Lastenhuonepinojuttukysymys!

meillä oli naapurin tyttö eilen leikkimässä ja kun äiti haki kotiin oli vallan kauhuissaan kuinka lapset oli niin levittänyt kaiken. Sanos omalleen että auttaa sitten siivoomaan kans. Mä siinä sit naama punasena aattelin et tollanenhan toi huone on aina. Poikkeuksena kun mennään nukkumaan kun mä en halua talloa niitten dublojen päälle pimeessä jos tarttee viedä herra sänkyyn

Armiliina
Meidän lastenhuone on hyvässä siivossa aamupäiväsiivouksen jälkeen ja iltasiivouksen jälkeen. Muulloin se on kuin pommin jäljiltä ;)

Siis nuo aamupäivä- ja iltasiivoukset sisältää vain lelujen keräyksen...

En tiedä mihin pinoon kysymys liittyy, mutta yhdellä kaverillani on tod näk lastenhuone koko ajan tip top. Lapsi nimittäin on päiväkodissa pitkän päivän ja viikonloppuna ainakin yhden päivän mummolla. Sen ajan kun hän on kotona, jompikumpi vanhemmista viettää koko ajan laatuaikaa lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
En tiedä mihin pinoon kysymys liittyy, mutta yhdellä kaverillani on tod näk lastenhuone koko ajan tip top. Lapsi nimittäin on päiväkodissa pitkän päivän ja viikonloppuna ainakin yhden päivän mummolla. Sen ajan kun hän on kotona, jompikumpi vanhemmista viettää koko ajan laatuaikaa lapsen kanssa.
Kuulostaa tosi megalomaaniselta, mutta mitäs tää 'laatuaika' niille sitten tarkoittaa kun meillä se on muunmuassa niillä leluilla leikkimistä
:whistle: . Siippa on semmonen että se käskee keraamään lelut ennenkuin vaihtaa uuteen leikkiin. Blaah, tylsää, mutta sepä ei osaakaan leikkiä kaikilla yhtäaikaa :D

meillä yleensä leikkivät ja sen jälkeen kerätään lelut paikalleen, kun leikki loppuu ja lähetään ulos, nukkumaan ym. Eikä siitä tarvi edes sanoa....ne kerää aina lelut paikoilleen, kun lopettavat....paitsi tuo pienimmäinen touhu peppu levittää kyl lelut tuolla neitin huoneessa....et olin kyl just kerännyt ne kuvaa ottaessa ;) ja touhupeppu levittää kyl lelut olohuoneessa, poikien huoneessa, keittiössä....joka huoneessa :D :kieh: . Mut isommat kerää kyllä ilman sanomistakin.

Armiliina
Minä haluan siivota lastenhuonetta tiheästi, muuten ne rojut ja lkelut raahuatuu olohuoneeseen ja keittiöön...

Kyllähän niitä olkkariin ja keittiöön jokatapauksessa tulee, mutta pikkusen vähemmän silloin, kun lastehuone on siisti ja leikittävässä kunnossa... :)

kinuski
Meillä on ennen aina ollut lastenhuone suht siistissä kunnossa, tietty aina leluja välillä levällään. Mutta nyt kun meillä on tuo kuopus, kohta 3v, niin tuo huone on ihan kamalan sotkussa alta sadasosa sekunnin kun sen siivoaa. Esikoisen ollessa pieni ei koskaan ollut tuollasta seka melskaa. Tuo kuopus on kyllä sellanen täystuho! Eli ihan riippuu lapsestakin, miten hyvin huone pysyy siistinä. Ja meillä vielä niin että esikoinen on aina ollut hirmu vilkas, ja kuopus taas on todella rauhallinen luonne.

meillä yleensä kaaos, mutta onneksi poika on hieman oppinut myös keräilemään leluja, kun on muutama mennyt rikki kun sai ennen kahlata lelujen seassa ja kun on nuo lelulaatikot niin sinne vaan voi ne "nakata", pehmolelut on muutenkin aikalailla koristeena kun ei poika niillä leiki niin ne on kyllä järjestyksessä oikeastaan aina...

Meillä on lastenhuoneet kuin pyörremyrskyn jäljiltä leikkien ajan,mutta pienempien kanssa siivotaan aina leikit illaksi pois. Isompien poikien huoneessa onkin sitten ainainen kaaos - ainakin äidin mielestä. Mutta ihan oman mielenterveyden kannalta en jaksa vaatia alituista siisteyttä heiltä, hehän siellä asuvat ja viihtyvät. Toki muutaman kerran viikossa siivotaan sitten tarkemmin ja hyö saavat itse imuroida ja laitella järjestykseen paikat. =)

Yhteistyössä