Lastensuojeluilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli, meistä on tehty ls- ilmoitus koska 14 v oli polttanut tupakkaa, koulussa välitunnilla.
Ihan kamala tilanne. Mua nolottaa ja hävettää ihan järjettömästi.
Siellä oli ollut useitaitakin polttajia. Me ei olla mieheni kanssa ikinä poltettu, eikä käytetä alkoholiakaan.
Joudutaan siis selittelemään elämäntapojapojamme, ja mitä on tehty väärin tai ei olla tehty, sossuille? Joudutaan päästämään ne kotikäynnille, ainoastaan vaan koska lapsemme poltti tupakkaa?
Mä en haluaisi päästää kotiini ketään ulkopuolisia ihmisiä.

Eli, tässä systeemissä ei pädekään rikoslain pykälä, se että jokainen on syytön, kunnes toisin todistetaan?
Tässä päteekin se, että olet syyllinen, kunnes pystyt todistamaan itsesi syyttömäksi?

Anteeksi, mutta mä en nyt kyllä ainakaan ymmärrä mistä teitä syytetään? Ei lastensuojeluilmoituksen tarkoitus ole julistaa ketään kelvottomaksi vanhemmaski..

Kaverin kohdalla riitti ainakin yksi käynti sossussa. Vissiin 15 minuuttia olivat siellä, ja se siitä.

Hänen teininsä jäi kiinni alkoholin juomisesta, ja siksi tehtiin ls-ilmoitus.

Ei kannata ihan kamalasti lastensuojelua pelätä, jos ja kun siihen ei kerran ole syytä.

[QUOTE="Juh";26409907]Anteeksi, mutta mä en nyt kyllä ainakaan ymmärrä mistä teitä syytetään? Ei lastensuojeluilmoituksen tarkoitus ole julistaa ketään kelvottomaksi vanhemmaski..[/QUOTE]

Syytetään siitä, että lapsi poltti tupakkaa alle 18- vuotiaana.
Siitä tehdään ls- ilmoitus tässä kunnassa, ihan samalla tavoin kuin että joisi alkoholia.

Ne tekee nykyisin kaikesta ls-ilmotuksen. Kaverin 7v pojasta tehtiin, kun varasti kaupasta. Ja he kävivät juttelemassa, että "juu, on keskusteltu pojan kanssa, ei hyväksytä varastelua" jne. ja se oli siinä.

Kaverin kohdalla riitti ainakin yksi käynti sossussa. Vissiin 15 minuuttia olivat siellä, ja se siitä.

Hänen teininsä jäi kiinni alkoholin juomisesta, ja siksi tehtiin ls-ilmoitus.

Ei kannata ihan kamalasti lastensuojelua pelätä, jos ja kun siihen ei kerran ole syytä.

En tiedä onko kuntakohtaista, täällä se ei tosiaankaan riitä.
Täällä pelkästään lastensuojelutarpeen selvitykseenkin kuuluu yksi kotikäynti.
Jos et usko, googleta Lastensuojelu, Lempäälän kunta.

joo siellä puhutaan lähinnä sille teinille...ainakin täällä päin oli niin...mun sisko 14v jäi kii alkoholin juomisesta ja poliisit twki sit lsilmon ja äitin kans joutu käymään sossussa ja äiti sano et oli lähinnä puhuttelu vaan tytölle! täytyy olla muutakin kun jos kotiin tulee ,eine helpolla nimittäin kotia asti tuu!

Se on varmaan teille lähinnä tiedoksi jotta osaatte keskustella asiasta kotona. Ainahan tehdään ilmoitus myös silloin jos alaikäinen vaikka juo alkoholia, ja niitä ilmoituksia tehdään paljon.

Minustakin tehtiin teininä ilmoitus, silloin sossusta tuli vain lappu vahemmille että jos haluatte keskustella lapsenne alkoholinkäytöstä niin soittakaa xxxx.

Ajattele tuota positiiviselta kannalta. Jospa tämä auttaisi lasta ymmärtämään, että tupakka on vahingollista eikä missään nimessä kuulu alaikäiselle, eikä oikeastaan aikuisellekaan. Mäkin poltin teininä eikä mun kotioloissa ollut sen suurempaa vikaa. Älkää ottako tätä itseenne, vaan ottakaa se mahdollisuutena avata keskustelu lapsen kanssa.

Joo, selvität samat asiat kun tossa kirjoituksessasi. Turha pelätä, mutta teiniä voi kyllä vähän vastuuttaa siitä, että joudutti koko perheen tosi ikävään tilanteeseen hölmöilyillään.

Ajattele tuota positiiviselta kannalta. Jospa tämä auttaisi lasta ymmärtämään, että tupakka on vahingollista eikä missään nimessä kuulu alaikäiselle, eikä oikeastaan aikuisellekaan. Mäkin poltin teininä eikä mun kotioloissa ollut sen suurempaa vikaa. Älkää ottako tätä itseenne, vaan ottakaa se mahdollisuutena avata keskustelu lapsen kanssa.

Niin on tehtykin. Tosin; mäkin kokeilin tupakkaa alaikäisenä, nykyään en polta.
Mun mielestä on kohtuutonta, että ekasta tupakanpoltosta kiinnijäämisestä järjestetään tällainen ls- juttu.
Musta olisi riittänyt, että olisi ilmoitettu vanhemmille. Mä olisin ilman muuta pitänyt puhuttelut ja saarnat. Mitäs muuta mä muutenkaan voin,
vaikka nyt sitten oltaisiin lastensuojelun kirjoissa? Uhkaan, että se huostaanotetaan jos polttaa vielä?

joo siellä puhutaan lähinnä sille teinille...ainakin täällä päin oli niin...mun sisko 14v jäi kii alkoholin juomisesta ja poliisit twki sit lsilmon ja äitin kans joutu käymään sossussa ja äiti sano et oli lähinnä puhuttelu vaan tytölle! täytyy olla muutakin kun jos kotiin tulee ,eine helpolla nimittäin kotia asti tuu!

Googleta Lempäälä Lastensuojelu.
Kyllä tulee.

Niin on tehtykin. Tosin; mäkin kokeilin tupakkaa alaikäisenä, nykyään en polta.
Mun mielestä on kohtuutonta, että ekasta tupakanpoltosta kiinnijäämisestä järjestetään tällainen ls- juttu.
Musta olisi riittänyt, että olisi ilmoitettu vanhemmille. Mä olisin ilman muuta pitänyt puhuttelut ja saarnat. Mitäs muuta mä muutenkaan voin,
vaikka nyt sitten oltaisiin lastensuojelun kirjoissa? Uhkaan, että se huostaanotetaan jos polttaa vielä?

Kysyt miltä hänestä tuntuu, kun jouduitte tämmöiseen tilanteeseen? Oliko sen arvoista? Miksi halusi polttaa? Jos poltti "koska muutkin" niin siitähän saa taas aikaan oivan keskustelun miksi ei kannata hypätä kaivoon jos muutkin hyppää jne. Keskustellessa kannattaa käydä läpi ne tupakan vaarat ja oman päätöksen tekeminen. Sit kun/jos joku sossu teille tulee, niin voitte jo valmiiksi sanoa, että on keskustelu pitkään, niin eivät hukkaa aikaansa enempää :)

Totta puhuen, kyllä minustakin on vähän resurssin hukkaa jos tulevat kotiin asti. Mutta helpompi niin, eipä tarvii teidän lähtee mihinkään juoksemaan!

Yhteistyössä