Lastensuojelutyö on paljon muutakin kuin HUOSTAANOTTOJA - miten se on niin vaikea ymmärtää?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28714603]Mahdollisimman hitaasti? En usko, että se on kenenkään intressi.

Äiti ei kuulosta missään nimessä kykenevältä hoitamaan lapsia, kun oli kerran hakannut miehen. Joten onko nuo lapset nyt päässeet ihan muualle, lastenkotiin?[/QUOTE]
sain kirjoituksesta sen käsityksen, että äitillä ovat.
tanttalauman mukaan hän on täysin kykenevä huoltajaksi, väkivaltaisuus ei meinaa mitään..

lue itse, naisen väkivaltaisuus ollut viranomaisilla selvillä jo kauan ennen tuota episodia, tosin sossutantta oli sanonut itse että häntä ei perheväkivaltajutut kiinnosta..niin ei varmaan kun uhrina olikin mies, jos tilanne olisi ollut toiste päin, niin veikkaan että sitähän sitten oltaisiin heiluteltu perusteena vaikka minkälaisille toimille.
Samoin monet videolla nähdyt seikat viittaa siihen että miehessä ei mitään vikaa ole, ei ainakaan sellaista mitä nämä naiset väittävät.

Ja minä en käytä mitään nimimerkkiä koska se ei ole pakollista saati tarpeellista.

Luovutan. En näemmä saa sinua mitenkään ymmärtämään pointtiani. Mukavaa jatkoa.

[QUOTE="ohikulkija";28714613]Luovutan. En näemmä saa sinua mitenkään ymmärtämään pointtiani. Mukavaa jatkoa.[/QUOTE]
se siitä, että pointillasi ei ole mitään todellista pohjaa?

Kaikki todisteet viittaa selkeästi siihen että lapsen pitäisi olla isällään.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä sain;28714609:
sain kirjoituksesta sen käsityksen, että äitillä ovat.
tanttalauman mukaan hän on täysin kykenevä huoltajaksi, väkivaltaisuus ei meinaa mitään..

Ensinnäkin jos puhuisit meistä sossuista ihan normaalisti, ei tarvitse "tanttalaumaksi" kutsua, se syö myös uskottavuuttasi aika lailla. Sama jos haukkuisit poliiseja jatkuvasti, se antaa sen kuvan, että sinulla on ongelmia virkavallan kanssa - ja se taas antaa aihetta epäillä minkälainen tyyppi oikein olet. Sama sossujen suhteen.

Väkivaltaiselle huoltajalle lapsia ei satavarmasti anneta, se on selvä. Lapset ovat päässeet todennäköisesti lastenkotiin siis.

Turhaa byrokratiaa tuollainen pakko "päätöksen esittämiseen". Eiköhän lasten etu mene edelle eikä tarvi paperisotaa alkaa tehtailemaan siinä tilanteessa!
Niin se vaan menee, että kotirauhaa ja koskemattomuutta ei ihan tuosta vaan aleta rikkomaan, ja videoltahan näkyy että mitään välitöntä vaaraa ei todellisuudessa ollut, eli mitään lakiin perustuvaa syytä lapsen viemiselle ei todellisuudessa ollut, se on sen "pikasijoituksen" lähtökohtana, että vain, JA VAIN JOS, on selkeästi nähtävissä että on täysi syy viedä, niin silloin sitä lakia voidaan soveltaa.

Silloin kun mitään ilmeistä vaaraa ei ole todettavissa, on esitettävä kirjallinen päätös asiasta.
Mutta sehän se, kun tantta itsekin kertoo videolla että eivät he lakia noudata..

[QUOTE="aapee";28714618]Ensinnäkin jos puhuisit meistä sossuista ihan normaalisti, ei tarvitse "tanttalaumaksi" kutsua, se syö myös uskottavuuttasi aika lailla. Sama jos haukkuisit poliiseja jatkuvasti, se antaa sen kuvan, että sinulla on ongelmia virkavallan kanssa - ja se taas antaa aihetta epäillä minkälainen tyyppi oikein olet. Sama sossujen suhteen.

Väkivaltaiselle huoltajalle lapsia ei satavarmasti anneta, se on selvä. Lapset ovat päässeet todennäköisesti lastenkotiin siis.[/QUOTE]
Uskottavuutta? mitä helvetin uskottavuutta minulla pitäisi olla, kun minä kommentoin täysin minulle tuntemattoman ihmisten tapausta?

