lastensuojeluilmoitus!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti";24259571]Oisit kasvattanut lapsesi niin , ja toiminut perhenä niin , ettei teistä olisi tarvinnut tehdä kenenkään lastensuojeluilmoitusta niin saisitte ELÄÄ ONNELLISINA !!!![/QUOTE]

no ei se kyllä ihan noinkaan mene..

normaaliin elämään kuuluu vastoinkäymisiä, ja normaalissa elämässä niihin puututaan ja niistä päästään yli.

ongelma on se etten voi jatkaa normaalisti elämää perheeni kanssa vaan sossut yms. tulee mukaan kuvioihin

Teidän elämä on kaukana normaalista, jos lapsi viiltelee itseään.

Ongelma olet sinä. Kiellät lapseltasi oikeuden saada sairauteensa hoitoa, toivon suuresti ettet itsekään käy koskaan lääkärissä vaan kärsit sairauksiesi kanssa tilanteessa kuin tilanteessa nyt ja tulevaisuudessa.

Luojalle kiitos, että tyttö kertoi papille ja saa tätä kauttaa apua! Katso peiliin, siellä on syy siihen, miksi tyttäresi ei sinulta pyytänyt apua.

Oletko ap tosissasi? Lapsi ei voi voida täysin hyvin, jos viiltelee itseään ja popsii ties mitä pillereitä. Minäkin olisin jo itse hankkinut tytölle apua. En usko, että tyttöä viedään teiltä pois, jos hänellä on hyvät suhteet kuitenkin teihin vanhempiin.

Okei ap... Sinä et siis tiennyt tuosta viiltelystä. Luulen, että teidän kotiolot ei ole niin hyvät, kuin itse kuvittelet. Tytöllä on varmasti isompia ongelmia, kuin kuvittelet, eikä ole uskaltanut puhua teille niistä. Ole iloinen, että asiat tulivat edes nyt ilmi. Nyt voitte saada apua tilanteeseen! :)

Saisiko linkkiä siihen mamman aiempaan keskusteluun?

Ap, sossusta ollaan sinuun yhteydessä ihan vain perhe-elämää auttaakseen. Ei sinun tarvitse sossujen käynnistä kellekään kertoa, jos pelkäät maineen menettämistä. Eikö tärkeintä ole, että tyttösi saa apua vakavaan ongelmaansa, vai mitä mieltä olet?

Millä tavalla tyttäresi viiltely olisi mielestäsi täytynyt hoitaa eteenpäin, jos tämä tapa on väärä, eikä tyttö olisi voinut sinulle asiasta puhua? Kerro.

Mikset vanhempana ole itse hakenut apua lapsellesi?

Anteeksi, mutta mitä vittua sä oikein murehdit et sossut tulee käymään, jos sun lapsi napsii pillereitä ja viiltelee itseään?
Anteeksi ronski puhe, mutta en ole ikinä tavannut ketään, joille olisi ollut harmia aiheetta sossuista, kyllä olen niitä tavannu, joille on ollut ja on kyllä harminsa aiheuttaneet itse. Kun ns. hyvä perhe saa sossusta apua, siitä saa voimaa ja tukea, jos on niitä murheita.

ja sinähän se kaiken tiedätkin...? onnea, oletkin ainoa tällä planeetalla.

tuo on sellainen asia, joka kyllä vaatii ulkopuolista apua, ei siitä yleensä perheen kesken selvitä, vaikka on kuinka hyvä perhe. mitä sä sillä sitten tarkoittanet. koetko, että tuo että sossulle on ilmoitettu ja sieltä tulee teille apua tekee jonkun tahran perheenne maineesee

[QUOTE="mä";24259633]Teidän elämä on kaukana normaalista, jos lapsi viiltelee itseään.

Ongelma olet sinä. Kiellät lapseltasi oikeuden saada sairauteensa hoitoa, toivon suuresti ettet itsekään käy koskaan lääkärissä vaan kärsit sairauksiesi kanssa tilanteessa kuin tilanteessa nyt ja tulevaisuudessa.

Luojalle kiitos, että tyttö kertoi papille ja saa tätä kauttaa apua! Katso peiliin, siellä on syy siihen, miksi tyttäresi ei sinulta pyytänyt apua.[/QUOTE]

Anteeks nyt vaan mutta sen perheen elämä voi olla ihan normaalia vaikka nuori itseään viiltelisikin.Jotkut vaan on mieleltä helpommin horjuvia.
Mutta nyt tyttö saa apua,ihan turha ap:n murehtia niitä sossuja,isompi murhe olisi tyttö ilman ammatti apua mullan alla.

Omille vanhemmille on aina kaikista vaikein kertoa.
Tyttösi pelkää ehkä että et osaa suhtautua oikein tai että suutut tai syyllistät. Vertaa: Jos itse kärsisit vaikeasta masennuksesta esim, kertoisitko mieluummin omalle äidillesi vai esimerkiksi lääkärille tai papille?
Ihan oikeasti. Ulkopuoliselle aikuiselle on AINA helpompi kertoa. Varsinkin tuossa iässä.
Ei se sossu tule sinne sotkemaan vaan jeesaaman sua, usko pois.

Kunpa ne olisikin niin ammattitaitoisia. Valitettavasti aina ei suinkaan niin ole...

[QUOTE="vieras";24259727]Anteeks nyt vaan mutta sen perheen elämä voi olla ihan normaalia vaikka nuori itseään viiltelisikin.Jotkut vaan on mieleltä helpommin horjuvia.
[/QUOTE]

Perhe on kokonaisuus johon tämä tyttö kuuluu. Tytöllä ei mene hyvin, perheellä kokonaisuudessaan ei mene hyvin. Eli elämä ei sinänsä ole normaalia.

