Lastenhuone..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venefica
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Venefica

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
2 128
0
36
Olisi nytten sitten tarkoitus laittaa ainakin seinät vihdoinkin kuntoon.
Ongelmana vaan, että minkäväriseksi maalaan yhden seinän, kun huoneessa asustaa kuitenkin poika ja tyttö. Ja huoneen kalusteetkin ovat aika sekalaista seurakuntaa. 70-luvun ruskea nojatuoli (pehmojen säilytys paikka), sininen 2 hengen sohva, valkoinen kerrossänky, leluilla vihreä hyllyn kuvatus.. Ja matto on sinistä ja beessiä (juu en osaa kirjoittaa oikein :) )

Eli ideoita ja vinkkii minkä väriseksi laitan yhden seinän, ison vai pienemmän? Varaa ei ole laittaa kalustusta uusiksi.

Me vaihdettiin joku aika sitten huoneita päittäin. Olimme jo ehtineet maalata meijän makkarin yhden seinän beigeksi. Mutta nyt kun ajattelin, se sopii kivasti tuonne lasten huoneeseen. Eli sitä väriä ehkä sullekin ehdottelisin, meillä molemmat poikia, mutta miksei myös beige sopis tytöllekin. :)
Tässä kuva seinästä, meillä kyllä kalusteet suht samaa väriä, kun lastenhuone saatu melkein valmiiksi.
http://www.aijaa.com/v.php?i=2293330.jpg

Noihin kalusteisiin varmaan sopisi toi beessi seinä.... Mutta itse maalaisin seinän keltaiseksi ja hommaisin vaikka keltaisen maton ja verhot :) Ihana lämmin väri ja sopii niin pojalle kun tytöllekin :) Ja sen vihreän leluhyllyn voisin maalata valkoiseksi (jos siis sitä millään pystyisi maalama), niin olisi sitten sänkyn kanssa samaa sävyä.

Itselläni kaksi poikaa ja toisen huone on sini-keltainen ja toisen kelta-puna-oranssi :)

Meillä on aika iso tuo kahen nuorimman lapsen huone. Tapetti on vaalean lila,mutta molempian puolella on oma boordi. Kuulostaa sekavan näköiseltä näin kirjoitettuna,mutta koska huone on iso niin se jako ei niin pahasti edes näy silmään.
Tyttö ja poika siis huonetta asustaa

Mie tykkään hiukan ns räväkämmistä väreistä, ja se hyllyn kuvatus olis tarkotus vaihtaa johonkin toiseen, jahka löydän sellaisen mistä pidän, ja mihin nuiden kamat mahtuisi...

Mä siis ehdottaisin vielä vaaleampaa sävyä seinään, kun tuo kuva jonka laitoin poikien huoneen seinästä. Ei siis ihan noin tumma. Ja tuo vaalean keltainenkin kuulosti kivalta väriltä. :)

Meillä asusteli tyttö ja poika samassa huoneessa ja maalasimme huoneen seinät niin että alapuoli oli vaaleanvihreä (maalin sävy tai olla vihreä omena) ja yläpuoli oli valkoinen. Boordi oli sitten sellainen ns. sukupuoleton ja voihan sen boordin jättää poiskin.
Ja kalusteet oli meilläkin sekalaista seurakuntaa.

Valitse jotkut tietyt värit ja käsket lasten valkkaamaan se joka eniten miellyttää ja valkkaat sen mikä on enemmän kummankin mieleen. Juuh,helpommin sanottu kuin tehty,tiedän!

Alkuperäinen kirjoittaja Miä82:
Alkuperäinen kirjoittaja Blissss:

Kuule, mistä oot hankkinut nuo lastenhuoneen verhot?

Minäkö? Ikeasta ostettiin, mutta kun oon nyt katellut niin en oo enää nähnyt. Mein esikon lempparit. :D

No hö. Meillä ollaan aika kyllästyneitä Cars-verhoihin ja jotain tarttis keksiä :|
Minuu laikottaa niin kamalasti että en millään viittis itse ommella :ashamed:

Irtohuppujen teko nojatuoliin ja sohvaan ei ole iso homma ja jos teet ne värillisestä lakanakankaasta, se on lisäksi todella halpaa. Verhoilukankaaseen jos investoi, niin silloin kannattaa ostaa suosiolla laadukas napakka puuvillakangas (20-30e metri). Eli sinun ei tarvitse välittää nojatuolin väristä sisustusta suunnitellessa.