Siinähän kuule epäilet ihan rauhassa, saamarin sossuluuska, lue ne tekstit läpi, niin voit itsekin todeta että kyllä vain annetaan.

Se on ihan turha lässytellä että te muka kohtelisitte isejä ja äitejä tasa-arvoisesti näissä asioissa, minulla on niin omasta lapsuudestani kuin lukuisten tuttujen kautta esimerkkejä siitä, että näin ei todellakaan ole.

Ja tämä juttu on videoitu, joka osaltaan todistaa sen, että puolueellisia olette useammin kuin "marginaalisesti".

Uskottavuutta? mitä helvetin uskottavuutta minulla pitäisi olla, kun minä kommentoin täysin minulle tuntemattoman ihmisten tapausta?

Siinähän kuule epäilet ihan rauhassa, saamarin sossuluuska, lue ne tekstit läpi, niin voit itsekin todeta että kyllä vain annetaan.

Se on ihan turha lässytellä että te muka kohtelisitte isejä ja äitejä tasa-arvoisesti näissä asioissa, minulla on niin omasta lapsuudestani kuin lukuisten tuttujen kautta esimerkkejä siitä, että näin ei todellakaan ole.

Ja tämä juttu on videoitu, joka osaltaan todistaa sen, että puolueellisia olette useammin kuin "marginaalisesti".

No jos minä puhun presidentistä "kusipäänä" enkä Niinistönä tai presidenttinä, tai miehestäni "idioottina" niin jonkilaisen kuvan varmaan saat aika pian minkälainen ihminen olen ja ottaako todesta mun juttuja ollenkaan ;)

Kuten sanoin, niin toivon ja rukoilen, että oikeus voittaa tuossa jutussa. Oli se mikä vaan, niin, että asia viedään eteenpäin (niin kuin luotan miehen vieneen) ja lopulta totuus tulee julki. Toivon voimia isälle etä hän jaksaa taistella loppuun saakka.

[QUOTE="aapee";28714632]No jos minä puhun presidentistä "kusipäänä" enkä Niinistönä tai presidenttinä, tai miehestäni "idioottina" niin jonkilaisen kuvan varmaan saat aika pian minkälainen ihminen olen ja ottaako todesta mun juttuja ollenkaan ;)

Kuten sanoin, niin toivon ja rukoilen, että oikeus voittaa tuossa jutussa. Oli se mikä vaan, niin, että asia viedään eteenpäin (niin kuin luotan miehen vieneen) ja lopulta totuus tulee julki. Toivon voimia isälle etä hän jaksaa taistella loppuun saakka.[/QUOTE]
pitää saattaa korvausvelvollisiksi aiheuttamastaan traumasta, niin isälle kuin lapsellekin, kenties myös isovanhemmille.

Niin ja tietenkin kenkää koko laumalle, tuollaisten pitäminen riveissä vasta syökin uskottavuutta, ei se että joku sanoo tantaksi.

[QUOTE="aapee";28714638]No juuri tuollaisten äitien takia meitä sossuja on pakko olla, lapset eivät valitse vanhempiaan.[/QUOTE]
vaan ottaa lähtökohdaksi se ajatus, että äiti ei automaagisesti olekaan se paras huoltaja lapselle.

Niin ja yleensäkin perehtyä paremmin tapauksiin, ei tuollaisella synny mitään hyvää että ensiksi rätkitään summamutikassa, ja sitten kierrellään ja kaarrellaan vastuuta kun ilmeneekin että olisi juu ehkä pitänyt ensiksi tähdätä sittenkin..

Alkuperäinen kirjoittaja Pitäisi;28714644:
vaan ottaa lähtökohdaksi se ajatus, että äiti ei automaagisesti olekaan se paras huoltaja lapselle.

Niin ja yleensäkin perehtyä paremmin tapauksiin, ei tuollaisella synny mitään hyvää että ensiksi rätkitään summamutikassa, ja sitten kierrellään ja kaarrellaan vastuuta kun ilmeneekin että olisi juu ehkä pitänyt ensiksi tähdätä sittenkin..

