Lastensuojeluilmoitus?

• Viestiketjun aloittaja alakerran mummo
  • Ensimmäinen viesti
alakerran mummo
Yläkerrassa asuu nuori yksinhuoltajanainen. Hänellä on n. 2-vuotias lapsi ja isompi on jo koulussa. Tämä nainen käy välillä tupakalla parvekkeellaan ja pienempi lapsi monesti itkee ja takoo parvekkeen ovea äidin ollessa siellä. Olisiko aihetta ilmoitukseen? Minusta on kauheaa että pieni lapsi tuntee turvattomuutta ja ahdistusta kun on erossa äidistään kun äiti vaan vetää kessua parvekkeella! Muutenkaan tupakointi ei ole hyväksi jos on pieniä lapsia :(

uhmaikänen
No ei tuossa kyllä lastensuojeluilmoitukseen aihetta ole. Jos haluat auttaa niin yritä tutustua äitiin ja ehdota että voisit välillä vaikka leikkiä lapsen kanssa. Päivät kahdestaan uhmaikäisen kanssa voivat olla yllättävän rankkoja. Itse en polta, mutta kyllä välillä on mentävä toiseen huoneeseen "laskemaan sataan" kun 2,5 -vuotiaani saa raivarit ihan mistä vaan. Ja kun ei saa tahtoaan läpi saattaa helpostikin huutaa puolisen tuntia putkeen ilman että on minkäänlaista hätää...

juu-u
Mun pikkuveli oli samanlainen. Olin ite jotain 14 kun veli oli 2v ja se hakkasi ja paukutti parvekkeen ovea kun äiti oli tupakalla. Eipä sille ole mitään traumoja jäänyt. Ja tosiaan parempi ettei sitä lasta sinne parvekkeelle ota kun on tupakalla.

alakerran mummo
Ei ole provo!
On se joskus ottanutkin lapsen sinne parvekkeelle, kesällä. Lapset on varmaan joka toinen viikonloppu isällään, koska silloin naisella saattaa joskus olla jotain bileitä kotonaan. Ainakin musiikkia kuuluu ja lähtee illalla kavereidensa kanssa kaupungille..

"vieras"
Ei ole provo!
On se joskus ottanutkin lapsen sinne parvekkeelle, kesällä. Lapset on varmaan joka toinen viikonloppu isällään, koska silloin naisella saattaa joskus olla jotain bileitä kotonaan. Ainakin musiikkia kuuluu ja lähtee illalla kavereidensa kanssa kaupungille..
:LOL: lopeta jo. Pitäskö meidän pojasta tehdä ilmoitus kun hakkaa vessan ovea silloin kun istun paskalla? =)

alakerran mummo
No minusta se on vähän väärin, että jos äiti juhlii lauantaina, niin on sitten sunnuntai-iltana krapulassa kun isä tuo lapset eikä ole oikein kykenevä heistä huolehtimaan..

No minusta se on vähän väärin, että jos äiti juhlii lauantaina, niin on sitten sunnuntai-iltana krapulassa kun isä tuo lapset eikä ole oikein kykenevä heistä huolehtimaan..
Mistä sinä alakerran mummona tiedät, miten kykenevä kyseinen äiti on krapulassa hoitamaan lapsiaan saati että onko hänellä edes krapulaa? Eri asia,jos äiti on humalassa lasten tullessa kotiin.

Tuskin minäkään esim. kipeänä olen kamalan kykenevä lapsiani hoitamaan, mutta pakko se vaan on.

"vieras"
Sä ilmeisesti olet aina paikalla kun tiedät äidin olotilankin tarkalleen? =) Aika kuiva juttu oli,meni jo. Mut hei,jos se helpottaa sun elämää niin tee se ilmoitus :) "Täällä Pirkko porvoosta päivää,tekisin ilmoituksen mun naapurista kun se juhlii silloin kun lapset eivät ole kotona. Ja on sunnuntaisin krapulassa. Ai mistä tiiän? No en tiiäkkään mutta onhan se nyt..pakkohan sen on olla. Nii joo,se käy myös tupakalla omalla parvekkeellaan. Joo,kiitos kuulemiin!"

Sellaista
Olen ihan samaa mieltä kanssasi.

Äiti ihminen ei juo alkoholia eikä polta tupakkaa eikä biletä.
Vauvan synnyttyä nainen seurustelee ainoastaan muiden äitien kanssa hiekkalaatikolla, jossa käy siivoamisen ja ruuanlaiton lomassa lapsen kanssa.
Muut sosiaaliset suhteet pitää unohtaa.

Seksiä äiti ihminen harrastaa kerran kuussa lauantai ehtoona kun lapset on saatu nukkumaan aviomiehen kanssa.
Sillä lapset tehdään vain avioliittoon
Jos tulee ero, niin nainen unohtaa seksielämän siihen asti, että on solminut avioliiton uuden miehen kanssa, jonka on tavannut kaupan kassajonossa, kun osti lapselle ruokaa.

Muu elämä on siveetöntä ja sellaisilta naisilta pitäisi ottaa lapset pois.
Jotain järkeä tähän maailmaan tarvitaan.

Tai sitten kaikki maailman tiukkapipot höllää vähän ja ottaa itekin rennosti, mukaanlukien "huonojen" äitien naapuri

"vieras"
Ja olkoon miten provo tahansa,mutta kiehuttaa tommoset kyylät,kun niitä oikeestikin on. Meidän talossa asuu ihan huippu nuori nainen,joka kahden lapsen yh ja ei todellakaan oo mitään moitteen sijaa hänen elämisessään. Bilettää silloin tällöin kun lapset ovat isällään ja ihan asiallisesti kekkereistään ilmoittaa etukäteenkin. Mun mielestä ois lähinnä epänormaalia jos 20+ normaali naisihminen ei vapaa-ajalleen muuta tekemistä keksi kuin istua viikonloppuiltana kynttilänvalossa nessupaketti kädessä ja nyyhkiä sitä miten tyhjää on kun ei nää lapsiaan 36 tuntiin.

"justiinsa"
no teeppä minusta sitten kanssa lastensuojelu ilmoitus. minä kun menen vessaan niin meidä 1,5 vee kiljuu pää punaisena oven takana sen aikaa. aina kun ei voi ottaa vessaan mukaan.

alakerran mummo
No miehiä en ole tuolla naisella nähnyt, tai mistä minä tiedän kun olen nukkumassa siihen aikaan kun se tulee baarista. Muttei sieltä sellaisia ääniä ole kuulunut.

Yhteistyössä