Lastenvaatehirvitykset top ten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tuplaäippä08:
Ihmetellä täytyy että joillain on varaa ja kanttia arvostella näin pukeutumista. Ymmärrän että ei kaikesta voi pitää mutta eikö lämpimyys ja käytännöllisyys ole tärkeämpää kuin vaatteiden ulkonäkö.

Vähän tuntuu kurjalta kun lapsillani on just kivat -merkkiset kypärämyssyt, vieläpä se poistovärinen tummansininenkin löytyy. Ne on olleet hyvät ja toimivat, mutta nyt sitten tulee fiilis että lapseni tai minä olemme jotenkin säälittäviä kun tuollaisiin on puettu.

Luulen että suurin osa vanhemmsita ostaa lapsilleen sellaiset vaatteet joihin kohtuuden rajoissa on varaa, eikä tahallaan pue lapsia "rumasti".

Ja niin multakin löytyy Kivat-villapipoja, mutta kumminkaan en tunne olevani säälittävä.

Mutta miksi joku sitten ei saisi inhota niitä?

Ihmetellä täytyy että joillain on varaa ja kanttia arvostella näin pukeutumista. Ymmärrän että ei kaikesta voi pitää mutta eikö lämpimyys ja käytännöllisyys ole tärkeämpää kuin vaatteiden ulkonäkö.

Vähän tuntuu kurjalta kun lapsillani on just kivat -merkkiset kypärämyssyt, vieläpä se poistovärinen tummansininenkin löytyy. Ne on olleet hyvät ja toimivat, mutta nyt sitten tulee fiilis että lapseni tai minä olemme jotenkin säälittäviä kun tuollaisiin on puettu.

Luulen että suurin osa vanhemmsita ostaa lapsilleen sellaiset vaatteet joihin kohtuuden rajoissa on varaa, eikä tahallaan pue lapsia "rumasti".

Joku tykkää yhdestä, toinen toisesta.. mä en tykkää noista kypäräpipoista, mutta en mä tykkäis siitäkään että kaikilla olis samanlaiset pipot kuin meidän lapsilla.. =) eli muut saa vapaasti pitää hyviksi toteamiaan pipoja vaikka ne ei mun silmääni miellytäkään..

Ja kyllä mä suht hyvätuloisenakin mietin, et ostanko kasvavalle lapselle yhdeksi talveksi 27 euron Kivat-myssyn talven trendivärissä vai 12 eurolla ei-niin-nappiostos-mutta-sopii-ja-istuu -poisto-Kivat. Mä en vain voi ajatella maksavani tuota pyyntihintaa. Siksi meilläkin poistoväri-tummansininen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiiu:
Tuleeko kovinkin hyvä mieli kun saa haukkua toisten lapsilleen pukemia vaatteita hirvityksiksi? Samanlaista malliako annatte lapsillennekin, eli toisen vaatteita saa haukkua ja arvostella, jos ei omaa silmää miellytä?

En minäkään kaikista malleista, merkeistä yms. tykkää, mutta sama kai se on mitä toiset lapsilleen pukee, kunhan ovat säähän sopivia ehjiä ja puhtaita.

Älä hyvä ihminen avaa tällaisia ketjuja, jos et kestä.
Kuka tässä on ketään haukkunut. Kunhan listataan vaatteita joita ei OMALLE lapselle pukisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä kamalaa siinä on jos käyttövaatteena on halpissettejä cittarin malliin? Meillä ainakin pojalla varsinkin (kohta 2v) menee housuja puhki tuhkatiheään. Ei viitsis mitään 50 euron pöksyjä ostella siihen tahtiin.

Jännää muuten, kun itsellä on 5-vuotias poika eikä KOSKAAN ole menneet housut rikki, vaikka melkoinen rasavilli onkin. Jospa collegehousuissa on laatueroja.

Ei meilläkään. Eikä varsinkaan alle 2-vuotiaana. Ehkä sit osataan pukea pojat funktionaalisesti: sisäleikkeihin sisävaatteet, ulos vähän kestävämpää, ehkä.

Kuomat on huiput! Pienen lapsen helppo laittaa ite jalkaan. Meillä jo vähän päälle 1v alkoi itse kengät laittamaan jalkaan. Siksi varmaan onkin joka toisella kun laadukkaat :D

Alkuperäinen kirjoittaja pienen starwars fanin äiti:
hellokitty,cars,starwars-kaikki disney -printit
kapenevalahkeiset farkut
kuluneet, nuppaantuneet collaripuvut
harmaa-tummansininen-musta ainoana värinä lapsen päällä
yhdeksänkytluvun alusta käytössä pyörineet vaatteet
kuomat
noi nyt ainakin, lisään kun mieleen tulee :D

H&M:ltä saa kivoja StarWars-aiheisia vaatteita. Itse ostin juuri neulepaidan ja oloasun Darth Vader kuvalla. Itsekään en välitä näistä perinteisistä printtipaidoista, noi oli kuitenkin ihan kivat :)

no juu, pitää vetää sen verran takas, et se darth vader- oloasu oli niiiin kiva, et oisin voinu ostaa sen omalle likallenikin :D

Kyllä halvallakin saa kaunista. Ei ole mikään pakko ostaa örkkiprinttejä, vaikka rahaa olisi rajallinen määrä. Meillä on paljon vaatteita ostettu käytettyinä -ehkä juuri siksi, että ulkonäkö on itselle tärkeä eikä kenties olisi varaa ostaa niitä vaatteita uusina.