Voi kun niihin tapauksiin voisikin perehtyä paremmin! Tilanne on se, että yhdellä sossulla voi olla asiakkaita yli 100. Suomessa lastensuojelu on todella pahassa kriisissä. Huutava pula pätevistä sosiaalityöntekijöistä, sillä ihmiset ei halua alalle jota vihataan niin paljon, eikä ole riittävästi resursseja hoitaa työtä kunnolla.

[QUOTE="aapee";28714651]Voi kun niihin tapauksiin voisikin perehtyä paremmin! Tilanne on se, että yhdellä sossulla voi olla asiakkaita yli 100. Suomessa lastensuojelu on todella pahassa kriisissä. Huutava pula pätevistä sosiaalityöntekijöistä, sillä ihmiset ei halua alalle jota vihataan niin paljon, eikä ole riittävästi resursseja hoitaa työtä kunnolla.[/QUOTE]
siltikään mikään peruste hoitaa niitä hommia paskasti mitä kerkee hoitamaan.

Suosittelen kyllä itse että miettisitte siellä jossain vähän käytännönläheisempää avunantoa, ei se kodin- tai lastenhoidossa avustaminen konkreettisesti ainakaan kalliimpaa ole kuin yksikään noista huostaanottopuljuista, silloin se epäluulokin laantuu kun ihmiset huomaa että ei tosiaan olla perhettä tuhoamassa heti kun valittaa väsymyksestä, vaan että olette pitämässä sen perheen kasassa oikeasti viimeiseen asti.
Samallahan siinä pääsisi suoraan myös näkemään että miten menee, ei tarvisi mennä vanhempien jaarittelujen varassa.

Ei se nyt kuitenkaan ole ihan huuhaata että alalla on selkeästi isoja ongelmia, jos ihan ministeri itsekin näin sanoo, ja kun katsoo paljonko jo tuohon huostaanottoon tungetaan rahaa, niin ei pitäisi olla kyllä siitä hillostakaan pulaa, tärkeää on että ne suunnataan fiksusti.

siltikään mikään peruste hoitaa niitä hommia paskasti mitä kerkee hoitamaan.

Suosittelen kyllä itse että miettisitte siellä jossain vähän käytännönläheisempää avunantoa, ei se kodin- tai lastenhoidossa avustaminen konkreettisesti ainakaan kalliimpaa ole kuin yksikään noista huostaanottopuljuista, silloin se epäluulokin laantuu kun ihmiset huomaa että ei tosiaan olla perhettä tuhoamassa heti kun valittaa väsymyksestä, vaan että olette pitämässä sen perheen kasassa oikeasti viimeiseen asti.
Samallahan siinä pääsisi suoraan myös näkemään että miten menee, ei tarvisi mennä vanhempien jaarittelujen varassa.

Ei se nyt kuitenkaan ole ihan huuhaata että alalla on selkeästi isoja ongelmia, jos ihan ministeri itsekin näin sanoo, ja kun katsoo paljonko jo tuohon huostaanottoon tungetaan rahaa, niin ei pitäisi olla kyllä siitä hillostakaan pulaa, tärkeää on että ne suunnataan fiksusti.

Resursseja ja rahaa tarvitaan lisää. On selvää, että kun yhdellä sossulla on asikkaita aivan liikaa (!!) tämä ei kykene huolehtimaan heistä kuten pitäisi, perehtyä perheen tilanteeseen ja päättää tukitoimista. On pelottava ajatuskin, jos meillä olisi opettaja jolla olis yhtä paljon oppilaita, kun eihän siinä ei kerkeä mitenkään tekemään työtänsä ja hommiansa hyvin ja perusteellisesti, kun aika vain riitä. Sama on sosiaalityössä. Liika on liikaa, toivon, että rahaa saadaan lisää! Ja lisää sosiaalityöntekijöitä, jotka vielä jaksaisivat olla alalla jossa kokee jatkuvasti riittämättömyyttä, kun asiakkaita ei ehdi auttaa.

Itse vasta opiskelen sosiaalityötä, mutta en todellakaan tule menemään lastensuojeluun töihin ellei tilanne parane ja saada lisää resursseja.

[QUOTE="vieras";28714664]Luuleeko täällä porukat oikeesti, että sosiaalityöntekijöillä on se valta valita mihin kunnan rahat käytetään? Ei tod. ole näin.[/QUOTE]

No niinpä! Kun se ei ole meidän käsissä, eikä siitä etteikö me tehdä työtä täysillä ja niin hyvin kuin mahdollista. Resurssit ovat niin hälyttävän pienet, että on vain ajan kysymys milloin tulee seuraava kouluampuminen tms. kun säästetään lapsissa ja nuorissa mikä näkyy suoraan heidän hyvinvoinnissaan.

