Lastenvaateblogit ja heidän yli ymmärryksen menevät "kausisuosikit!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Lastenvaateblogeja seuranneena olen huvittuneena pistänyt silmään, kuinka he tekevät jostakin in jutun ja sitten se on kaikilla huippujuttu, joka pitää saada. Juuri nyt menossa pomp de Lux. Mitkään muut sisävaatteet ei ole mitään, paitsi tietysti tämä cupcake eli racoon.
Ulkovaatteissa cupcake ykkösenä ja molo kids kakkosena.
Kauppatakkeina il gufoa,benettonia.
Kaikki ostaa aina samaa kun tietyn merkin buumi menossa.
Jotenkin huvittavaa. Vaikka onhan nättejä vaatteita mukava katsella.
Se samistelu vaan on jotenkin hauskaa.

Saman minäkin olen huomannut ja tyhmyyksissäni menin ja ostin täksi talveksi sen kaikkien kehuman Cupcaken talvihaalarin, joka olikin laadultaan täysi pettymys. Nepparit irtoilee ja huppu ei pysy...Racoonia en uskalla edes kokeilla. MoloKidsiä meillä ollut jo aiemmin ja siihen olen ollut tyytyväinen, yksi parhaimmista haalareista mitä meillä on ollut.

[QUOTE="mie";25519157]Saman minäkin olen huomannut ja tyhmyyksissäni menin ja ostin täksi talveksi sen kaikkien kehuman Cupcaken talvihaalarin, joka olikin laadultaan täysi pettymys. Nepparit irtoilee ja huppu ei pysy...Racoonia en uskalla edes kokeilla. MoloKidsiä meillä ollut jo aiemmin ja siihen olen ollut tyytyväinen, yksi parhaimmista haalareista mitä meillä on ollut.[/QUOTE]

Meillä on pojalle vaaleansininen välikausihaalari odottamassa cupcakelta. Materiaali on sellaista tuulipukukangasta,että on taatusti rikki ekakerralla. Täysin yliarvostettu merkki. Hinta-laatusuhde surkea. Nyt nuo racoonit maksaa vielä paljon enemmän ja kaikki hulluna ovat niitä tilailemassa....

[QUOTE="aloittaja";25519190]Meillä on pojalle vaaleansininen välikausihaalari odottamassa cupcakelta. Materiaali on sellaista tuulipukukangasta,että on taatusti rikki ekakerralla. Täysin yliarvostettu merkki. Hinta-laatusuhde surkea. Nyt nuo racoonit maksaa vielä paljon enemmän ja kaikki hulluna ovat niitä tilailemassa....[/QUOTE]

Saman huomannut. Meilläkin odottamassa viime kevään malliston suloinen Cupcaken takki, ostin sen kyllä ns. parempaan käyttöön (kauppatakki), koska tiedän että tuo kangas ei kyllä tule pihaleikeissä puhtaana pysymään. :) Ja todellakin, Racoonia meille ei tule siitäkään syystä että on YLIHINNOITELTU! Samaa vettähylkivää kangasta kuin aiemmatkin mallit (tosin hiukan paksumpaa), mutta hinta melkein 30€ enemmän kuin viime vuonna! (viime vuotisesta maksoin muistaakseni 67€, tämän vuotinen maksaa n. 93€) Melkoinen hinnan nousu!

Miten sitten pitäisi vaatteet valita? Kyllähän sitä vaan niin minusta on, että jollain merkillä on jonain kautena joku kiva kuosi, joka iskee moneen. Ja uudet merkit saavat palstatilaa. Harvalla merkillä on kaudesta toiseen onnistuneet ja "täydelliset" vaihtoehdot. Mutta tuskimpa yksikään blogisti lapsiaan vaatettaa vain yhden hittimerkin vaatteilla.

Pitäisikö kaksplusmammojen olla menemättä Lindexille, jos siellä on joku tosi kiva vaate?

Mutta sinä varmasti luet vain tiettyjä blogeja, sillä en itse ole löytänyt samaa innostusta niistä blogeista mitä itse luen. Voisin vannoa, että luet "tyttövaateblogeja"...

joo! Ja sama on kyllä sisustusblogeissa! kaikilla on niitä robotti ja maatuskakortteja liimailtuna raidallisilla teipeillä seinille ja kartellin läpinäkyviä tuoleja ja kiiltovalkoinen keittiö jollain kirkkaan värisillä yksityiskohdilla....huoh.

No jaa, ei se minusta niin ihmeellistä tahi huvittavaa ole... Itse luen niitä blogeja just sen takia, että saisin tietoa aleista ja uutuuksista ymsyms. Ja jos näen siellä blogistaniassa jotain mistä tykkään tosi paljon, niin sitten hankin sellaisen lapselleni (mielellään alella :D). Joten en pidä sitä kovin outona, jos toiset bloggaajat tekevät myös näin - eli hankkivat jotain kivaa, minkä ovat nähneet toisessa blogissa.