Toista taisi olla ennen vanhaan kun oltiin tyytyväisiä kaikkiin vaatteisiin mitä suinkin oli saatavilla. Nykyään tarjontaa on vaan niin paljon että voidaan arvostella. Tekisi varmaan ihan hyvää palata hetkeksi pula-aikaan.

Pakko saada säpinää tänne palstalle, kun on niin kuollutta taas.
Listataanpa teistä kammottavimmat lastenvaatteet/kuosit/merkit/ihan mitkä vaan. Siis sellaiset, joita ette koskaan lapsellenne pukisi.

Omalta listalta löytyvät
Putkikuomat
collegeasu tyyliä citymarket, siis paita ja housut samaa settiä

Näiden lisäksi kanamyssyt ja toppahaalarit tyyliä Lotta & Lassi :x :x :x

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Toista taisi olla ennen vanhaan kun oltiin tyytyväisiä kaikkiin vaatteisiin mitä suinkin oli saatavilla. Nykyään tarjontaa on vaan niin paljon että voidaan arvostella. Tekisi varmaan ihan hyvää palata hetkeksi pula-aikaan.

Opittaisiin arvostamaan sitä mikä loppujen lopuksi on tärkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Elokuun Kruunu:
Kivat-pipot, siis se kypärämalli :x

Mikäs pipo sitten ois silmää miellyttävä ja lämmin? Musta Kivatilla on paras toi kypärämyssyn malli niistä merkeistä, joita oon kokeillut. Muut nousee niskasta ylös tai eivät pysy korvilla...

eikös nyt kysytty inhokkivaatteita eikä tappelua mielipiteistä

niin munkin mielestä kysyttiin. ja joku kun kysyi, että onko kiva haukkua, niin ei kai tässä haukutaan, vaan kerrotaan mikä ei omaa silmää miellytä? =) ei saa olla niin huono itsetunto, että tästä menisi hermo :D

Ja siis jos Elokuun kruunu vastasi ap:n kysymykseen, hän listasi sellaisia vaatteita, joita ei ikinä lapselleen pukisi. Hänellä on varmaan joku hyvä ja nätti vaihtoehto siis käytössä tuolle Kivatin kypärämyssylle! Minä haluaisin tietää sen!

Mitä kamalaa siinä on jos käyttövaatteena on halpissettejä cittarin malliin? Meillä ainakin pojalla varsinkin (kohta 2v) menee housuja puhki tuhkatiheään. Ei viitsis mitään 50 euron pöksyjä ostella siihen tahtiin.

Jännää muuten, kun itsellä on 5-vuotias poika eikä KOSKAAN ole menneet housut rikki, vaikka melkoinen rasavilli onkin. Jospa collegehousuissa on laatueroja.

Ei meilläkään. Eikä varsinkaan alle 2-vuotiaana. Ehkä sit osataan pukea pojat funktionaalisesti: sisäleikkeihin sisävaatteet, ulos vähän kestävämpää, ehkä.

No kertokaahan minkä merkkiset sisähousut ei mene rikki??? Tahtoo ostaa niitä!!!
Poika (4.5v) haluaa käyttää college-housuja kun ne on pehmeitä, mutta ne ei kestä käytössä pitkään (tutan housuja on ollut paljon, muutamat halpahallimerkit myös). Joo se edelleen ajaa pikkuautoilla kontaten lattialla, tai tekee vauhdista "liukuja" polvilleen... ;)

*Pääkallot, monsterit ym ja muutenkin poikien liioin tummat ja masentavat vaatteet.
*Se hirveä Marimekon mekko, joka on kuin parsittu, musta ja jotain läiskiä päällä, jota monet ihan juhlamekkona käyttävät. Jos saisin lahjaksi, veisin suoraan kierrätykseen.
*Collegehousut, jos niillä on lahkeessa resori tai kumppari. Ei muutenkaan tule oikeastaan paljon collegeasuja käytettyä.

Perus Kuomat - niistä joku lasten ortopedi sanoi, että sen takia on lasten jaloissa niin paljon virheitä, että ei tue riittävästi pietä jalkaa. Ollaan usemmat serkulta saatu, eikä käytetty ikinä. Kyllä Vikingit mahtuu ihan mukavasti meidän lasten jalkoihin, vaikka ei ole kapeat jalat.

Jeejee. Vai että takaisin pula-aikaan...
Onko se joku hyve, että pukisi lapselleen päälle mitä vaan? Minusta ei ole.