[QUOTE="aapee";28714651]Voi kun niihin tapauksiin voisikin perehtyä paremmin! Tilanne on se, että yhdellä sossulla voi olla asiakkaita yli 100. Suomessa lastensuojelu on todella pahassa kriisissä. Huutava pula pätevistä sosiaalityöntekijöistä, sillä ihmiset ei halua alalle jota vihataan niin paljon, eikä ole riittävästi resursseja hoitaa työtä kunnolla.[/QUOTE]

Eli siis resurssipulan takia on lupa hutkia miten sattuu niinkö? Eiköhän siinä tapauksessa pidä tehdä niin että hoidetaan yksi tapaus kunnolla ennenkuin siirrytään toiseen. Ei niin että puolihuolimattomasti mutu-tuntumalla viskellään lapsia huostaan!
Noin huolimattomasta työstä normaalit ihmiset saisivat potkut työpaikoistaan. Sossuille sallitaan kaikenlainen hutilointi, eihän heitä kukaan kontrolloi saati että joutuisivat vastuuseen teoistaan!

Mihinkähän sitten vedottaisiin kun olisikin tarpeeksi työvoimaa ja resursseja, kai te onnettomat selkärangattomat kieroilijat silloinkin jonkun verukkeen keksisitte!

Oikeasti: mitä muita perheenauttamiskeinoja teillä sossuilla mua nykyisin on kuin huostaanotto? Monet tukimuodot vaativat ensin sen huostaanoton, jotta niitä saa. Tukiperheitä riittää erittäin harvoille. Kaikkein tärkeintä eli kotiin saatavaa lastenhoitoapua ei saa, ei edes silloin, kun kyse on vanhemman fyysisestä sairaudesta.

Nyky-Suomessa lapsia erotetaan vanhemmistaan aivan liian kevein perustein. Samalla toiset lapset jäävät ilman tarpeellista apua, koska sosiaalityöntekijät eivät uskalla puuttua esim. saman alan työntekijöiden perhepiirissä tapahtuviin laiminlyönteihin (vrt. Eerikan tapaus).

[QUOTE="niin";28714673]Eli siis resurssipulan takia on lupa hutkia miten sattuu niinkö? Eiköhän siinä tapauksessa pidä tehdä niin että hoidetaan yksi tapaus kunnolla ennenkuin siirrytään toiseen. Ei niin että puolihuolimattomasti mutu-tuntumalla viskellään lapsia huostaan!
Noin huolimattomasta työstä normaalit ihmiset saisivat potkut työpaikoistaan. Sossuille sallitaan kaikenlainen hutilointi, eihän heitä kukaan kontrolloi saati että joutuisivat vastuuseen teoistaan!

Mihinkähän sitten vedottaisiin kun olisikin tarpeeksi työvoimaa ja resursseja, kai te onnettomat selkärangattomat kieroilijat silloinkin jonkun verukkeen keksisitte![/QUOTE]

Hei, minä ymmärrän hyvin tuon suhtautumisesi. Samoin kuin rikolliset vihaavat poliiseja ja virkavaltaa, sinunkailtaiset ihmiset vihaavat sossuja. Lapsiasi käy tosin sääliksi.

Alkuperäinen kirjoittaja älkää hurskastelko;28714676:
Oikeasti: mitä muita perheenauttamiskeinoja teillä sossuilla mua nykyisin on kuin huostaanotto? Monet tukimuodot vaativat ensin sen huostaanoton, jotta niitä saa. Tukiperheitä riittää erittäin harvoille. Kaikkein tärkeintä eli kotiin saatavaa lastenhoitoapua ei saa, ei edes silloin, kun kyse on vanhemman fyysisestä sairaudesta.

Nyky-Suomessa lapsia erotetaan vanhemmistaan aivan liian kevein perustein. Samalla toiset lapset jäävät ilman tarpeellista apua, koska sosiaalityöntekijät eivät uskalla puuttua esim. saman alan työntekijöiden perhepiirissä tapahtuviin laiminlyönteihin (vrt. Eerikan tapaus).

