lastensuojeluilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua !

Vieras
Meillä oli paha riita ja poliisit tuli paikalle mies löi ...mitä tästä seuraa lapset oli kotona mutta oli nukkumassa ..tämä oli eka kerta ..pelkään että otetaan lapset pois ,mies on tosi hyvä isä lapsille ,eikä ole koskaan aikasemmin tehnyt mitään vastaavaa koskaan .Voiko ne esim .pakottaa eroamaan ?

No ei kahta aikuista voi pakottaa eroamaan. Olen töissä käräjäoikeudessa, ja huvittavinta on pariskunnat, jotka tulevat sinne vaatimaan toisiltaan korvauksia (esim. nainen kivusta ja särystä, kun on saanut turpaansa baari-illan päätteeksi) ja sitten oikeussalista poistutaan käsi kädessä.. että huhhuh.. Ei tosiaan voi pakottaa eroamaan, vaikka joskus pitäisi..

siis siinä mielessä voidaan pakottaa eroamaan, jos katsotaan että teidän välillä on jatkuvasti väkivaltaa, jota lapset joutuvat seuraamaan..niin voihan sossu sanoa, että mikäli muutosta ei tule lapset otetaan huostaan. Muutos voi tietysti olla erilleen muutto (loppuu kotiväkivalta) tai terapiaan hakeutuminen. riippuu mitä pari itse valitsee.
itse kyllä ennemmin eroaisin kun luovuttaisin lapseni sijaishuoltoon.

Ei ne voi pakottaa eroamaan mutta toki lapset ei voi asua jatkuvasti väkivaltaisen miehen luona. En silti usko että teille yhdestä kerrasta seuraa mitään hankaluuksia jos teillä on asiat ns muuten kunnossa. Päissäänkö tappelitte? Olitko itse selvinpäin?

Yhteistyössä