lastensuojeluilmoitus :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häpeästä harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja No jo on:
hieno mies sulla ap, oikea helmi! Vähän vaan tönäisi niin että muutamaan seinään tuli reikä? Avaapas silmäsi ja mieti, onko tuollainen sika, joka viskelee naista pitkin seiniä, todella sen arvoinen, että on vielä elämässäsi ja etenkin lastesi elämässä? Ymmärrätkö, miten turvattomalta lapsistasi on mahtanut tuntua, kun tämä adonis heittelee äitiä? Minua niin suututtaa sinisilmäiset naiset, jotka uskovat kaiken, mitä katuva sulho lupaa... Luuletko oikeesti, että tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta?

luin suutuspäissäni huonosti ja se takoikin reikiä seiniin omalla nyrkillään eikä sinulla, mutta yhtä kaikki, mieti tuollaisen suhteen jatkoa ihan tosissasi, lasten takia!

Peesi!!
Eka ne ukot lyö seinää ja seuraavalla kerralla voit olla jo itse kohteena. Mitisin sinuna vielä todellakin että onko se sen arvoista.

Alkuperäinen kirjoittaja mandariini:
Se kuuleminenkin on lapsille paha juttu, ei vaan näkeminen :(

Eiköhän ne teillä käy vähintään kerran, ja jos kaikki on ok niin ei sen jälkeen näy. Ja jos tarvitte jotain tukitoimia, niin sitten eri asia.

minusta pelkkä kuuleminen on pahempi juttu kuin näkeminen... näin sanon omasta kokemuksesta mitä elin lapsuuden ajan ja vilkas mielikuvitus laukkaa lapsella kun kuulee kaikkea mutta ei nää todellisuutta, ettei mitään vakavampaa ole sattunut...

ihanko totta tässä lähetään nyt kuulemaan sit kaikkia? lapsia ja poikaystävää? toi oli yksittäinen kerta, ikin ei oo ollut vastaavaa, eikä mulla oo koskaan ollut yhteyksiä sossuun lasten vuoksi...

minunkiin mies on kerran lyönyt nyrkillä oveen (siihen tuli reikä), suututin ja kiusasin miestä ja hermostui todella (ainut kerta kun on niin kovin hermostunut ja yhdessä ollaan oltu melkein kahdeksan vuotta). Vaikka on kerran menettänyt malttinsa ei se sitä tarkoita että sen tekisi aina. Ja maailman paras isä on meidän lapselle. Ei nyt kannata yleistää oikeasti, välillä ihmiset riitelee ja hero saattaa mennä itse kullakin.

Hyvä että saitte "herätyksen" ilmoituksen kautta. Tuon tason riitely ja väkivalta eivät ole normaalia, lapset kyllä kuuli riitelynne ja tunsivat turvattomuutta ja pelkoa. Hakekaa apua vaikka perheneuvolasta parisuhteellenne. Teillä ei ole oikeutta tehdä lapsille noin! Täydet pisteet naapurille joka ajatteli lapsia. Tunnut olevan huolestuneempi ilmoituksesta kuin siitä mitä riitelynne aiheuttaa lapsillenne. Katso peiliin! Turha tulla täältä hakemaan sympatioita ja typeriä ne jotka sellaista tarjoaa.

Hei Ap, lastensuojelusta en osaa mitään sanoa, kommentoin vaan tuota seinään lyömistä. Täällä on paljon niitä, joiden mielestä tuo seinään paukuttaminen on huono merkki. Minusta ei ole. Olen itsekin joskus kiukkupäissäni nakellut esineitä eikä minusta tavaroihin huonon olonsa purkaminen ole juttu eikä mikään. Minullakin joskus muinoin poikaystävä veti riidan tohinassa nyrkin cyproc-seinästä läpi, seuraavana päivänä nolona korjaili seinää. Siitä on nyt kohta kaksikymmentä vuotta ja tuo mies on nykyisin aviomieheni. Ei ole millään tavalla väkivaltainen ihminen vaan pikemminkin hyvinkin maltillinen ja leppoisa.

AP ei halunnut sallia "vääriä" mielipiteitä tähän ketjuun. Mut siltikin täytyy kommentoida... Kannattaisi olla enemmän huolissaan perheväkivallasta kuin siitä "nöyryytyksestä", että lastensuojelusta lähestytään. Tuo asenne, jossa satunnainen väkivalta on normaalia ja hyväksyttävää, ei tuota turvallista kotia lapsille.

ja kiitos jande kommentista... parempi tosiaan seinä ku naama ;) no joo, ja tää tapahtu tosiaan kerran ja tiiän ettei tuu toistumaan,. JOS niin pääsis käymään, ni en mä jäis katteleen. ihan turha selittää mistään tyhmästä naisesta joka uskoo kaiken.

tietenkin haluun suojella perhettäni jos sellaiselle tarvetta tulee, mut uskon myös poikaystävääni, näin ei enää käy

Sanotte rehellisesti miten teillä on asiat. Harvoin tappelette ja sitten kun tappelette niin kunnolla kans. Ja mun mielestä pääasia et mies löi seinään eikä ihmisiä. Osoittaa kuitenkin harkintakykyä suutuspäissäänkin.

joku täällä jo kritisoikin etten halua tähän "vääriä" mielipiteitä. asia ei ole ihan noinkaan. tässä ketjussa oli tarkoitus käydä läpi tuota lastensuojeluilmoitusasiaa... kyllä me ollaan puhuttu kaikesta muusta täällä kotona keskenämme. ettei lasten pidä tuollaista riitelyä joutua kuuntelemaan jne jne....
eikä kyse oo siitä, et oon vaan huolissani pelkästä ilmotuksesta, meillä ei koskaan tapella, ja lapsilla ei oo mitään hätää mun kanssa, ihan normi perhe ollaan, lapset on vaan mun ei meidän.