Ja voin kertoa, että kyllä itsekin innostuin kovasti kun löysin tuon Pompdeluxin, koska tyttö just siirtyi H&M vaatteissa isojen puolelle, eikä siellä enää olekaan mitään kivaa :( Joten Pompit löytyivät kuin tilauksesta, ja todella ihastuin myöskin laatuun ja HINTAAN :D

[QUOTE="miima";25519538]No jaa, ei se minusta niin ihmeellistä tahi huvittavaa ole... Itse luen niitä blogeja just sen takia, että saisin tietoa aleista ja uutuuksista ymsyms. Ja jos näen siellä blogistaniassa jotain mistä tykkään tosi paljon, niin sitten hankin sellaisen lapselleni (mielellään alella :D). Joten en pidä sitä kovin outona, jos toiset bloggaajat tekevät myös näin - eli hankkivat jotain kivaa, minkä ovat nähneet toisessa blogissa.

Ja voin kertoa, että kyllä itsekin innostuin kovasti kun löysin tuon Pompdeluxin, koska tyttö just siirtyi H&M vaatteissa isojen puolelle, eikä siellä enää olekaan mitään kivaa :( Joten Pompit löytyivät kuin tilauksesta, ja todella ihastuin myöskin laatuun ja HINTAAN :D[/QUOTE]

ai että muita vaihtoehtoja ei ole? Lapsi käyttää pelkkiä hm vaatteita tai pelkkiä pompeja? Juupajuu.

Kaikki tekee sitä ja kaikki tekee tätä.

Kuinka monella lapsella ap itse on nähnyt ulkovaatteena Cupcakea. Mä olen kahdella, joista toinen on oma muksuni.

Joten eiköhän ne bloggarit ole kuitenkin irl melkosen pieni otanta, jonka varaan en ihan hirmuisesti laskisi. Anna toisten matkia toisiaan ja pukea penskansa pomp de luxiin ja racooniin ja pue sä sitten vähän uniikimmin Lindexiin ja henkkamaukkaan.

[QUOTE="vieras";25519578]ai että muita vaihtoehtoja ei ole? Lapsi käyttää pelkkiä hm vaatteita tai pelkkiä pompeja? Juupajuu.[/QUOTE]

No täsmälleen niinhän mä tietty just sanoin, niinkö? :headwall:

Heh... mun kaveri on järkyttävä lastenvaatesnobi, tai wannabe...just molo, pomp, cupcake jne...ja haaveilee design-merkkien lastenvaatemallistoista. Oikeasti käy tylsäksi kun viime aikoina jutut on ollut vaan: se ja se mallisto on nii ihq, tilaan lapselle sitä ja tätä ja tota ja jos menis Eurooppaan niin toisin totaja tota. Kaveri veti hiljaseksi kun mun tytöllä oli uusi kaupunkitakki ja tää kaveri kehui että on nätti ja minkä merkkinen? No sanoin tyynesti, että takki on teetetty tytölle (3v) . Hah. No, totta se olikin, tytön kummitäti on ompelija, ja teki sen. Hih, kaverin ilme oli melkoinen...kuvittelee varmaan mielessään että meillä teetetään lastenvaatteet jatkossakin. Ou mai gaad.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee Virtanen;25520022:
Heh... mun kaveri on järkyttävä lastenvaatesnobi, tai wannabe...just molo, pomp, cupcake jne...ja haaveilee design-merkkien lastenvaatemallistoista. Oikeasti käy tylsäksi kun viime aikoina jutut on ollut vaan: se ja se mallisto on nii ihq, tilaan lapselle sitä ja tätä ja tota ja jos menis Eurooppaan niin toisin totaja tota. Kaveri veti hiljaseksi kun mun tytöllä oli uusi kaupunkitakki ja tää kaveri kehui että on nätti ja minkä merkkinen? No sanoin tyynesti, että takki on teetetty tytölle (3v) . Hah. No, totta se olikin, tytön kummitäti on ompelija, ja teki sen. Hih, kaverin ilme oli melkoinen...kuvittelee varmaan mielessään että meillä teetetään lastenvaatteet jatkossakin. Ou mai gaad.

Siis oliko kamalaa, että kaveri tykkäsi teidän lapsen takista?

Ei kun se oli kivaa että tykkäsi... mutta se oli hassua kun ilmeet oli vaihtelevat kun kuuli että se on teetetty. Eli ei ollu merkkitakki... mutta toisaalta ei osannut päättää oliko teettäminen hienompaa vai nolompaa kuin mini chanel. Silti hyvä kaveri nyt vaan hurahtanut lastenvaateblogeihin ja merkkeihin.

