Lastensuojelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaan vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaan vakkari

Vieras
Kun meille tuli viime viikolla ilmoitus että koulusta rehtori tehnyt tytöstä ilmoituksen kun apea ja laiha. Kotona kaikki kunnossa. Menen tytön kanssa sinne juttelemaan torstaina ja sosiaalityöntekijä vaikutti kivalta. Vain sen takia pitää kuulemma mennä että mahd. tukitoimia mietittäisiin. Mitähän tuki toimia? Sen verran paljastan että lapsia monta joiden kanssa asun yksin ja voimat ihan pois. Lapset eivät ole koskaan päässeet lomalla mihkään kun rahat ei riitä. Saapi nähä. Ja kiitos asiallisia kommentteja, ei jaksais haukkumisia lukea... kiitos. ps. mitähän ne tuet vois tarkoittaa enkä tarkoita rahaa tai tukiperhettä. Lastenhoitoa?

Tuskin meitä voi mitenkään auttaa kun olen päivät töissä ja lapset päiväkodissa (pienemmät). Illat hirveitä ja jos vp viikonloppu pelkään viikonloppuja sillä puoli kuutta pidempään en saa koskaan nukkua ja siinäpä sitä on päiväksi keksimistä. Nuorin sairastelee todella paljon ja on hyvin vaativa ja itkuinen lapsi joka vie nyt viimeisetkin mehut. Ellei ole jo vienyt. Tukiperhettä en halua koska vievät lapset kokonaan. Ja tuhannet kiitokset asiallisista viesteistä. Kyllähän isompaan tyttöön vaikuttaa ettei äidillä ole koskaan aikaa tehdä mitään juuri hänen kanssaan ja isommatkin väsyneet nuorimman jatkuvaan itkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana vakkari:
Tuskin meitä voi mitenkään auttaa kun olen päivät töissä ja lapset päiväkodissa (pienemmät). Illat hirveitä ja jos vp viikonloppu pelkään viikonloppuja sillä puoli kuutta pidempään en saa koskaan nukkua ja siinäpä sitä on päiväksi keksimistä. Nuorin sairastelee todella paljon ja on hyvin vaativa ja itkuinen lapsi joka vie nyt viimeisetkin mehut. Ellei ole jo vienyt. Tukiperhettä en halua koska vievät lapset kokonaan. Ja tuhannet kiitokset asiallisista viesteistä. Kyllähän isompaan tyttöön vaikuttaa ettei äidillä ole koskaan aikaa tehdä mitään juuri hänen kanssaan ja isommatkin väsyneet nuorimman jatkuvaan itkuun.

ei se tukiperhe "vie lapsia kokonaan" WTF!? sinne saa viedä lapset esim. joka toinen vkl jotta saa itse huilata

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Perheneuvolaa ne ekana tyrkyttää tai perhetyöntekijää.

Joo, ei kiitos. En lähe paskaa perheneuvolaan jauhamaan, mitä se auttaa minun jaksamiseen. taidan jättää menemättä koko juttuun ja vetoan työkiireisiin joita oikeasti on. Ajatuskin jo pelottaa ja vie vähäiset yöunet.

Tukiperhe on perhe, jossa lapset voivat olla vaikka lauantai-päivän, jotta sä saat levätä. Tukiperhe ei siis ole sama asia kuin SIJAISperhe.

Lastensuojelu voi myös kustantaa esim. huvipuistopäivän tms.

siis ihan OIKEESTI! ap! Nyt on aika lopettaa itsekkyys ja ajatella niitä lapsia! Sinähän menet sinne jos lastesi etu on sinulle tärkeä; ja JOS jätät menemäti, sitten ne voi viedä ne lapset sinulta. Jos ei tarjolla oleva apu ja tuki kelpaa lasten huonovointisuudesta huolimatta.
Lapsillasi on nyt mahdollisuus saada elämä kuntoon, kuten myös sinulla. Jos kerran nuorimman kanssa rankkaa, saat tukea myös siihen. Ja se taas auttaa koko perhettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
tukiperhe ei vie lapsia, vaikutat aika kouluttamattomalta jos näin luulet.

Kiitos. Työskentelen hoitoalalla joten tuskin kovin kouluttamaton olen. Anteeksi jos kaikki eivät ole lastensuojelusta niin perillä. Sinulla taitaa olla henk.kohtaisia kokemuksia vai?

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
tukiperhe ei vie lapsia, vaikutat aika kouluttamattomalta jos näin luulet.

Kiitos. Työskentelen hoitoalalla joten tuskin kovin kouluttamaton olen. Anteeksi jos kaikki eivät ole lastensuojelusta niin perillä. Sinulla taitaa olla henk.kohtaisia kokemuksia vai?

No huhhuh. Sua yritetään vain auttaa, mutta näköjään ei kannata.

Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Ilman muuta meet sinne! Vaikutat väsyneeltä, syystäkin. Saattavat tarjota esim hoitoapua pienemmille, niin saisit isomman kanssa kahdenkeskeistä aikaa.

Kiitos. Oikeasti. En maininnut montako lasta minulla on mutta enemmän kuin 3.

Eihän tukiperhe lapsia vie. Siellä voi olla vaikka viikonlopun kerran kuussa.

Me olemme lähdössä tähän toimintaan. Siis tukiperheenä. Mikäli vaan sopiva lapsi löytyy. Ja kyllä ajatus on ollut semmoinen, että lapsi viettää meillä päivän / viikonlopun kuussa. Eli se on äidille / vanhemmille sitä hengähdysaikaa. Minä en ainakaan halua kenenkään lapsia viedä! Mutta mielelläni autan, jos näin voin jotain auttaa.

Yhteistyössä