Lastenne iät ja joululahjat tähän ketjuun! Myös puolisolle annettava!

  • Viestiketjun aloittaja "joulutonttu"
  • Ensimmäinen viesti
"minää"
poika 2v:
brio junarata lisäosia, traktori&peräkärry, kirja, yöpuku, jotain muutakin...

tyttö 4 v:
sylvanian talo & huonekaluja, kirja, dvd, askartelusetti, yöpuku, joku peli...

mies:
ei vielä mitään hajua, tuolla on jo kaikkea ja kallis maku :D
 
viaras
Tyttö 10v ja poika 8v

Yhteiseksi pelikonsoli ja siihen pelejä (mm. skylanders ja karaokepeli)
karkkia
kirja molemmille
uudet yöpuvut

Ehkä jotain pientä vielä lisäksi. Pelikonsoli ja pelit jo niin paljon maksavat, ettei varmasti paljon enempää ostella.
 
Viimeksi muokattu:
Rollolainen
tytär 19v saa koksetusnäyttöpuhelimen, sellaisen satasen makavan samsungin ja jonkun lahjakortin.

Poika 18v saa tietokoneen näytön/telkkarin, se siis toimii kumpanakin. Tarttee uuuden näytön ja uusen telku niin siinä se sit on. Ja ehkä vielä ostetaan pelikuulokkeet

Poika13v saa tietokoneen,juri sellaisen kun on pyytänyt, tammikuussa sit ostetaan siihen näytönohjain, kun sellaisen tarttis, tammikuussa jätkällä synttärit.

poika 12v saa dsin ja siihen jonkun pelin. Ja joulupukin toivelistassa luki että ehdotomati pikkuveljen toffeekarkkeja myös =)


Tytär ei ole halunnut mitään, koska hänen ylppärit pidetään 5.12. Hänelle kuulemma riitää kun saa tulla tänne jouluksi ja viettää meidän kanssa joulua ja syödä ja touhuta kaikea mukava yhdessä =), joten tuo puhelinon hänelle iahnnylläri. Hänellä on vielä sellainen vanha mnäppäinkänny, mutta aateltin että hänkin saa siirtyä jo kosketusnäyttöaikaan =)

ja nämä ovat meiltä, mummolta ja papalta ei tänä vuonna varmaan ainkaan tyttärelle tule joulurahaa, koska muistavat sit ylppärissä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lapset 3, 5 ja 6 vuotiaat saavat yhteiseksi tabletin ja ovat pyytäneet robottikoiran joten sen saavat yhteiseksi myös. Tabletin ostavat isovanhemmat.
3v saa lisäksi pet shoppeja, 5v pehmoeläimiä ja 6v saa wiille uuden mario-pelin. Ovat siis itse noita toivoneet.

Miehelle ostan jonkun älypuhelimen (saa suositella jotain) koska on sellaisesta haaveillut. Itse pyysin mieheltä Rillit huurussa dvd-boksia ja sen tulen saamaan.
 
19 v tyttö (ja vävy) "selviytymispaketti" ja rahaa
17v poika lahjakortti vaatekauppaan ja rahaa
15v poika kuulokkeet,huppari ja rahaa

Eli niitä mitä ovat toivoneet.

Miehelle en oo vielä keksinyt mittää... =/
 
Viimeksi muokattu:
..
Tyttö 5v saa lasten kosketinsoittimet, nyt aloin ajattelemaan, et ehkä onkin vähän lapsellinen.. Tyttömäisiä hius -ja kylpyjuttuja sekä taskulampun. Pari lahjaa vielä päälle, en ole ehtinyt ajattelemaan mitä. Varmaan kirja/cd ja jokin ihana lelu.
Poika 4v saa radio-ohjattavan auton, taskulampun, leikkikitaran ja jotain vielä lisäksi.
 
Minä en kyllä anna noiden lasten pahemmin käyttää tablettia. Miten paljon ne sitä räpeltää, jos oma pitää olla? Me kuunnellaan automatkoilla äänikirjoja. Telkkaria noi eivät saa katsoa joka päivä, eikä kyllä YouTube-videoitakaan. Isompi saa pelata tietokoneella tai Wiillä pari kertaa viikossa noi 30 min.
 
