Lastensuojelun asiakkaita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Blushing
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Blushing:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Meillä siis oli tukena ensin perheneuvola, joka on jo lopetettu, nyt kaupungin perhetyöntekijä käy 1-2kertaa/kk, ja MLL:n perhetyöntekijä ostopalveluna kerran viikossa 4h/kerrallaan hoitamassa lapsia kun mulla on terapia ja sosiaalityöntekijän määräämä pakollinen kahvila- ja rentoutumishetki. :D

Mulla aluksi kun kuopus syntyi kävi perhetyöntekijöitä mutta sitten sanoivat etten tarvi kun kämppä on aina siisti.

Olisitko kuitenkin kaivannut? Ihan seuraksi, juttukaveriksi tms?

En mä tiedä silloin tunsin asian ahdistavan ja että kämpän tarvii olla siisti kun tulevat. Silloin mun olisi tarvinnut mennä kädestä leikkaukseenkin mutta sekin jäi kun siihen ei apua ois löytynyt.

Nyt siis kaikki on hyvin ja on sujunut. Tosin vähän jouduin kyseleen palaveri aikaa et onko se uhohdettu. Täällä oli iso juttu missä lehdissäkin puhuttiin joten aika kiireisiä noi työntekijät on olleet.

Niin just :) Kiirettä pitää ja ihmisiähän ne työntekijätkin on... Haastavaltahan tuo työ tuntuu näin opiskelijankin silmin.

Toivottavasti teitä myös valaistaan kaikkeen siitä mitä edestä voi löytää. Tai varmaan teistä jotkut sen jo tietää muttei kaikki välttämättä. Kaveri joskus sanoi hoitoala kans että kun ekan kerran työharjoitteluun meni joutui sieltä se pahin osasto hälle ekaksi niin oli kuulemma hyvä kun se kertoi sen että mitä voi odottaakkin.

Kyllä kait nuo maikat aika paljon kertoilee... On se käytäntö sitten kuitenkin ihan toista. Itse oon ollut nyt nuorisotalolla ja päiväkodissa harjoitteluissa, ensi syksynä sitten perhetyö tai lastenkoti. Henkisesti tässä valmistaudutaankin jo... Mutta toisaalta meillä on kyllä yleensä hyvät harjoittelunohjaajat ja maikatkin kyllä on sanoneet, että monenlaiset tunteet ja reaktiot on ihan toivottavia varsinkin kun ekaa kertaa on rankassa paikassa.
Toi hoitoala (Siis jos sh) on toisaalta hyvin erilainen ala. Toisaalta toki paljon samaakin, mutta toisaalta paljon eroa. Oon ite ollut saattohoito-osastolla duunissa ja olihan se aikamoinen kokemus!

Hoitoalaa ajattelin lähihoitajat,kehitysvammaistenhoitajatkin

Nyt siis kaikki on hyvin ja on sujunut. Tosin vähän jouduin kyseleen palaveri aikaa et onko se uhohdettu. Täällä oli iso juttu missä lehdissäkin puhuttiin joten aika kiireisiä noi työntekijät on olleet.

Niin just :) Kiirettä pitää ja ihmisiähän ne työntekijätkin on... Haastavaltahan tuo työ tuntuu näin opiskelijankin silmin.

Toivottavasti teitä myös valaistaan kaikkeen siitä mitä edestä voi löytää. Tai varmaan teistä jotkut sen jo tietää muttei kaikki välttämättä. Kaveri joskus sanoi hoitoala kans että kun ekan kerran työharjoitteluun meni joutui sieltä se pahin osasto hälle ekaksi niin oli kuulemma hyvä kun se kertoi sen että mitä voi odottaakkin.

Kyllä kait nuo maikat aika paljon kertoilee... On se käytäntö sitten kuitenkin ihan toista. Itse oon ollut nyt nuorisotalolla ja päiväkodissa harjoitteluissa, ensi syksynä sitten perhetyö tai lastenkoti. Henkisesti tässä valmistaudutaankin jo... Mutta toisaalta meillä on kyllä yleensä hyvät harjoittelunohjaajat ja maikatkin kyllä on sanoneet, että monenlaiset tunteet ja reaktiot on ihan toivottavia varsinkin kun ekaa kertaa on rankassa paikassa.
Toi hoitoala (Siis jos sh) on toisaalta hyvin erilainen ala. Toisaalta toki paljon samaakin, mutta toisaalta paljon eroa. Oon ite ollut saattohoito-osastolla duunissa ja olihan se aikamoinen kokemus!

Hoitoalaa ajattelin lähihoitajat,kehitysvammaistenhoitajatkin

Niin joo. Onhan meillä amkissa aika paljon laajemmat nämä teoriaopinnotkin jo kuin ammattiopistotasolla. Mutta varmasti riippuu paljon siitä kuinka hyviä opettajia on opettamassa.
Itsellä on jonkun verran kosketuspintaa tähän alaan/aiheeseen (lapset, ls) jo kertynyt, että uskon, ettei mitään järisyttäviä yllätyksiä ilmaannu. Vaikka tiedän kyllä, että monenlaiset tuntemukset työntekijänä ovat vielä edessäpäin.

Yhteistyössä