Lastenvaatehirvitykset top ten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Menkaapa aidit tutustumisreissulle esim. Madridiin. Johan loytyy kaunista vaatetta lapsille ja siella lapset ovatkin aina kauniisti puettuja. Ei nae collegehousuja ym.

Näin on, monessa muussakin maassa. Mutta epäkäytännöllisesti.
Kyllä collegehousujakin saa fiksun näköisinä. Kyse on lähinnä siitä, että mihin ne yhdistää.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Meidän lapset näyttää ap:n mielestä hirvittäviltä. :D

Itse en rahojani tuhlaisi myöskään vitsipaitoihin, tekstipipoihin tai liekkikuvioihin. En myöskään niihin älyn kalliisiin vaatteisiin joista täällä meuhkataan. Pääkallot on mun inhokkilistalla ehkä korkeimmalla.

Samoin. Meidän lapset on ilmeisesti puettu aika samanlaisiin vaatteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja yx:
*Pääkallot, monsterit ym ja muutenkin poikien liioin tummat ja masentavat vaatteet.
*Se hirveä Marimekon mekko, joka on kuin parsittu, musta ja jotain läiskiä päällä, jota monet ihan juhlamekkona käyttävät. Jos saisin lahjaksi, veisin suoraan kierrätykseen.
*Collegehousut, jos niillä on lahkeessa resori tai kumppari. Ei muutenkaan tule oikeastaan paljon collegeasuja käytettyä.

Perus Kuomat - niistä joku lasten ortopedi sanoi, että sen takia on lasten jaloissa niin paljon virheitä, että ei tue riittävästi pietä jalkaa. Ollaan usemmat serkulta saatu, eikä käytetty ikinä. Kyllä Vikingit mahtuu ihan mukavasti meidän lasten jalkoihin, vaikka ei ole kapeat jalat.

Iloinen takki/mekko :heart:

Ei sellasia oikeestaan ole. "Vitsi"teksti-vaatteita en ikinä ostaisi, mutta lapset alkaa pikkuhiljaa päättämään itsekin enkä siihen sitten puutu.
Potkupukuhaalarit vauvalla, ne missä on napit tai vetskari selässä. Epäkäytännöllisiä!

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Toista taisi olla ennen vanhaan kun oltiin tyytyväisiä kaikkiin vaatteisiin mitä suinkin oli saatavilla. Nykyään tarjontaa on vaan niin paljon että voidaan arvostella. Tekisi varmaan ihan hyvää palata hetkeksi pula-aikaan.

Opittaisiin arvostamaan sitä mikä loppujen lopuksi on tärkeää.

Huonoina aikoina juuri kauneus korostuu. Ja arjen pieni luksus. Esim. huulipunilla on nyt kova menekki, samoin kuin naistenlehdillä. Kun ei ole varaa esim. matkailuun.

Alkuperäinen kirjoittaja maritu:
Ei sellasia oikeestaan ole. "Vitsi"teksti-vaatteita en ikinä ostaisi, mutta lapset alkaa pikkuhiljaa päättämään itsekin enkä siihen sitten puutu.
Potkupukuhaalarit vauvalla, ne missä on napit tai vetskari selässä. Epäkäytännöllisiä!

oikein tosi sä annat sitten lasten pukea päälleen ihan mitä tahtovat?? :O just just..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
No kertokaahan minkä merkkiset sisähousut ei mene rikki??? Tahtoo ostaa niitä!!!
Poika (4.5v) haluaa käyttää college-housuja kun ne on pehmeitä, mutta ne ei kestä käytössä pitkään (tutan housuja on ollut paljon, muutamat halpahallimerkit myös). Joo se edelleen ajaa pikkuautoilla kontaten lattialla, tai tekee vauhdista "liukuja" polvilleen... ;)

Omalla pojalla on mm. henkkamaukan collegehousuja ja Primasta vitosella ostettuja yksivärisiä, joiden merkkiä en nyt muista. Benettonin, Bogin eli merkkejä ihan joka lähtöön. Tuttaa tms. ei ole ollut varmaan koskaan.
Ostan aina vain paksua ja tukevaa materiaalia olevia housuja, mutta merkillä ei ole väliä eikä printtejä saa olla.

Minä taisin luovuttaa eri merkkien kokeilemisen aikoinaan, kun poika oli sen verran hoikka, että mikään ei tuntunut pysyvän päällä (paitsi se tutta). Ja itse halusin, että niissä college-housujen lahkeissa ei ole resoria, eikä myöskään mitään printtejä... Pitänee yrittää nyt uudestaan eri merkkejä.