  • Tykkää
Reactions: Eedla
Meillä 12 vuotias tyttö saa kannettavan tietokoneen, jonkun dvd:n tai cd:n, kirjan ja yöpuvun.
6,5 vuotias poika saa lego cityn rahtilentokoneen, kirjan ja yöpuvun.
5,5 vuotias poika saa lego cityn rannikkovartioston, kirjan ja yöpuvun.
1,5 vuotias tyttö saa ainakin yöpuvun.

Muuta en nyt nuorimmalle keksi, koska tulee saamaan vaatteita ja leluja sukulaisilta ja kummeilta. Muutenkin meillä noita leluja riittää jo vanhastaan. Ja muutkin lapset tietenkin saavat muitakin paketteja, kuin meiltä vanhemmilta, joten ei haluta ostaa enempää itse.

Onneksi kummit ja osa sukulaisista kyselee, mitä lapset haluavat, joten saavat lahjoja joita haluavat ja tarvitsevat (eli mitä äiti haluaa ;) )

Mies, 35 vuotias, tulee saamaan ainakin yöpuvun, Sons of Anarchyn boxin (no se on vähän mullekin ;) ) ja dermosilin ihonhoitotuotteita.
 
Käsittämätöntä et jolleki 2-4vuotiaille ostellaan tabletteja yms :O mitä te sit ostatte niille kun ne on teinejä? Maailmanympärysmatkojako?

Mä en oo vielä suonut ajatustakaan lahjoille muutoin paitsi että perheen yhteinen joululahja on kylpylämatka. 6v tyttö haluaa lego friendsejä,kai sitte saa niitä. Pojilke 9v ja 3v en vielä tiedä. Eivät oo esittäneet toiveita. Yks lahja/muksu on tavattu ostaa.
 
Käsittämätöntä et jolleki 2-4vuotiaille ostellaan tabletteja yms :O mitä te sit ostatte niille kun ne on teinejä? Maailmanympärysmatkojako?

Mä en oo vielä suonut ajatustakaan lahjoille muutoin paitsi että perheen yhteinen joululahja on kylpylämatka. 6v tyttö haluaa lego friendsejä,kai sitte saa niitä. Pojilke 9v ja 3v en vielä tiedä. Eivät oo esittäneet toiveita. Yks lahja/muksu on tavattu ostaa.
Ihan samaa mietin äsken, kun ketjua luin.
 
6v: Nokian Lumian, pet shoppeja, pussilakanasetin.. nämä on jo ostettuna, luultavasti saa siihen lisäksi vielä jonkun kirjan ja palapelin + mitä sukulaisilta tulee

7v: "isompi" lahja vielä harkinnassa, mahdollisesti iPod tai joku muu mp3-soitin. Lisäksi pet shoppeja, pussilakanasetti... ja samat kuin nuoremmalla, jotain pientä mitä ei ole vielä edes hankittu tai harkittu :)
 
Isommalle 17v:lle joka ei asu enää kotona ostin easy- vakuutuksen,
Pienemmälle 13v:lle ehkä pleikkapelin
Puolisoa ei ole mutta koirille jokaselle jonku ihanan lihaisan luun
Isälle ensiapilaukun
Äidille selättimen.
 
"kolmen äiti"
Lapset saa
15v tabletti, suklaata
14v laadukkaat kuulokkeet, suklaata
9v Disney Infinity wiille ja suklaata
miehelle en ole keksinyt vielä, ehkä Cadillac t-paita (autohullu)
 
"Vieras"
Poika 7v. saa toivomiaan Legoja, jotka on jo ostettu ja piilossa. Lisäksi tulee paketteja lähisuvulta. Aikuisille ei osteta lahjoja, vaan jokainen saa ihan itse lahjoa itseään jos haluaa.
 
mamikkaaa
Tyttölapsi 1v 4kk jouluna.
Lahjaksi saanee:

Uuden ikioman vauvanuken (nyt leikkii minun vanhalla)
Dubloja joissa nais-hahmoja ja jos niitä on lapsiakin niin sellasia (nyt leikitään perhettä kahdella miehellä)
 

Yhteistyössä