Lastensuojeluilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaana"

Vieras
Tänään putosi pommi, postilaatikossa odoitti tieto että meistä on tehty lastensuojeluilmoitus.

Sossussa pitää käydä juttelemassa, aika yli kuukauden päähän. Minulla ei mitään käsitystä kuka ja mistä syystä ilmoitus olisi voitu tehdä. Millä ihmeellä saan ajatukset pidettyä kurissa yli kuukauden ajan? Stressaa, itkettää ja tuntuu että olen maailman huonoin äiti.

Minusta meillä on asiat hyvin, joskaan rahassa ei kylvetä mutta kaikki tarvittava saadaan ostettua.
Lapset voi hyvin, perustarpeet kunnossa ja puhtaita, sekä siisteissä vaatteissa kulkevat aina.
Meillä ei käytetä alkoholia, tupakoidaan kyllä mutta ulkona AINA.
Itselläni myös paha tapa korottaa herkästi ääntä jos sana ei mene perille, mutta sen takia ei ainakaan naapurit ole ilmoitusta tehneet kun asutaan omakotitalossa.
Isommalla lapsella päiväkodissa ollut ongelmia uudessa ryhmässä, ensin häntä kiusattiin ja nyt ilmeisesti itse aika herkästi on toisia töninyt jos kokenut tilanteen uhkaavaksi. Mutta asiasta on keskusteltu niin päiväkodissa kuin kotona, ja nyt sekin ongelma ilmeisesti on jäänyt todella vähäiseksi.
Mutta olisiko lapsen käytöksen vuoksi tehty ilmoitus päiväkodista?

Voi, kurjuus. Kyllä kaikki varmaati selviää, kun pääsette puheyhteyteen. Oletko kysynyt, kuka ilmoituksen teki? Jos se tehdään nimettömänä, niin lukee mies tai nsinen tekijänä.

Mun serkusta tehtiin kans joskus lastensuojeluilmoitus ja pyydettiin käymään paikanpäällä keskustelemassa. Selvisi että lapsi oli sanonut hoidossa että isi lyö (ja ei siis todellakaan ollut lyönyt ikinä), selvisivät sillä yhdellä keskustelulla kun sanoivat ettei lyödä ja lapsikin myönsi puhuneensa palturia.

Ota rennosti, jos sossut kuvittelisivat tilanteen olevan todella paha olisivat jo tulleet käymään, luulisin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Vaikea sanoa onko päiväkodista tehty ilmoitus, mutta eipä sulla tuon tekstin perusteella ole huolta häivää.

Koita nyt hyvä nainen rentoutua, keität tädeille kahvit jos tulevat käymään, ja juttelet mukavia:)

Ilmoituksia tehdään nykyään syystä jos toisestakin. En sano että on huono asia. Pitäisi alkaa järjestämään turhien ilmoituksien saajille jotain kriisiapua:D

[QUOTE="vieras";27247411]Jännä miten harvoin ilmoitus tehdään aivan täysin syyttä suotta. 99% tapauksissa taustalla on jotain perää. Ehkä sinä kuulut siihen prosenttiin.[/QUOTE]

Kyllä niitä perättömiäkin tehdään. Kaveri on ls-sossu ja on kertonut.

[QUOTE="Vieras";27247386]Voi, kurjuus. Kyllä kaikki varmaati selviää, kun pääsette puheyhteyteen. Oletko kysynyt, kuka ilmoituksen teki? Jos se tehdään nimettömänä, niin lukee mies tai nsinen tekijänä.[/QUOTE]

En ole sinne ole yhteydessä ollut vielä kun töiden jälkeen kotiin palatessa vasta lapun sain. Ja lapussa mainittu vain että puhelimitse ei saa mitään tietoja asiasta, vain tapaamisaikaa voi puhelimitse muuttaa.

Yhteistyössä