Eerikan tapaus oli järkyttävyyden ja täydellisten virheiden summa, enkä voi henk.koht antaa anteeksi häntä hoitaville sossuille ikinä. :/ Aivan sietämätön juttu ja pakko ajatella, että Eerika pääsi parempaan paikkaan eli taivaaseen.

Tuosta oppineena en voi ymmärtää, että vielä sanot noin. Turhat huostaanotot ovat marginaalinen ryhmä, ja kuten Eerikan tapauksessa, meillä arvostetaan aivan liikaa biologista vanhemmuutta. Se on Suomessa isoin ongelma, mistä myös professorit puhuvat koulussa.

[QUOTE="vieras";28714679]Hei, minä ymmärrän hyvin tuon suhtautumisesi. Samoin kuin rikolliset vihaavat poliiseja ja virkavaltaa, sinunkailtaiset ihmiset vihaavat sossuja. Lapsiasi käy tosin sääliksi.[/QUOTE]

Ala-arvoista, mutta niin arvattavaa. Määrittele "sinunkaltainen", olisi ihan kiva kuulla analyysisi jos kerta henkilökohtaisuuksiin pitää mennä :)
Herkkähipiäiseenkö kalikka kalahti?

Vääryyden puolustajia riittää aina. Ilmeisesti olet yksi niistä, ei mikään yllätys sekään.

[QUOTE="niin";28714685]Ala-arvoista, mutta niin arvattavaa. Määrittele "sinunkaltainen", olisi ihan kiva kuulla analyysisi jos kerta henkilökohtaisuuksiin pitää mennä :)
Herkkähipiäiseenkö kalikka kalahti?

Vääryyden puolustajia riittää aina. Ilmeisesti olet yksi niistä, ei mikään yllätys sekään.[/QUOTE]

Lue viestejäsi, ne ovat niin täynnä katkeruutta ja vihaa sossuja kohtaan. Noh kaikenlaisia tyyppejä sitä maailmaan mahtuu. :) Ei ihme, että vihaat kun olet ollut itse niin ongelmallinen tapaus ja huono vanhempi. Nostan hattua niille sossuille ketkä kanssasi ovat työtänsä tehneet. Samoin poliiseille jotka ottavat kiinni rikollisia, jotka tottakai vihaavat poliiseja. Ikäväähän se on kun ei saa miten tahansa täällä yhteiskunnassa toimia. ;)

[QUOTE="ohikulkija";28714598]Kenen kertoman mukaan asiat ovat noin?

Minäkin voisin perustaa sivuston vaikka tukemaan tuota tarinan äitiä. Kertoisin, mitä kaikkia kauheuksia isä on tehnyt. Lisäksi vakuuttelisin, kuinka ihana ihminen tuo äiti on ja todistelisin, kuinka kaikki isän sanoma on valetta. Uskoisitko sitten puolestaan minua?

Ja jotta kenellekään ei jää epäselväksi, en tarkoita sitä, etteikö isän tarina voisi olla totta. Tarkoitukseni ei ole olla häntä vastaan. Ainoastaan yritän sanoa, että kukaan ulkopuolinen ei voi ottaa oikeasti kantaa tuohon juttuun, koska kaikki siitä kerrottu fakta on yksipuolista.[/QUOTE]

Tässäkin tapauksessa isä pystyy lyömään faktoja pöytään tarvittaessa kyseinen ihminen ei ole niin typerä että antaisi kasvot tapaukselle jOS ei olisi todisteita. Hyvin huomaa täsäkin ketjussa perusvirheen ajatusmailmassa.. Kuinka moni epäilisi hetkäkään jos äiti olisi täällä kirjoittanut että mies lyö ja ero tuli sen takia?

Aina: mistä tiedät, tunnetko ko. isän henkilkökohtaisesti ja oletko seurannut perheen elämää läheltä? Se, että tekee asiasta julkisen, ei todellakaan tee siitä automaattisesti totta. Johan se on moneen kertaan huomattu että ihmiset uskovat mitä vain mitä netistä lukevat, ja siihen moni luottaakin varsinkin kun laki estää vastapuolta kommentoimasta julkisuuteen yhtään mitään ja esittämästä vastatodisteita. Iltapäivälehdet tässä vielä avuliaasti auttavat ja julkaisevat ihan kritiikittä mitä vain mistä saadaan mehevät otsikot tekemättä mitään taustojen selvittelyä itse tai vaatimatta näyttöä.

Yhteistyössä