lastensuojelu vaiko poliisi suoraan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MIRKAMÖRKÖ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MIRKAMÖRKÖ

Aktiivinen jäsen
17.09.2010
1 470
1
36
43
meijän naapurikunnan ja mun omia laspia uhkaillaan,hakkaamisella ja tapolla jos ei pöllitä kaupasta tai vanhemmilta tupakkaa.naapurin 9v tyttöä on uhkailtu raiskauksella.mun pojan kännykkä varastettiin.mulla on nimet tekijöistä,ja toinen on 5lk ja toinen vanhempi.5min päästä alkaa soittoaika lastensuojeluun.aijon soittaa,mutta mitä mieltä ootte onko oikea osoite poliisi vai lastensuojelu?
naapurikunnan kaikki lapset on vaarassa....

juttelisin kyllä lastensuojelun kanssa. Poliisille vain jos on kiireellinen lastensuojeluasia. Ainakin osaavat kertoa sitten kannattaako poliisiin olla heti yhteydessä.
Öh, en lukenut tarpeeksi hyvin...varastettu puhelin poliisille tietenkin ja samalla voisi kertoa koko asian samalla.

Varmaan toi LS ois parempi, kyllähän ne poliisi jutun tekee asiasta jos kattoo sen tarpeelliseks.
Vaikka tosin jos soitat poliiseille ja ne tarpeelliseks kattoo ni tekee LS ilmoituksen !
Mutta ite kannatan tota LS, enemmän !

Ihme porukkaa kyllä, ja noin nuoria vielä ! En edes haluu kuvitella millaisia vanhempia heillä on tai millaisiksi nuoriksi/ aikuisiksi he kasvavat !

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;24939598:
kouluun on ilmoitettu,ja nuorten koti olot surkeat.toinen poika asuu isänsä kanssa joka on doku ja toisella vanhemmat ei ikinä kotona ja sisarukset hakkaa.

Näin se valitettavasti usein on, ja se sitten heijastuu kamalana käytöksenä lapsen osalta :(. Sääliksi käy noita lapsia.

[QUOTE="mee";24939639]Poliisiin. Sieltä menee sitten automaattisesti se lastensuojeluilmoituskin.[/QUOTE]

Joo ottavat, mutta ottaisin kyllä itsekin ja kehottaisin myös muita uhkalilun kohteena olevia vanhempia tekemään samoin.

Muistankohan ihan väärin mutta olet joskus aijemminkin kirjoitellut tuosta tilanteesta?
Itse soittelisin suoraan ls ja suoraan poliisille. Vaikkakin varmaan ls ilmoittaa poliisille mutta jotenkin, no minä nyt olen tämmöinen joka haluaa varmistaa että asiat menee perille :D

Miten sun lapset uskaltaa käydä koulussa ja leikkiä pihalla jos ympärillä on tollaisia lapsia? Mä en uskaltais päästää lapsiani ulos ollenkaan kyllä jos saa pelätä että nurkan takana on joku joka voi hakata.

[QUOTE="harmaa";24939744]Muistankohan ihan väärin mutta olet joskus aijemminkin kirjoitellut tuosta tilanteesta?
Itse soittelisin suoraan ls ja suoraan poliisille. Vaikkakin varmaan ls ilmoittaa poliisille mutta jotenkin, no minä nyt olen tämmöinen joka haluaa varmistaa että asiat menee perille :D[/QUOTE]
en ole,eka kerta tämä :)

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;24939641:
kun just mietin sitä et taita olla kumminkin ls oikeempi paikka,noin pieniltä lapsilta jotka tekee tyhmyyksiä ni se on hätähuuto heiltä :(
Oikea osasto on tässä tapauksessa poliisi. Lasten ikä ei ole sinänsä vaikuttava tekijä, poliisit ottavat sen kyllä huomioon ja ovat yhteydessä lastensuojeluun, ei heitä kohdella kuten aikuisia rikollisia.
Lasten toiminta on poliisiasia ja perheiden toiminta olisi edellyttänyt lastensuojeluilmoitusta jo ajat sitten. Mikään ei toki estä olemasta yhteydessä molempiin ja ehdottomasti kehoita myös muita tekemään samoin. Toivottavasti asiat järjestyvät.

no,eipä kumpikaan juttu näyttäny auttavan.poika sai puhelimen takaisin,saldo loppuneena ja puhelin rikkinäisenä.tein ls ilmon ja poliisille juttelin.noi poikaset pyörii vielläkin nurkilla ja värvää yhä nuorempaa porukkaa pöllimään kauppoihin kaikkee mahollista ja kaikkien vanhemmilta pöllitään tupakat tai muita juttuja mist saa rahaa.oon tehny näist pikkurikollisista jo 2 ilmotusta lasten suojeluun,kai mä jatkan soitteluu.ja tämä tapahtuu Lohjalla mäntynummella.