Lastenne ikäerot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vain

Vieras
itselläni vaivaa vauvakuume, vaikka esikoinen on vasta 7 kuukautinen. Uutta raskautta en kuitenkaan näin pian uskalla edes ajatella, ja siksi haluasinkin kuulla millaiset teidän lasten ikäerot ovat. Onko pieni/suuri ikäero ollut helpotus, hankaluus vai kenties jotain muuta? Nyt saa takoa järkeä päähäni! Kiitos :)

2 vuotta 2 viikkoa ja 32 minuuttia.

En keksi huonoja puolia vieläkään, lapset nyt 6 v ja 4 v. Esikoinen oli tarpeeksi iso ja omatoiminen kun pienempi syntyi, ei kuitenkaan niin iso että olisi vaatinut säännöllisiä harrastuksia tms = saatiin olla ihan rauhassa kotosalla, lasten tarpeet ja päivärytmi oli helppo niputtaa yhteen.

Tyttö täytti vappuna 2v. toisen laskettu aika on elokuun alussa.

Mä olisin halunnut toisen vaikka ihan heti perään, mutta menkat ei alkaneet kun imetin. Sitten olin paksuna, mutta oli kohdunulkoinen ja leikattiin. Se kohdunulkoinen olisi syntynyt joulu-tammikuussa :/

Meillä on esikoisen ja kakkosen ero 1v2kk, kakkosen ja kuopuksen 10kk. Varmaan on aika kullannut muistoja, mutta sanonpa nyt ettei se niin kamalaa ollut, eikä ole. Tytöt nyt 5, 4 ja 3v. Enemmän pelottaa murrosiät.. =)

1. ja 2. 4v
2. ja 3.(tulossa) 7v.

Ekan ja kolmannen ikäeroksi tulee 11v.

Ei mennyt ikäerot ihan omien toiveiden mukaan, näin se elämä heittelee. Onneksi kuitenkin saimme lapsia.

Meillä on neljä lasta ja ikäerot on 1v1kk, 4v8kk ja 2v4kk..
Ekan ja tokan pieni ikäero on ehkä paras loppuenlopuksi, aluksi oli toki rankkaa, kun esikoinen ei vielä kävellyt eikä nukkunut öitä heräämättä.. Jotenki siitäki on selvitty ja nyt ovat ihan parhaat kaverit.. Mustasukkaisuutta ei ollut esikolla ollenkaan,kun toinen synty.. Siitä lähtien kun nuorempi täytti 1,5v ovat olleet erottamattomat.. Kakkosen ja kolmosen ikäero oli omalla tavallaan myös kiva.. Ekasta ja tokasta lapsesta oli seuraa toisilleen ja minulle jäi aikaa myös vauvan hoitoon.. Keskimmäinen oli vaan tosi mustasukkaista sorttia silloin.. Ikäro on kuitenkin vähän iso, että kolmosesta ois seuraa isommille.. Kolmosen ja kuopuksen ikäero on ollu vaikein.. Vaikka kolmonen oli päiväkuiva, söi ite, aika paljon puki ite, puhui ym niin hän on ollu äärettömän mustasukkainen ja pahin uhma oli päällä kun kuopus syntyi ja on edelleen.. Mutta todennäköisesti näistä kahesta nuorimmasta tulee tulevaisuudessa olemaan seuraa toisilleen.. Nyt kuopus on vasta 6kk, joten on kolmosen kiusan kohteena jatkuvasti..

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
2 vuotta 2 viikkoa ja 32 minuuttia.

En keksi huonoja puolia vieläkään, lapset nyt 6 v ja 4 v. Esikoinen oli tarpeeksi iso ja omatoiminen kun pienempi syntyi, ei kuitenkaan niin iso että olisi vaatinut säännöllisiä harrastuksia tms = saatiin olla ihan rauhassa kotosalla, lasten tarpeet ja päivärytmi oli helppo niputtaa yhteen.

Meillä on lähes sama,ikäeroa on 2 v ja 1 viikko,ikää nyt 6 ja 4,en keksi mitään valittamista. =)

Sehän minua tässä ehkä eniten mietityttää, että jos nyt kävisi niin että vauva tulisikin pian ja vanhemmalla lapsella sattuisikin uhma samaan aikaan. Olen kuullut pienestä ikäerosta niin puolesta kuin vastaankin. Kai se on vaan niin henkilökohtaista :) Mutta minkäs sille vauvakuumelle mahtaa...? :)

Kaksi lasta, ikäeroa 1 vuosi ja 12 päivää.

Loppuraskaus ja 3-4 ensimmäistä kuukautta olivat todella, todella raskaita. Nyt kun isompi on 1v8kk ja pienempi 8kk niin tämä on jo suurimmaksi osaksi vain mukavaa :) Leikkivät keskenään ja isoveli on kova hellimään pikkusiskoa :D

Muoks. Lisään että ei se niin kamalaa kuitenkaan voinut olla kun vauvakuumetta pukkaa taas :saint:

1v10kk, 1v7kk, 1v8kk (la ens vkolla).
Ihan hyvät ikäerot, kaikki lapset tosin olleet niin "helppoja", et ei oo mitään allergioita, sairauksia, nukkuvat yönsä jne. Nyt kun kehun, niin tietysti tämä neljäs on jotain ihan muuta..

1v1pv ja ihan kivasti menny =) Lapset nyt reilu 2v ja reilu 1v. Musta tuntuu että tän ikäeron kanssa meillä on helpompaa kun jos se ikäero olis 2 v. Esikoisella on meinaa nyt hurja uhmaikä eikä vois kuvitellakaan tähän pientä vauvaa.

Yhteistyössä