lastentarvikeliikkeen myyjä suositteli meille istuinta kasvot menosuuntaan päin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
:o

Meinasin pökrätä: käytiin tänään istuimia katsomassa tuolle jätkälle. Kyseltiin ett mitkä mallit on niillä selkä menosuuntaan istuimia, kun sitä ei ollut mitä alunperin mentiin katsomaan. Myyjä katsoi meitä ja kysyi: niin, sekö on ihan ehdoton vaatimus? Mä siihen ett on todellakin, ja myyjä esitteli kaupan kaikki kaksi (vaikka istuimia oli siis yhteensä koko seinällinen!!!!!!!!) selkä menosuuntaan asennettavaa istuinta, ja lopuksi totesi että kyllähän nykypäivänä on ihan ok nuo kasvot menosuuntaan asennettavatkin, ett makusasia. :o :o

Siis vauvalle. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Onhan ne istuimet myös turvallisia, ei niitä muuten myytäisi! Riippuu mistä kolari tulee. Ja kun on suht uusi auto, sekin auttaa kolari tilanteessa.

Hei oikeasti mä olen sun kanssa ihan tasan samaa mieltä jos kyseessä on kaksi vuotias. Mutta nyt puhutaan lapsesta, joka on 4 kuukautta, siis nelkä kuukautta, vanha.

Ihan on hiukkasen eri vaiheessa tuo pää/niskaalueen kehitys tuolla nassikalla, kuin yli vuosikkaalla.

Onhan ne istuimet myös turvallisia, ei niitä muuten myytäisi! Riippuu mistä kolari tulee. Ja kun on suht uusi auto, sekin auttaa kolari tilanteessa.

Oli uusi tai vanha auto, niin ei se suojaa kolarissa lapsen niskaan kohdistuvaa voimakasta törmäysliikettä...

http://keskustelu.kaksplus.fi/t832437

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Hei oikeasti mä olen sun kanssa ihan tasan samaa mieltä jos kyseessä on kaksi vuotias. Mutta nyt puhutaan lapsesta, joka on 4 kuukautta, siis nelkä kuukautta, vanha.

Ihan on hiukkasen eri vaiheessa tuo pää/niskaalueen kehitys tuolla nassikalla, kuin yli vuosikkaalla.

Niin, 4kk kuuluu vielä kaukaloon!

Selkä ajosuuntaan on pienille lapsille turvallisin

Pienille lapsille turvallisimpia ovat selkä ajosuuntaan asennettavat turvaistuimet tai -kaukalot. Valtaosa onnettomuuksista on etupäätörmäyksiä, jotka ovat myös voimakkaimpia. Lapsen kaularakenne ei ole riittävän vahva kestämään kolarivoimia, sillä aikuisiin verrattuna heidän päänsä on painavampi suhteessa kehoon. Selkä ajosuuntaan olevassa turvaistuimessa lapsen kaula saa tarvitsemansa tuen.

Tutkimusten mukaan kasvot ajosuuntaan kiinnitettävissä istuimissa riski kuolla ja loukkaantua vakavasti on suurempi kuin selkä ajosuuntaan kiinnitettävässä turvaistuimessa.

http://www.liikenneturva.fi/fi/turvalaitteet/lasten_turvalaitteet/index.php

[/b]järkyttävää että 4 kk voidaan myydä tollasta, meillä sano,e ttä älkää pistäkö tuota 10kk viellä naama menosuuntaan, että odottakaa ainaskin vuoden vanhaan. se oli fiksu täti =)

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
[/b]järkyttävää että 4 kk voidaan myydä tollasta, meillä sano,e ttä älkää pistäkö tuota 10kk viellä naama menosuuntaan, että odottakaa ainaskin vuoden vanhaan. se oli fiksu täti =)

Ikäsuositus on ainakin 3 v.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Niin, 4kk kuuluu vielä kaukaloon!

Jep, samaa mieltä. Ja niin kuuluisi puoli vuotiaskin, jos vaan mahtuisi. Ja kerta ei meillä, istuin on hommattava.

Joo onhan se eri asia et vanhemmat menee ja kyselee istuinta kasvot menosuuntaan.. mut jos säännöissä sanotaan että suositellaan toisinpäin niin ammattitaitoisen myyjän suositus kuuluis olla sama.
Meille ainakin AINA kun istuinta ostettu niin sanonut että suositus on sitä ja sitä..

No joo, meillä jokaisen liikkeen myyjä puhui omat jutut, haukkui ne istuimet mitä niillä ei ollut ja kehuivat omat istuimet maasta taivaisiin. Saimme monesta liikkeestä jopa virheellistä infoa joten 8 tunnin kiertely oli lähinnä turha, mutta opettavainen. Lopulta valittiin istuin itse ja sitten vaan käytiin ostamassa valitsemamme istuin yhdestä liikkeestä. Nuo myyjät on ihan kamalia ja varmaan provikkapalkalla, koska puheet oli niin p..seestä!

Yhteistyössä