Lastensängyn patja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitollinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitollinen

Vieras
Hei kaikille!

Olemme hankkimassa lapsellemme (1v2kk) jatkettavaa lastensänkyä. Kaupoissa näkyy olevan tarjolla ohuempaa (meillä sellainen pinniksessä) ja paksumpaa patjaa. Kumpi on käytössä parempi isommalla lapsella? Ohuemman jos sänkyyn laittaisi vaikka petarin kanssa, silloin sänkyyn jäisi korkeampi laita (muuten ei laitaa juuri ole). Paksummalla patjalla laitaa ei siis juurikaan jää, mutta onko paksumpi patja pitkäikäisempi?

Te ketkä olette sängynvaihdon tehneet, kauanko on mennyt että lapsi on suosiolla jäänyt siihen pinnattomaan nukkumaan? Pinnikseen meillä on jäänyt ihan ok tekemään itse unta, mutta hieman mietityttää tavallisessa sängyssä pysyminen ja siihen jääminen...

Meille on siis keväällä tulossa pikkukakkonen, siksi ajattelimme siirtää esikon "isojen" sänkyyn. Ajattelin että nyt olisi mukavampi taistella nukkumaan jäämisen kanssa (jotenkin minusta tuntuu että nukahtaminen ei käy yhtä helposti kuin pinnojen taakse) kuin sitten kun on vauvakin heräilemässä ja vaatimassa osansa...

Joten vinkkejä siirtovaiheeseen saa antaa!

Kiitollinen

Heitän nyt ilmaan idean... Eli jos teille on toinen muksu tulossa, niin välttämättä ei kannata edes jatkettavaa sänkyä ostaa. Tai ostakaa sitten sellaista sarjaa, josta saa sitten helposti jatkettua kerrossängyn tai parven tai jotain.. Jos tarpeen, eli muksut samaan huoneeseen...
Meillä oli junnusänky esikoisella, mutta kun kuopus siirtyi pinnasängystä isompaan, hankimmekin kerrossängyn. Meidän sängyssä laidat niin korkeat, että uskalsi esikoisenkin laittaa vajaa 3v yläsänkyyn. Yritän siis sanoa, että jatkettava sänky ei välttämättä ole pitkäikäinen... Riippuu tietenkin millaiseen tilaan sängyt laittaa ym. Tämä nyt oli vain idea muiden joukossa. Itse kysymykseesi patja-asiassa en osaa neuvoa. =)

Tuo kerrossänkyjuttu on hyvä pointti, sitäkin olemme miettineet. Nyt asumme kaksiossa ja kesällä olisi tarkoitus vaihtaa isompaan asuntoon. Toiveissa olisi siis omat makkarit molemmille lapsille ja tämän takia ollaan kallistumassa jatkettaviin sänkyihin... Vai tykkääkö sisarukset huoneluvusta huolimatta nukkua pieninä samassa huoneessa? Kamalasti ei ole kokemusta et miten se menee...

Kiitollinen

Niin, meillä noilla pojilla on ikäeroa 1,5v, ja samaan huoneeseen laitoimme heidät, kun pienempi oli 1v4kk. Nyt ovat noin puoli vuotta jakaneet huoneen ja itse koen sen hyväksi. Menevät nukkumaan yhtäaikaa ym. Kerrossängyn (meillä unipuu) saa kyllä kahdeksi erilliseksi sängyksi, jos jossain vaiheessa siirrämme heidät omiin huoneisiin. Tällä hetkellä tämä toinen mahd lasten makuuhuone on vanhemmilla tietokone/vierashuoneena. =)
Mutta tässäkin asiassa tapoja on monia, ja mikä sopii toiselle ei sovi toiselle... Täällä jollain palstalle vasta oli keskustelua siitä että kumpi on parempi lapset eri vai samassa huoneessa. Meillä tämä samassa huoneessa nukkuminen sopii hyvin.

Mä ostin tuon ikäiselle patjaa vaahtomuovia myyvästä liikkeestä, tosin pinnikseen. Myyjä sanoi, että 5 cm:n paksuista patjaa sen ikäisille on myyty. En tiedä sitten myyjän asintuntemuksesta, mutta itse ostin sen paksuisen patjan.

Yhteistyössä