Kuuleppa nyt, pula-ajalla oli nimenomaan kunnia-asia etta lapset olivat kauniisti puettuja.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Hassua että kuomat on vihattuja. Onko teidän vihaajien lapsilla sitten hentoset jalat. Muita kenkiä kun oon kaupoissa katsellut, niin ovat niin kapeita melkein kaikki, ettei minun lasten jalkoihin viittis ahtaa. Me kun ollaan leveäjälkaisia ikävä kyllä. Myönnän että yli 30 kun koko menee niin ei kovin kivalta ne näytä, mutta minusta ihan kivan näkösiä pienemmät koot.
Minusta myös halvat collegepuvut on ihan kivoja ja käteviä pienillä lapsilla.
Minusta on tärkeintä että lapset ite viihtyy vaatteissaan, ei niinkään että miltä näyttää.

Ne nyt vaan ovat yksiä maailman rumimmista kengistä. Tyyppisuomalaiset kammotukset :x :x :x ..

Ecco tekee suomalaiseen leveälestiseen jalkaan myös leveälestisiä kenkiä =). Tosin niitä ei sillä kolmellakympillä saa...

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

No kertokaahan minkä merkkiset sisähousut ei mene rikki??? Tahtoo ostaa niitä!!!
Poika (4.5v) haluaa käyttää college-housuja kun ne on pehmeitä, mutta ne ei kestä käytössä pitkään (tutan housuja on ollut paljon, muutamat halpahallimerkit myös). Joo se edelleen ajaa pikkuautoilla kontaten lattialla, tai tekee vauhdista "liukuja" polvilleen... ;)

Omalla pojalla on mm. henkkamaukan collegehousuja ja Primasta vitosella ostettuja yksivärisiä, joiden merkkiä en nyt muista. Benettonin, Bogin eli merkkejä ihan joka lähtöön. Tuttaa tms. ei ole ollut varmaan koskaan.
Ostan aina vain paksua ja tukevaa materiaalia olevia housuja, mutta merkillä ei ole väliä eikä printtejä saa olla.

Alkuperäinen kirjoittaja S:

Kuuleppa nyt, pula-ajalla oli nimenomaan kunnia-asia etta lapset olivat kauniisti puettuja.

Niin. Mutta kun kommentti, johon vastasin oli että oltiin tyytyväisiä siihen, mitä oli saatavilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja Elokuun Kruunu:
Kivat-pipot, siis se kypärämalli :x

Mikäs pipo sitten ois silmää miellyttävä ja lämmin? Musta Kivatilla on paras toi kypärämyssyn malli niistä merkeistä, joita oon kokeillut. Muut nousee niskasta ylös tai eivät pysy korvilla...

eikös nyt kysytty inhokkivaatteita eikä tappelua mielipiteistä

niin munkin mielestä kysyttiin. ja joku kun kysyi, että onko kiva haukkua, niin ei kai tässä haukutaan, vaan kerrotaan mikä ei omaa silmää miellytä? =) ei saa olla niin huono itsetunto, että tästä menisi hermo :D

Ja siis jos Elokuun kruunu vastasi ap:n kysymykseen, hän listasi sellaisia vaatteita, joita ei ikinä lapselleen pukisi. Hänellä on varmaan joku hyvä ja nätti vaihtoehto siis käytössä tuolle Kivatin kypärämyssylle! Minä haluaisin tietää sen!

No huhhuh mikä haloo yhdestä Kivat-piposta. Eikö tässä aloituksessa kysytty mitä ei laittais oman lapsen päälle. On tässä ollut montakin sellaista mitä mun lapset käyttää, silti en oo kyllä hernettä vetänyt nenään.

Niin joo, ja ne pipot. Tänä talvena on esikoisella ihan peruspipo fleesevuorella, väritykseltään harmaa-vihreä. Ja tytöllä neulepipo jossa korvaläpät ja tupsu, väritykseltään vaaleanpuna-valkoinen.

Muoks. Eivätkä pipot olleet kalliita, taisi molemmat olla alle 10e. Kun joku viittas siihen että pitää olla rahaa että saa lapset nätisti puettua.

Alkuperäinen kirjoittaja yx:
*Pääkallot, monsterit ym ja muutenkin poikien liioin tummat ja masentavat vaatteet.
*Se hirveä Marimekon mekko, joka on kuin parsittu, musta ja jotain läiskiä päällä, jota monet ihan juhlamekkona käyttävät. Jos saisin lahjaksi, veisin suoraan kierrätykseen.
*Collegehousut, jos niillä on lahkeessa resori tai kumppari. Ei muutenkaan tule oikeastaan paljon collegeasuja käytettyä.

Perus Kuomat - niistä joku lasten ortopedi sanoi, että sen takia on lasten jaloissa niin paljon virheitä, että ei tue riittävästi pietä jalkaa. Ollaan usemmat serkulta saatu, eikä käytetty ikinä. Kyllä Vikingit mahtuu ihan mukavasti meidän lasten jalkoihin, vaikka ei ole kapeat jalat.

Mäkään en voi sietää tota kyseistä marimekon mekkoa. Kerran erehdyksissäni kysyin et onko äidin tekemä. Vastaus oli, et ei kun tää on MARIMEKON! Ja silmien pyörittelyä. No, ei kaikki kuosit näytä hyvältä, vaikka on Marimekkoa

Yhteistyössä