Menkaapa aidit tutustumisreissulle esim. Madridiin. Johan loytyy kaunista vaatetta lapsille ja siella lapset ovatkin aina kauniisti puettuja. Ei nae collegehousuja ym.

Kyllä collegehousujakin saa fiksun näköisinä. Kyse on lähinnä siitä, että mihin ne yhdistää.

Mutta miksi Suomessa arvostetaan ainoastaan kaytannollisyytta? Mika tahansa vaate on hyva kunhan se on vaan kestava ja kaytannollinen, ei mitaan valia vaikka hattu nayttaisi potalta lapsen paassa.

Keski- ja Etela-Euroopassa onkin ilo katsella lasten pukeutumista, siella pukeutuminen opitaankin jo pienesta pitaen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maritu:

oikein tosi sä annat sitten lasten pukea päälleen ihan mitä tahtovat?? :O just just..

Ei, en anna.
Mutta makukysymys on taas sellainen mistä en riitele edes lapsen kanssa.
Jos poika haluaa sinisen ja minä punaisen niin miksi vänkäisin vastaan? Hänhän sen päälleen pukee.

Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Vähän tuntuu kurjalta kun lapsillani on just kivat -merkkiset kypärämyssyt, vieläpä se poistovärinen tummansininenkin löytyy. Ne on olleet hyvät ja toimivat, mutta nyt sitten tulee fiilis että lapseni tai minä olemme jotenkin säälittäviä kun tuollaisiin on puettu.

Luulen että suurin osa vanhemmsita ostaa lapsilleen sellaiset vaatteet joihin kohtuuden rajoissa on varaa, eikä tahallaan pue lapsia "rumasti".

Ja kyllä mä suht hyvätuloisenakin mietin, et ostanko kasvavalle lapselle yhdeksi talveksi 27 euron Kivat-myssyn talven trendivärissä vai 12 eurolla ei-niin-nappiostos-mutta-sopii-ja-istuu -poisto-Kivat. Mä en vain voi ajatella maksavani tuota pyyntihintaa. Siksi meilläkin poistoväri-tummansininen.

Meillä sama kivat-talvihattu mallia "kypärä" käytössä jo kolmatta talvea (pinkki pampuloilla) ja minusta se on vaan söpö :) alekorista vieläpä ostettu :D

No kertokaahan minkä merkkiset sisähousut ei mene rikki??? Tahtoo ostaa niitä!!!
Poika (4.5v) haluaa käyttää college-housuja kun ne on pehmeitä, mutta ne ei kestä käytössä pitkään (tutan housuja on ollut paljon, muutamat halpahallimerkit myös). Joo se edelleen ajaa pikkuautoilla kontaten lattialla, tai tekee vauhdista "liukuja" polvilleen... ;)

Omalla pojalla on mm. henkkamaukan collegehousuja ja Primasta vitosella ostettuja yksivärisiä, joiden merkkiä en nyt muista. Benettonin, Bogin eli merkkejä ihan joka lähtöön. Tuttaa tms. ei ole ollut varmaan koskaan.
Ostan aina vain paksua ja tukevaa materiaalia olevia housuja, mutta merkillä ei ole väliä eikä printtejä saa olla.

Minä taisin luovuttaa eri merkkien kokeilemisen aikoinaan, kun poika oli sen verran hoikka, että mikään ei tuntunut pysyvän päällä (paitsi se tutta). Ja itse halusin, että niissä college-housujen lahkeissa ei ole resoria, eikä myöskään mitään printtejä... Pitänee yrittää nyt uudestaan eri merkkejä.

Vaihda kuminauha, jos mahdollista. Meillä tuota samaa ongelmaa, ja collegeissa ei usein ole säädeltävää vyötärökuminauhaa, joissain on solmittava nauha kuminauhan tai vyötäröresorin lisäksi. Kirpparilta ostin parit Me&I-velourhousut, ja niissä oli napillinen säätökumppari. Onkohan niissä aina vai oliko myyjä aikanaan vaihtanut, en tie.

Mutta miksi Suomessa arvostetaan ainoastaan kaytannollisyytta? Mika tahansa vaate on hyva kunhan se on vaan kestava ja kaytannollinen, ei mitaan valia vaikka hattu nayttaisi potalta lapsen paassa.

Keski- ja Etela-Euroopassa onkin ilo katsella lasten pukeutumista, siella pukeutuminen opitaankin jo pienesta pitaen.