toki tollanen kirje säikäyttää :(

ja jos jollain on vielä näitä kokemuksia ni kertokaa ihmeessä....

mahoton mirri: oon sun kanssa samaa mieltä. ja meillä on vanha talo, missä kaikki seinät tosi hepposia, poliisitki soitettiin todennäkösesti sen takia, ku huusin poikaystävälle ku löi seinään... sillä meni hermo siinä riitelyssä, ja iski harmistuksissaan nyrkkisä seinään, ei tod tarkotuksena vahingoittaa ketään. ja jos tää ois tapahtunu mun vanhassa asunnossa, reikää ei ois ees tullut, mut tässä nykysessä asunnossa sellasta vaneripaskaa ne seinät, esim keittiössä ohut seinä sit väliä ja makkarin seinä, siis et seinien väliin jää väli, mitä ei tietty huomaa, paitsi sillon ko niihin tulee tuollain reikä. vanhassa kämpässä kaikki seinät lähes betonia, ei saanut taluikaa seinälle ilman kunnon poraa...

no joo toi ei ollut oleellista, vaan se, et ku näin et siihen seinää tuli reikä, ni järkytyin siitä, ja rupesin kiljumaan, ettei hajottais niitä :( mustaki sit lähtee ääntä :(

Lastensuojeluilmoitus tulee automaattisesti jos riitatilanteessa (jossa viranomaiset käy selvittelemässä) lapset on samojen seinien sisällä näkemässä TAI kuulemassa. Lakisääteinen juttu. Tapauskohtaisesti katsovat tarvitseeko pitempää seurantaa.

Jännä juttu toi sinänsä.Kerron oman tarinan.Mun miehellä oli 2v sitten masennus jota ei suostunut myöntämään ja se meni niin pitkälle että oli kai psykoosissa lopuksi ja kerran sai just tollasia kohtauksia että löi ovia ja tuli lommot,oli muutenkin sekavan uhkaava.No,lähdin sitten lasten kanssa pakoon äidilleni ja soitin samalla 10023 ja selitin tilanteen,sieltä oli tuli sitten poliisi sekä lääkäri.Lapset jäi äidin luo ja menin selittämään tilannetta poliisien ja lääkärin kanssa,mies vietiin sairaalaan lääkärin pakkomääräryksellä.Tapauksesta ei tehty mitään ilmoitusta sossuun mutta olin sairaalassa kokouksissa kun mies siellä 3 viikkoa,eikä sielläkään yhtään sossun tätiä mukana vaikka meillä lapsia?En tiedä vaikuttiko asiaan se että olen itse hoitoalalla ja tein itse ilmoituksen?Kaikki on nyt hyvin meillä.

Poliisin kuuluu tehdä ilmoitus, jos käy paikassa, jossa on lapsia. Seurauikset riippuu lopulta tietysti tädistä, mutta ei siitä yleensä muuta seuraa (ekalla keralla) kun käynmti sossussa ja jos molemmat ei mene, täti soittaa toiselle vanhemmalle ja kysyy senkin kannan.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Poliisin kuuluu tehdä ilmoitus, jos käy paikassa, jossa on lapsia. Seurauikset riippuu lopulta tietysti tädistä, mutta ei siitä yleensä muuta seuraa (ekalla keralla) kun käynmti sossussa ja jos molemmat ei mene, täti soittaa toiselle vanhemmalle ja kysyy senkin kannan.

Miksi meistä ei tehty?Viitaten edelliseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Jännä juttu toi sinänsä.Kerron oman tarinan.Mun miehellä oli 2v sitten masennus jota ei suostunut myöntämään ja se meni niin pitkälle että oli kai psykoosissa lopuksi ja kerran sai just tollasia kohtauksia että löi ovia ja tuli lommot,oli muutenkin sekavan uhkaava.No,lähdin sitten lasten kanssa pakoon äidilleni ja soitin samalla 10023 ja selitin tilanteen,sieltä oli tuli sitten poliisi sekä lääkäri.Lapset jäi äidin luo ja menin selittämään tilannetta poliisien ja lääkärin kanssa,mies vietiin sairaalaan lääkärin pakkomääräryksellä.Tapauksesta ei tehty mitään ilmoitusta sossuun mutta olin sairaalassa kokouksissa kun mies siellä 3 viikkoa,eikä sielläkään yhtään sossun tätiä mukana vaikka meillä lapsia?En tiedä vaikuttiko asiaan se että olen itse hoitoalalla ja tein itse ilmoituksen?Kaikki on nyt hyvin meillä.

Tässä on nyt ainakin 3 juttua:
1. lapset ei ollu paikalla kun poliisi tuli
2. mies oli todellakin sairas, ei ollu syytä olettaa, että se oli normaalia kytöstä
3. Mä olen soittanu poliisin noin 5 kertaa ja kerran ne on sen ilmoituksen tehny, eli ei ne viitti joka perheriidasta tehdä ilmoitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Miksi meistä ei tehty?Viitaten edelliseen.

Vastasin jo alle ja epäilen etä laista riippumatta poliisi käyttää näissä tapauksissa aika suurta tapauskohtaista harkintaa. Eihän ne edes lähde aina perheriitaan, vaan sanoo että ne yleensä vaan pahenee, jos he tulee paikalle, koittakaa nyt pärjäillä.

Alkuperäinen kirjoittaja huh mitä menoa:
Oottepa te aikamoista sakkia, hulvatonta on meno kun lastensuojeluilmoituksia tipahtelee.
Monta jo kasvattanut eikä koskaan moista väläytelty

Omalta kohdaltani voin sanoa että:
"Elämä opettaa ja rakkaus vaikeuksissa vahvistuu"

Yhteistyössä