ainakaan kiinnosta moinen asia tipan vertaa. Puen lapseni vaatteisiin, jotka miellyttävät minua.

Ei mun tarviikaan pönkittää itteäni haukkumalla muita, tai varsinkaan muiden lapsien vaatteita. Mut kukin tyylillään!

Alkuperäinen kirjoittaja Nipa:

Näinpä.. Eiköhän ne vaatteet ole enemmän aikuiselle ongelma kuin lapselle.. Pieni lapsi on varmasti tyytyväinen kun vaatteissa on hyvä leikkiä ja ne ovat siistejä, ehjiä ja lämpimiä.

No eipä ole näin. Omat lapseni ainakin välittävät pukeutumisesta ja haluavat hyvännäköiset vaatteet päälleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ei mun tarviikaan pönkittää itteäni haukkumalla muita, tai varsinkaan muiden lapsien vaatteita. Mut kukin tyylillään!

Mitä haukkumista siinä on erityisesti, jos sanoo, että ei tykkää vaikka pitsisukkahousuista?

Tämä itseänikin kiinnostaa kovasti.
Mutta kun jotkut vaan jankuttaa ja jankuttaa...

En yhtään tykkää minkäänlaisista lasten haalareista. Mutta pakko tietysti niitä on joskus lapselle pukea .. Hyviä ulkoiluvaatteita löytyy onneksi myös housuja ja takkeja erikseen, ei tarvitse aina olla joku Reiman haalari. Esim. kauppareissulle en laittaisi lapsella kuunaan haalaria vaan ihan housut ja takin. Mutta mä asun ulkomailla enkä täällä ole koskaan nähnyt vielä lapsella haalaria, en edes talvella.

En pidä myöskään lapsilla heavy rock -tyylisistä vaatteista.

En yhtään tykkää minkäänlaisista lasten haalareista. Mutta pakko tietysti niitä on joskus lapselle pukea .. Hyviä ulkoiluvaatteita löytyy onneksi myös housuja ja takkeja erikseen, ei tarvitse aina olla joku Reiman haalari. Esim. kauppareissulle en laittaisi lapsella kuunaan haalaria vaan ihan housut ja takin. Mutta mä asun ulkomailla enkä täällä ole koskaan nähnyt vielä lapsella haalaria, en edes talvella.

En pidä myöskään lapsilla heavy rock -tyylisistä vaatteista.

Taalla myos haalarit ovat tuntematon kasite.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Mitä haukkumista siinä on erityisesti, jos sanoo, että ei tykkää vaikka pitsisukkahousuista?

Tämä itseänikin kiinnostaa kovasti.
Mutta kun jotkut vaan jankuttaa ja jankuttaa...

Tämä on jännää, miten tämä aihe saa toiset loukkantumaan.

Ps. Pojalla käytän mm tummansinistä ja mustikansinistä, koska sen väriset vaatteet sopii sille ja sen sinisille silmille :heart:

Ei haittaa mitä muut on mieltä :wave:

Mä en inhoa kuin tekstipaitoja... Kummitäti toi pojalle 6 erilaista cittarist ostettua tekstibodyä... ARGGH.. No päällä on tänään sellanen. En kuitenkaan julkisesti laittais. Mut kotona menee, ei kuitenkaa noit kuteit niin paljon ole, et jäis käyttämättä...

ite puen lapselle vaatteita laidasta laitaan: reima, benetton, tutta, h&m jne. On kiinni ihan vaatteesta ei merkistä, et mitä puetaan. liika hörhelö on kauheeta ja jos lapsi päästä varpaisiin pinkissä.

Minä inhoan niitä mustia vaatteita mitä pojille myydään. Kaikki spiderman, liekkikuvio, pääkallo, batman jne. Yök.
Muuten ei oikeastaan taida olla mitään inhokkeja. Väreissä en myöskään tykkää niistä tummansinisistä, harmaista tms. Ja collegevaatteita meillä ei myöskään ole. Siis sellaisia tyyliin Tallinnasta tuliaisina tuotuja nalle puh/muumi/puuha pete :/
Jotain lindexistä ostettuja collegehousuja + takki siihen on lapsilla kyllä ollut :)

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Elokuun Kruunu:
Kivat-pipot, siis se kypärämalli :x

Mikäs pipo sitten ois silmää miellyttävä ja lämmin? Musta Kivatilla on paras toi kypärämyssyn malli niistä merkeistä, joita oon kokeillut. Muut nousee niskasta ylös tai eivät pysy korvilla...

Nousee se kivatkin niskasta ylos, siinähän ne rajastaan roikkuu silmillä ne hökötykset.

Yhteistyössä