Suomessa lapset ulkoilevat säässä kuin säässä esim. päiväkodissa -ja sitä kurjaa säätähän täällä riittää toisin kuin vaikka siellä Madridissa. Jos jotain asiaa Suomessa arvostan, niin sitä, että täällä lapsilla on oikeus olla täysillä lapsia ja ulkovaatteet ovat sen mukaiset.

Mutta kaupungille mennäänkin sitten tyystin eri vaatteissa, ja siinä ulkonäkö ajaa käytännöllisyyden edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuittu:
Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Vähän tuntuu kurjalta kun lapsillani on just kivat -merkkiset kypärämyssyt, vieläpä se poistovärinen tummansininenkin löytyy. Ne on olleet hyvät ja toimivat, mutta nyt sitten tulee fiilis että lapseni tai minä olemme jotenkin säälittäviä kun tuollaisiin on puettu.

Luulen että suurin osa vanhemmsita ostaa lapsilleen sellaiset vaatteet joihin kohtuuden rajoissa on varaa, eikä tahallaan pue lapsia "rumasti".

Ja kyllä mä suht hyvätuloisenakin mietin, et ostanko kasvavalle lapselle yhdeksi talveksi 27 euron Kivat-myssyn talven trendivärissä vai 12 eurolla ei-niin-nappiostos-mutta-sopii-ja-istuu -poisto-Kivat. Mä en vain voi ajatella maksavani tuota pyyntihintaa. Siksi meilläkin poistoväri-tummansininen.

Meillä sama kivat-talvihattu mallia "kypärä" käytössä jo kolmatta talvea (pinkki pampuloilla) ja minusta se on vaan söpö :) alekorista vieläpä ostettu :D

Juu, ehkä sit tuossa kun lapsella alkaa tulla 3 vuotta lasiin, niin kuuppa ei kasva ihan yhtä nopeaa kuin vielä tässä parivuotiaana...

Itsellä ei varsinaista inhokkilistaa ole.
Jotain paitaa/pipoa tyhmällä tekstillä en ostaisi. Ja myös se yksi kivatin kypärälakki malli on tyhmän mallinen ainakin meidän lapsille. Mutta niitä kypäräpipoja löytyy myös mukavamman mallisia ja on meillä käytössä.
Printti collegejakin on kaappiin eksynyt. Lasten lemppareita, Mansikka Marjaa ja sen sellaista. Collegehousujen resorit olivat mielestäni tyhmiä yhdessä vaiheessa, mutta nyt on tyytyväinen, että on niitä resorillisiakin housuja, menevät pidempään kuin suoralahkeiset. Meidän tytöillä on ainakin kasvupyrähdyksiä, että kasvavat nopeasti useita senttejä. Suoralahkeisia housuja ei voi pitää kuin silloin kun ne ovat sopivan mittaiset ja sitten voikin käydä niin, että ehditään käyttää pari kertaa. Resorilliset voi ottaa käyttöön jo vähän aiemmin.

Suomessa lapset ulkoilevat säässä kuin säässä esim. päiväkodissa -ja sitä kurjaa säätähän täällä riittää toisin kuin vaikka siellä Madridissa. Jos jotain asiaa Suomessa arvostan, niin sitä, että täällä lapsilla on oikeus olla täysillä lapsia ja ulkovaatteet ovat sen mukaiset.

Mutta kaupungille mennäänkin sitten tyystin eri vaatteissa, ja siinä ulkonäkö ajaa käytännöllisyyden edelle.

Kylla Madridissakin sataa vetta ja lunta, talvi voi olla hyvinkin kylma. Espanjalaiset lapset ovat kylla hyvin vilkkaita joten eikohan heidankin anneta ihan lapsia olla, tosin olen huomannut etta jopa poikalapset arvostavat hyvannakoisia vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Toista taisi olla ennen vanhaan kun oltiin tyytyväisiä kaikkiin vaatteisiin mitä suinkin oli saatavilla. Nykyään tarjontaa on vaan niin paljon että voidaan arvostella. Tekisi varmaan ihan hyvää palata hetkeksi pula-aikaan.

Jeejee. Vai että takaisin pula-aikaan...
Onko se joku hyve, että pukisi lapselleen päälle mitä vaan? Minusta ei ole.

Kuuleppa nyt, pula-ajalla oli nimenomaan kunnia-asia etta lapset olivat kauniisti puettuja.
Kuuleppa nyt, tässä viitattiin varmaankin Bula-hattuun kasarilta.