Mulla ei mennyt kauaakaan, kun tein lakanakankaasta hupun nojatuoliin. Nojatuoli mallia "60-luku", vanha virttynyt vihreä päällinen. Kankaat olivat vielä äidin 70-luvun jäämistöä (lime marimekkokukka ja lime-yksivärinenlakanakangas). Tuollainen kangas kestää ihan hyvin ja sallii esim kuminauhan käytön (ja rypytykset muotoilussa). Nyt on kangas sävysävyyn lime-turkoosin lastenhuoneen kanssa ja kukaan ei voisi uskoa että kierrätetty on oikein urakalla.

Itse olen maalannut Empire-maalilla vanhan hyllykön myös huoneen sävyihin sopivaksi. Sellaiset vanhat - mutta ei antiikkiset - huonekalut saavat uuden raikkaan ilmeen helposti. Pari maalauskertaa riittää ja vähän tarpeen tullen hiomapaperia. Kesällä voi maalata hyvin ulkona. Eli huonekalut saa sopimaan toisiinsa, ei kaupasta tarvitse ostaa uusia.

Seinät ovat meillä valkoiset, koska väriä tulee matoista, verhoista, leluista, hyllyköstä, vuodevaatteista ja nojatuolista.

Kuule, mistä oot hankkinut nuo lastenhuoneen verhot?

Minäkö? Ikeasta ostettiin, mutta kun oon nyt katellut niin en oo enää nähnyt. Mein esikon lempparit. :D

No hö. Meillä ollaan aika kyllästyneitä Cars-verhoihin ja jotain tarttis keksiä :|
Minuu laikottaa niin kamalasti että en millään viittis itse ommella :ashamed:

Meillä varmaan muksut tykkäis kun olis Cars-verhot. :D Mut ne pitäis olla sitten tota väriluokkaa niinku toi huonekin on. En mä tarkka ole, mut.. :whistle:
Nettisivuilla ei siis ainakaan ole enää ollut, voihan olla et niitä Ikeassa muuten on. Mä meinasin, et voisin vaihtaa takas sen Marimekon Bobo-kankaasta tehdyt autoverhot. Mä en tiiä tiiätkö sitä kangasta, mut siis jos ne kävis tonne. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Irtohuppujen teko nojatuoliin ja sohvaan ei ole iso homma ja jos teet ne värillisestä lakanakankaasta, se on lisäksi todella halpaa. Verhoilukankaaseen jos investoi, niin silloin kannattaa ostaa suosiolla laadukas napakka puuvillakangas (20-30e metri). Eli sinun ei tarvitse välittää nojatuolin väristä sisustusta suunnitellessa.

Mulla ei mennyt kauaakaan, kun tein lakanakankaasta hupun nojatuoliin. Nojatuoli mallia "60-luku", vanha virttynyt vihreä päällinen. Kankaat olivat vielä äidin 70-luvun jäämistöä (lime marimekkokukka ja lime-yksivärinenlakanakangas). Tuollainen kangas kestää ihan hyvin ja sallii esim kuminauhan käytön (ja rypytykset muotoilussa). Nyt on kangas sävysävyyn lime-turkoosin lastenhuoneen kanssa ja kukaan ei voisi uskoa että kierrätetty on oikein urakalla.

Itse olen maalannut Empire-maalilla vanhan hyllykön myös huoneen sävyihin sopivaksi. Sellaiset vanhat - mutta ei antiikkiset - huonekalut saavat uuden raikkaan ilmeen helposti. Pari maalauskertaa riittää ja vähän tarpeen tullen hiomapaperia. Kesällä voi maalata hyvin ulkona. Eli huonekalut saa sopimaan toisiinsa, ei kaupasta tarvitse ostaa uusia.

Seinät ovat meillä valkoiset, koska väriä tulee matoista, verhoista, leluista, hyllyköstä, vuodevaatteista ja nojatuolista.

Irtohuppuja olen miettinyt, mutta mulla ei ole tuo homma oikein hanskassa, vaatteet saan jotenkuten ommeltua mutta isommat. Ehei, ei onnistu. Verhot ovat lakanat, olisko turkoosi, mene ja muista taas. Värit ei ihan ole hallussa. :)
Kirjahyllyn kuvatus on itse tehty joskus, se vaan alkaa olee aika hutera ja siinä ei ole syvyyttä tarpeeksi. Sen väristä tykkään paljon, vihreä. Harmi etten osaa laittaa kuvia tänne, saisitte ehkä paremman kuvan huoneen sekalaisuudesta. :)

Yhteistyössä