Alkuperäinen kirjoittaja povia:Saavat jos maksavat kalliin yliopistokoulutuksen itse.Alkuperäinen kirjoittaja *:Sosionomit eivät saa pätevyyttä esiopetukseen. Muuten kyllä voivat lastentarhanopeja olla.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä ukon sisko sai ainakin sosionomin paperit nyt jouluna ja samalla lastentarhanopettajan pätevyyden. Piti vaan olla tietty määrä harjotteluja päiväkodissa tms...Alkuperäinen kirjoittaja *:Toisen asteen koulutus riittää ammattikorkeaan, eli ei tarvitse olla ylioppilas.Alkuperäinen kirjoittaja kevät76:No mä olen sosiaalikasvattaja ja työskentelen lastentarhanopettajana. Tuota koulutusta ei enää ole vaan sen tilalle on tullut sosionomi AMK. Koulutus kesti 3 vuotta, emmekä saaneet esiopettajan pätevyyttä kuten ei sosionomitkaan nykyään. Minä luin pätevyyden erikseen yliopistossa, mutta se ei enää ole mahdollista. Tosin kaikki työnantajat eivät tuota pätevyyttä vaadi, koska alalla on työvoimapula. Ootko ylioppilas? Lastentarhan opettajan tai sosionomin koulutukseen pääsyyn se tarvittais...
Mä oon kyllä ymmärtänyt että sitä ei enää pysty ollenkaan opiskelemaan. Itse opiskelin just noin että maksoin itteni kipeeks.