Lastensuojeluilmoitus?

• Viestiketjun aloittaja naapurintäti
  • Ensimmäinen viesti
naapurintäti
Naapurini kehuskelee miten hyvin hän kasvattaa lapsensa, antaa kuulemma remmistä jos puhuvat rumia tms. Hän ei käsitä miten nykyään monet ei kasvata ollenkaan, kyllä lapsen pitää saada piiskaa jos ei tottele koska vanhempia kuuluu kunnioittaa...olin niin järkyttynyt pontevasti esitetystä toteamuksesta etten saanut sanaa suustani.
Nyt tosin ymmärrän miksi heidän lapsensa ovat niin levottomia ja saavat raivokohtauksia jne....joka tapauksessa, tätä pari päivää märehdittyäni päätin että pakkohan tässä on tehdä jotain -olenhan osasyyllinen jos suljen silmäni tuollaiselta ja säälittää niin ne lapset.

Haluaisin nyt siis tietää miten tuosta voi ilmoittaa lastensuojeluun, voiko tehdä nimettömänä? Vai neuvolaanko? En halua että naapuri saa tietää minun ilmoittaneen (vaikka voi tietysti arvata kun juuri mulle kehuskeli kasvatusmenetelmiään) koska meille koituisi epäilemättä kaikenlaista hankaluutta heidän taholtaan.

naapurintäti
Kerrotaanko lastensuojelusta perheeseen kuka asiasta ilmoitti? Entä tulevatko he kenties minun kanssani keskustelemaan, silloinhan naapuri ihmettelee että mitäs ne nyt meidän ovella kävi, samat tädit.

Yhteistyössä