Minua myös ihmetyttää se, että blogistien vaatteet huutiksessa myydään törkeällä ylihinnalla, ihmiset ostelevat niitä kuin viimeistä päivää. Ja mainostavat toki blogeissaan kaupan olevia vaatteita. Kiellettyähän se ei ole, tiedän sen, mutta ihan kuin se että vaate on ollut päällä jonkun blogistin lapsella tekisi siitä vaatteesta yhtään sen arvokkaampaa kuin muiden lapsilla olleet.

[QUOTE="ihmetys";25520870]Minua myös ihmetyttää se, että blogistien vaatteet huutiksessa myydään törkeällä ylihinnalla, ihmiset ostelevat niitä kuin viimeistä päivää. Ja mainostavat toki blogeissaan kaupan olevia vaatteita. Kiellettyähän se ei ole, tiedän sen, mutta ihan kuin se että vaate on ollut päällä jonkun blogistin lapsella tekisi siitä vaatteesta yhtään sen arvokkaampaa kuin muiden lapsilla olleet.[/QUOTE]

Tuskimpa siinä on kysymys blogistin statuksesta vaan siitä että ko ostajat ovat erittäin innokkaita ostamaan jotain tiettyä hittikuosia myös jälkikäteen. Blogi toimii hyvänä mainoksena ja juuri oikeat ostajaehdokkaat löytävät ne tavarat, muuten on riski että tavara jää huutiksessa massojen jalkoihin. Pointtihan on löytää ne _oikeat_ ostajat tuotteelle. Niitä ei vaikka löydä hiljaiselta syrjäkirppikseltä.

Miksi aina ollaan vihaisia, jos joku ostaa käytettyä hyvään hintaan? Onko se muuten pois, kuin itse ei halua mennä ostokilpaan ja menettää jotain kivaa? Juu, on minustakin huutiksessa esim legoissa turhan korkeat hinnat ja ostamatta jää. Mutta se kuvastaa, että jollain tuotteella on oikeassa paikassa hyvä jälleenmyyntihinta. Miksi mun pitäisi saada ne legot pilkkahintaan, jos 10 muuta on valmis maksamaan viisi kertaa enemmän?

Ihan samalla tavalla muunkin alan blogeissa myytävä kirppatavara lähtee alle aikayksikössä eteenpäin, mitä suositumpi blogi on, sitä nopeammin tavara löytää uuden omistajan.

• Tykkää
Reactions: chef
Tuskimpa siinä on kysymys blogistin statuksesta vaan siitä että ko ostajat ovat erittäin innokkaita ostamaan jotain tiettyä hittikuosia myös jälkikäteen. Blogi toimii hyvänä mainoksena ja juuri oikeat ostajaehdokkaat löytävät ne tavarat, muuten on riski että tavara jää huutiksessa massojen jalkoihin. Pointtihan on löytää ne _oikeat_ ostajat tuotteelle. Niitä ei vaikka löydä hiljaiselta syrjäkirppikseltä.

En ihan jaksa uskoa, että kyse olisi tuosta. Ennemminkin "Aah, ihanaa, tää on ollu Poikien tyyliin-äidin lapsella ja siks sen täytyy olla 100 kertaa parempi kuin tuo huutiksessa halvemmalla lähtöhinnalla, paremmilla kuvilla varustettu ja paremmassa kunnossa oleva vastaava vaate." Fanitus rulettaa blogistaniassakin...

Mä ainakin tykkään enemmän simmoisista vauvanvaateblogeista, joissa on vaatteita joihin meillä taviksillakin on varaa. Mitä vikaa on Lindexissä, H&M:ssä ja Kappahlissa? Toki joukosta löytyy, p.o.p:ia, name itiä, benettonia sun muuta, mutta pääosassa meidän vaatekaapissa on kuitenkin nää "halpikset"

Mä ainakin tykkään enemmän simmoisista vauvanvaateblogeista, joissa on vaatteita joihin meillä taviksillakin on varaa. Mitä vikaa on Lindexissä, H&M:ssä ja Kappahlissa? Toki joukosta löytyy, p.o.p:ia, name itiä, benettonia sun muuta, mutta pääosassa meidän vaatekaapissa on kuitenkin nää "halpikset"

Ei niissä mitään vikaa ole, mun mielestäni H&M myy kausittain ihan äärimmäisen söpöjä ja samalla edullisia vaatteita.

Mutta kyllä ne kaikkein söpöimmät ja ihanimmat vaatteet meidän vaatekaapissa on kuitenkin pääsääntöisesti jotakin muuta merkkiä. Toki poikkeuksia löytyy, mutta pääsääntöisesti se menee niin, että pidän enemmän jostakin muusta, kuin "halpiksesta".

Yhteistyössä