Millainen lattiamateriaali teillä on? Ja millaisia mattoja? Se vaikuttaa paljon siihen miten vaatteet kuluvat. Esim. mattapintainen laminaatti syö vaatetta. Ja samoin muovimatot syövät nopeasti vaatetta. Eli vaatteiden kuluminen voi selittyä myös lattiamateriaalilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:

Jeejee. Vai että takaisin pula-aikaan...
Onko se joku hyve, että pukisi lapselleen päälle mitä vaan? Minusta ei ole.

Kuuleppa nyt, pula-ajalla oli nimenomaan kunnia-asia etta lapset olivat kauniisti puettuja.
Kuuleppa nyt, tässä viitattiin varmaankin Bula-hattuun kasarilta.

Ei kasari ollut pula-aikaa. Ainakaan tietääkseni ; )

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Millainen lattiamateriaali teillä on? Ja millaisia mattoja? Se vaikuttaa paljon siihen miten vaatteet kuluvat. Esim. mattapintainen laminaatti syö vaatetta. Ja samoin muovimatot syövät nopeasti vaatetta. Eli vaatteiden kuluminen voi selittyä myös lattiamateriaalilla.

Kotona parketti, tarhassa muovimatto...

Muistakaahan nyt mammat kun seuraavan kerran menette ostamaan lapselle vaatetta, se on sitten vain kierrettävä kaikki kuomat ja printtipaidat kaukaa, että miellyttää näitä dorkia joilla on aikaa kytätä toisten lasten vaatteita. Hankkikaa vaikka elämä, musta tälläset aloitukset on tosi mauttomia, joo ja tiedän, voi olla avamatta ketjua.

Mun lapset kulkee hm:n, lindexin, kappahlin ja joo, jopa priman ja cittarin vaatteissa. Repikää siitä. Kuomia ei löydy, koska neuvola kielsi, muuten olis ehdottomasti ja kyllä meillä sellainen kivat-pipokin löytyy. Ja Yhdet pihahaalarit on lassien... ;)
Ihan sama mulle mitä joku ajattelee.

Kylla Madridissakin sataa vetta ja lunta, talvi voi olla hyvinkin kylma. Espanjalaiset lapset ovat kylla hyvin vilkkaita joten eikohan heidankin anneta ihan lapsia olla, tosin olen huomannut etta jopa poikalapset arvostavat hyvannakoisia vaatteita.

Silti sitä rospuuttoaikaa on paaaaaljon vähemmän kuin täällä.

Minä olen kyllä kanssasi ihan samoilla linjoilla eli lapset voi ja pitää pukea hyvännäköisesti. Onnistuu se käytännöllinenkin pukeutuminen niin, että värit on mietitty eivätkä kuviot ole päällekäyviä. Onneksi.

Oma poika on aina rakastanut vaatteita, vaikka ihan suomalainen onkin. Hyvä maku hänellä on (ainakin äidin mielestä). Meillä suuri osa vaatteista onkin muualta tuotuja, esim. Saksasta ostin juuri eilen paljon vaatteita. Siellä ne ovat vielä edullisiakin.

Muistakaahan nyt mammat kun seuraavan kerran menette ostamaan lapselle vaatetta, se on sitten vain kierrettävä kaikki kuomat ja printtipaidat kaukaa, että miellyttää näitä dorkia joilla on aikaa kytätä toisten lasten vaatteita. Hankkikaa vaikka elämä, musta tälläset aloitukset on tosi mauttomia, joo ja tiedän, voi olla avamatta ketjua.

Mun lapset kulkee hm:n, lindexin, kappahlin ja joo, jopa priman ja cittarin vaatteissa. Repikää siitä. Kuomia ei löydy, koska neuvola kielsi, muuten olis ehdottomasti ja kyllä meillä sellainen kivat-pipokin löytyy. Ja Yhdet pihahaalarit on lassien... ;)
Ihan sama mulle mitä joku ajattelee.

Se on hei meille aivan sama, miten sinä lapsesi puet. Kyse oli siitä, miten me puemme omamme. Opettele ystävä hyvä lukemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiiu:
Tuleeko kovinkin hyvä mieli kun saa haukkua toisten lapsilleen pukemia vaatteita hirvityksiksi? Samanlaista malliako annatte lapsillennekin, eli toisen vaatteita saa haukkua ja arvostella, jos ei omaa silmää miellytä?

En minäkään kaikista malleista, merkeistä yms. tykkää, mutta sama kai se on mitä toiset lapsilleen pukee, kunhan ovat säähän sopivia ehjiä ja puhtaita.

Peesi

Yhteistyössä