[QUOTE="huh";24259286]Mä oon pöyristynyt tästä lauseesta ja taitaa olla muutakin ongelmaa taustalla?[/QUOTE]

Minäkin ihmettelen suuresti tuollaista lausahdusta! Etkö ap tosiaan tajua, että nyt te SAATTE APUA, ole nyt ihmeessä siitä kiitollinen! Miksi pelkäät, että nuoresi vietäisiin kotoa pois? Kuten muutkin ovat sanoneet, jos hänellä on turvallista olla kotona (toisin kuin monella muulla lapsella), ei liene mitään syytä viedä häntä pois. Eikö?

Jos teillä on hyvät välit ja avoinperhe uskon että suosittelevat enemmän tytölle terapiaa tms, kuin samantien huostaanottaisivat. Toivotaan, että he katsovat että tytön on hyvä olla kotona, kaikesta huolimatta ja kokeilevat muita vaihtoehtoja kuin rynnistävät suinpäin huostaanottamaan. Vaikka tytöllä on paha olla, löytyy syy ja apu siihen

[QUOTE="äiti";24259571]Oisit kasvattanut lapsesi niin , ja toiminut perhenä niin , ettei teistä olisi tarvinnut tehdä kenenkään lastensuojeluilmoitusta niin saisitte ELÄÄ ONNELLISINA !!!![/QUOTE]

Se ei kuule aina ole siittä kasvatuksesta, toiminnasta kiinni miten lapsi tunte, kasvaa ja kokee kun tuollasella 14-vuotiaalla on jo varmasti muutakin elämää kun pelkkä koti elämä ja mä väitän että kukaan murrosikäsen äiti tai vanhempi ei täysin tunne tai tiedä oman lapsensa ajatus maailmaa!!!

Ja se ei ole AINA vanhemman vika jos lapsella on paha olla tai hän tuolla tavoin käyttäytyy!!!!!

Tää aloittajaäiti vaikuttaa vähän oudolta, mutta toivottavasti perhe kuitenkin tukee tyttöä. Tuossa iässä lapsella on vielä erittäin hyvät mahdollisuudet saada asiat kuntoon, "parantua" ja elää ihan "normaali" ja hyvä nuoruus.

Näyttää olevan yleistä tuo ongelmien lakaiseminen maton alle noissa ns. paremmissa perheissä. Eräs lapsi lähipiirissä on tullut 4 kertaa ympäripäissään, sammumispisteessä kotiin, ja on vasta 11-vuotias. Ainut mitä asialle tehdään on se, että annetaan tytölle arestia ja syytetään kaveripiiriä. Esim meidän tyttöä, me kun olemme vähän epämääräinen perhe heidän mielestään. Asutaan vuokralla ja olen yksinhuoltaja. Syyttivät jopa, että meidän tyttö olisi toimittanut heidän lapselleen viinaa. Ja meillä ei koskaan edes ole viinaa kotona, joskus pari siideriä joista olen hyvin perillä, eikä ne jääkaapista katoa. Tekisi mieli tehdä lastensuojeluilmoitus, että lapsi saa apua ennenkuin joutuu lopullisesti rappiolle...minä veisin kyllä muksuni johonkin perheneuvolaan jos olisi tuollainen tilanne. Ilmeisesti tarkoituksena on ettei kukaan vain saisi tietää, vanhemmat ovat jonkinlaisia silmäätekeviä ja todella varakkaita.

Musta kuulostaa siltä, että ap:n on itsensäkin vaikea puhua ongelmistaan, on vain helpompi lakaista kaikki maton alle ja "unohtaa". Ehkäpä tyttö on myös ajatellut, ettei kannata omista murheistaan puhua, kun mitään ei haluta kuitenkaan käsitellä, ja alkanut sen vuoksi oireilemaan näin?

Lastensuojelu ei ole paha asia, vaan hyvä asia. Sen kertoo jo nimikin, siinä suojellaan lasta. Mustakin on tehty lastensuojeluilmoitus ja hyvä että tehtiin. Se sai mut ymmärtämään monia asioita ja siitä johtuen uskon, että olen tänä päivänä paljon parempi äiti kuin mitä ehkä olisin ollut ilman sitä ilmoitusta. Kukaan ei missään vaiheessa edes maininnut sanaa huostaanotto. Kukaan ei leimannut perhettämme mitenkään, kukaan ei tullut kotiin norkoilemaan tai vaaninut mua kaupassa. Mä sain apua ja se oli hyvä juttu se.

[QUOTE="vieras";24259930]Tässä nyt kaikki rähjää ap.lle, mutta on yleistä ja hyvin inhimillistä kieltää tai vähätellä ongelmia. Lienee jokin psyykkinen puolutusmekanismi.[/QUOTE]

Sen takia muiden on tärkeää vähän herätellä, koska kielto on ihmiselle ominainen puolustusmekanismi. Omaa pesää ei liata.

Viime viikolla et vielä tiennyt, että lapsesi on syömishäiriöinen, ahdistunut, viiltelee ja yrittää itsemurhaa lääkkeillä? Jos tää on sun määritelmäsi "hyvästä perheestä", niin en pysty edes kuvittelemaan "huonoa perhettä".

Toivottavasti lapsesi on kertonut papille aivan kaiken, myös sinun käsityksesi siitä kuinka lapsesi on ongelma. Ihanaa, että tuon papin kaltaisia enkeleitä on ihan täällä maan päällä. Kiitos heistä. :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä