Lastenvaatehirvitykset top ten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Retrovaatteet ja ne ihmeelliset "hienot" sikakalliit vaatteet, joita pienet liikkeet myy.
Myös printtikuviot ällöttää sekä todellakin pienille tytöille tehdyt minihameet!!

Alkuperäinen kirjoittaja Elokuun Kruunu:
Kivat-pipot, siis se kypärämalli :x

No mikäs niissä on niin hirveää? No sellainen pliisun tummansinisen poistovärin ymmärrän, mutta on niissä jotain pirtsakkaakin.

Oma inhokkilista:

* harmaa-tummansininen-musta vaate, jossa on joku räikeä printti päälle survaistuna. Valitettavasti poikien puolella tämä kattaa yleisimmin tuon Prisma/Cittari/Vapaa-valinta osaston. Mutta myös nyt henkkamaukan esim.
* suurin osa Disney/leffa/pääkallokamasta. Mutta ei ihan kaikki. Poikkeuksia mahtuu kyllä.
* Suurin osa ulkohaalareista (niistä vyötärökuminauhallisista). Ne vaan on kuoseiltaan niin rumia. Vauvahaalareissa on ihan kivojakin.
* Korvaläpälliset pienten myssyt
* Potkuhousut

Mä kyllä taas puen pojalle päälle jotain, mikä on muiden inhokkilistalla vastavuoroisesti (retrot, tinttu-kama...)

Tuleeko kovinkin hyvä mieli kun saa haukkua toisten lapsilleen pukemia vaatteita hirvityksiksi? Samanlaista malliako annatte lapsillennekin, eli toisen vaatteita saa haukkua ja arvostella, jos ei omaa silmää miellytä?

En minäkään kaikista malleista, merkeistä yms. tykkää, mutta sama kai se on mitä toiset lapsilleen pukee, kunhan ovat säähän sopivia ehjiä ja puhtaita.

Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:

Mikäs pipo sitten ois silmää miellyttävä ja lämmin? Musta Kivatilla on paras toi kypärämyssyn malli niistä merkeistä, joita oon kokeillut. Muut nousee niskasta ylös tai eivät pysy korvilla...

Kivat-pipot on käytännöllisiä ja lämpimiä. Muut nousee todellakin pois korvilta. En ole vielä muita yhtä hyviä löytänyt.
Myös Kuomakengät ovat ihanan lämpimät, ja niitä meillä käytetään ihan omassa pihassa.

Joissakin asioissa käytännöllisyys ylittää ulkonäön.

Mikäs pipo sitten ois silmää miellyttävä ja lämmin? Musta Kivatilla on paras toi kypärämyssyn malli niistä merkeistä, joita oon kokeillut. Muut nousee niskasta ylös tai eivät pysy korvilla...

eikös nyt kysytty inhokkivaatteita eikä tappelua mielipiteistä

Sanoisin minäkin sellaiset liian seksikkäät tai pimumaiset vaatteet pikkutytön päällä. Itse en tykkää spidermaneistä myöskään, mutta poika on alkanut tykkäämään. Hänellä ei vielä mitään spidermännivaatetta ole, mutta tulee varmaankin saamaan jotain.

Pienet on taas piirit.....

Joillakin vaatteilla on tunnearvoa... mies on ostanut lapsille ulkomaanreisuiltaan aina jotain vaatetta, yleensä missä on traktorin kuvia tai sellaisia, oikein lapsellsia printticolitseja. Ei ne mustakaan kauniita ole mutta lapselle ne on rakkaita ja tärkeitä enkä koskaan ikinä arvostelisi mieheni vaateostoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiiu:
Tuleeko kovinkin hyvä mieli kun saa haukkua toisten lapsilleen pukemia vaatteita hirvityksiksi? Samanlaista malliako annatte lapsillennekin, eli toisen vaatteita saa haukkua ja arvostella, jos ei omaa silmää miellytä?

En minäkään kaikista malleista, merkeistä yms. tykkää, mutta sama kai se on mitä toiset lapsilleen pukee, kunhan ovat säähän sopivia ehjiä ja puhtaita.

Älkää ottako näitä henkilökohtaisesti. Mutta minusta on kyllä merkitystä sillä, että omaan makuun on kiva. Miksi ihmeessä maksaisin rahaa rumasta, kun ehjä, puhdas, tarkoituksenmukainen voi olla myös kiva.

Mutta mukavaa on myös kuulla, miksi joku on :x . Nää on muuten listoja, ei keskusteluja

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:

eikös nyt kysytty inhokkivaatteita eikä tappelua mielipiteistä

niin munkin mielestä kysyttiin. ja joku kun kysyi, että onko kiva haukkua, niin ei kai tässä haukutaan, vaan kerrotaan mikä ei omaa silmää miellytä? =) ei saa olla niin huono itsetunto, että tästä menisi hermo :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hellokitty,cars,starwars-kaikki disney -printit
kapenevalahkeiset farkut
kuluneet, nuppaantuneet collaripuvut
harmaa-tummansininen-musta ainoana värinä lapsen päällä
yhdeksänkytluvun alusta käytössä pyörineet vaatteet
kuomat
noi nyt ainakin, lisään kun mieleen tulee :D

H&M:ltä saa kivoja StarWars-aiheisia vaatteita. Itse ostin juuri neulepaidan ja oloasun Darth Vader kuvalla. Itsekään en välitä näistä perinteisistä printtipaidoista, noi oli kuitenkin ihan kivat :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:

Kivat-pipot on käytännöllisiä ja lämpimiä. Muut nousee todellakin pois korvilta. En ole vielä muita yhtä hyviä löytänyt.
Myös Kuomakengät ovat ihanan lämpimät, ja niitä meillä käytetään ihan omassa pihassa.

Joissakin asioissa käytännöllisyys ylittää ulkonäön.

Niinpä. Suomen talvessa (ja viimaisessa syksyssäkin) pitäisi muuten pukea joko kauluri+lakki tai kypärämyssy/aluslakki+hattu. Mieluummin vähän estetiikan kustannuksella helpotusta vaatekerroksiin. Ei ne kypärämyssyt minunkaan ykkössuosikkejani ole.

Hassua että kuomat on vihattuja. Onko teidän vihaajien lapsilla sitten hentoset jalat. Muita kenkiä kun oon kaupoissa katsellut, niin ovat niin kapeita melkein kaikki, ettei minun lasten jalkoihin viittis ahtaa. Me kun ollaan leveäjälkaisia ikävä kyllä. Myönnän että yli 30 kun koko menee niin ei kovin kivalta ne näytä, mutta minusta ihan kivan näkösiä pienemmät koot.
Minusta myös halvat collegepuvut on ihan kivoja ja käteviä pienillä lapsilla.
Minusta on tärkeintä että lapset ite viihtyy vaatteissaan, ei niinkään että miltä näyttää.

Kyse olikin siitä, mitä ei OMALLE LAPSELLEEN pukisi. En minäkään ääneen kenellekään sano, jos näitä omasta mielestäni karmeita vaatevalintoja joku lapselleen pukee, siitä vaan. :) Mielessäni saan silti olla sitä mieltä, etten tykkää ja olen vapaa valitsemaan omilleni toisenlaista.

Mulla on oma makuni, muilla omansa, kaikkia ei voi miellyttää. Eikä sen puoleen ole tarvekaan, lähinnä kai koko juttu lähtee nimenomaan oman silmän miellyttämisestä. ;)

Ihmetellä täytyy että joillain on varaa ja kanttia arvostella näin pukeutumista. Ymmärrän että ei kaikesta voi pitää mutta eikö lämpimyys ja käytännöllisyys ole tärkeämpää kuin vaatteiden ulkonäkö.

Vähän tuntuu kurjalta kun lapsillani on just kivat -merkkiset kypärämyssyt, vieläpä se poistovärinen tummansininenkin löytyy. Ne on olleet hyvät ja toimivat, mutta nyt sitten tulee fiilis että lapseni tai minä olemme jotenkin säälittäviä kun tuollaisiin on puettu.

Luulen että suurin osa vanhemmsita ostaa lapsilleen sellaiset vaatteet joihin kohtuuden rajoissa on varaa, eikä tahallaan pue lapsia "rumasti".

kannattaa jättää avaamatta jos otat henkilökohtaisesti kaiken. ja puhutko sä kaikki sun lapselle???typerää jos niin teet. ja mulla ainakin on noita hirvityksiä kaapissani koska käytännöllisyys ajaa ohi ulkonäön =). so what, ei ne aina itseäkään miellytä, mutta se ei ole tärkeintä

Kanapipot ( eli nää kypärämyssyt vai mitkä lie.. )
Sekavat printtikuviot ( selkeät on ok )
Tekstipaidat, -pipot
Pääkallot, liekit yms.
Crocsit
"Aikuisten vaatteet"

"Hirvityksiin" lukeutuu sekin, kun käytetään tilanteeseen sopimattomia vaatteita.. esim. jonnekin juhliin mennään collegepuvussa tai jos on hienompi takki päällä ja vaikka mekko niin laitetaan pihakengät jalkaan.. tosin tää koskee joitakin aikuisiakin.. :whistle:

Samaa mieltä. Tuntuu pahalle kun aina arvostellaan, ei jaksaisi enää.

Ihmisillä on nykyään pienet murheet ja liikaa aikaa. Tässä sitten tulos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä kamalaa siinä on jos käyttövaatteena on halpissettejä cittarin malliin? Meillä ainakin pojalla varsinkin (kohta 2v) menee housuja puhki tuhkatiheään. Ei viitsis mitään 50 euron pöksyjä ostella siihen tahtiin.

Ei siinä mitään kamalaa olekaan, ne on vaan rumia.
Kyllä sieltä cittaristakin saa ihan yksivärisiä suoralahkeisia collegehousuja edullisesti. Meilläkin on niitä. Mutta niitä settejä en tajua yhtään, siis sellaisia joissa on paidassa joku auto ja lukee Brumbrum tai Car Boy

Jännää muuten, kun itsellä on 5-vuotias poika eikä KOSKAAN ole menneet housut rikki, vaikka melkoinen rasavilli onkin. Jospa collegehousuissa on laatueroja.

Yhteistyössä