Lastenhoitajan vastuusta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

narsissi

Aktiivinen jäsen
18.07.2007
1 180
0
36
Jos palkkaan lapsilleni hoitajan (joko MLL:n tai yksityisen) ja ohjeistaessani hoitajaa nimenomaan painotan, että lapsia pitää vahtia, etteivät he pääse missään tilanteessa piirtämään valkoiseen sohvaani.

Kotiin palatessani sohvassa on mustekynällä piirretty viiva.
Onko lastenhoitaja tällöin velvollinen maksamaan sohvan pesemisen (viivan poistamisen)?
 
Just, kannattaako lapsiperheeseen hankkia valkoista sohvaa, jos sen kunto on NOIN tärkeä. Itsekö istut kaulin tanassa aina lasten valveilla ollessa sohvasi vieressä, ettei vaan kukaan pääse sitä tärvelemään? Kannattaisiko kullannuut opettaa ITSE pysymään poissa sen kalleuden lähettyviltä...
 
vähän periaatekysymys...mut itse en kyl kehtais yhden viivan poistamista maksattaa, ehkä sit miettisin jos olis iso sotku. mutta itse kyllä toimisin niin että ennen lähtöä poistaisin lasten ulottuvilta tavarat joilla voivat aiheuttaa vahinkoa ja siten yrittäisin helpottaa vieraan lastenhoitajan työtä..
 
Ole onnellinen, että sinulla on lapsia jotka on olemassa. Voi juma... , että voi joku olla noin kiintynyt sohvaan. Rakasta ennemmin niitä lapsia.
Pienet on sinun ongelmat...
 
sori, mut :laugh:

Ei ole hoitajan vastuulla tietääkseni tuollainen. Ikävää tietenkin, että tällaista tapahtuu, mutta onko lapsiperheessä pakko olla valkoinen sohva. Sitä paitsi usein lapset tekevät kyllä tihutöitä.
 
No herranjumala lukee ihmiset se aloitus kunnolla :D
jos palkkaan lapsilleni hoitajan

Älkääkä ottako kaikkea niin helvetin vakavasti aina :laugh:

Niin ja jos kuvitellaan tilanne, että lastenhoitaja oli antanut lapsille kynät, joilla oli sitten piirtänyt sohvaan. Tällöin myös lapsenvahti ei ole mitenkään vastuussa?

Tämähän on mukava kuulla. Mä ryhdyn lastenhoitajaksi, kun ei niillä mitään vastuuta näköjään olekaan, oli kyse sitten mistä vain.

Eli kukaan ei ole piirrellyt sohviini, enkä edes omista valkoista sohvaa, joten ottakaa aloitus ihan esimerkki-tilanteena ja kuvitellaan yhdessä, että kenen vastuulla tällainen vahinko sitten olisi :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
No herranjumala lukee ihmiset se aloitus kunnolla :D
jos palkkaan lapsilleni hoitajan

Älkääkä ottako kaikkea niin helvetin vakavasti aina :laugh:

Niin ja jos kuvitellaan tilanne, että lastenhoitaja oli antanut lapsille kynät, joilla oli sitten piirtänyt sohvaan. Tällöin myös lapsenvahti ei ole mitenkään vastuussa?

Tämähän on mukava kuulla. Mä ryhdyn lastenhoitajaksi, kun ei niillä mitään vastuuta näköjään olekaan, oli kyse sitten mistä vain.

Eli kukaan ei ole piirrellyt sohviini, enkä edes omista valkoista sohvaa, joten ottakaa aloitus ihan esimerkki-tilanteena ja kuvitellaan yhdessä, että kenen vastuulla tällainen vahinko sitten olisi :kieh:


minä ymmärsin kysymyksesi siinä mielessä että jos sohvassa on paljon sotkua, sehän voi tarkoittaa sitä ettei hoitaja ole vahtinut lapsia. muutama viiva sohvassa voi tarkoittaa vaan sitä että hoitaja ei ole heti ehtinyt lapsen perään mikä mielestäni on ymmärrettävää ja melko tavallistakin. tämän ymmärryksen mukaan vastasin aiemmin
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:
No herranjumala lukee ihmiset se aloitus kunnolla :D
jos palkkaan lapsilleni hoitajan

Älkääkä ottako kaikkea niin helvetin vakavasti aina :laugh:

Niin ja jos kuvitellaan tilanne, että lastenhoitaja oli antanut lapsille kynät, joilla oli sitten piirtänyt sohvaan. Tällöin myös lapsenvahti ei ole mitenkään vastuussa?

Tämähän on mukava kuulla. Mä ryhdyn lastenhoitajaksi, kun ei niillä mitään vastuuta näköjään olekaan, oli kyse sitten mistä vain.

Eli kukaan ei ole piirrellyt sohviini, enkä edes omista valkoista sohvaa, joten ottakaa aloitus ihan esimerkki-tilanteena ja kuvitellaan yhdessä, että kenen vastuulla tällainen vahinko sitten olisi :kieh:


minä ymmärsin kysymyksesi siinä mielessä että jos sohvassa on paljon sotkua, sehän voi tarkoittaa sitä ettei hoitaja ole vahtinut lapsia. muutama viiva sohvassa voi tarkoittaa vaan sitä että hoitaja ei ole heti ehtinyt lapsen perään mikä mielestäni on ymmärrettävää ja melko tavallistakin. tämän ymmärryksen mukaan vastasin aiemmin

No jos kuvitellaan tilanne, että sohvassa on tätä sotkua todella paljon. Muuttaako se vastuuta yhtään?

Tai sitten kuvitellaan, että lapsi on pudottanut korkeelta kirjahyllystä todella kalliin vaasin, joka meni tuhannen säpäleiksi. Lapsi ei helposti sinne pääsisi, joten hoitajan olisi ollut pakko huomata äänistä jne, että jotain on tekeillä.
Onko silloinkin ihan vain omaa mokaa, että on ottanut hoitajan lapsilleen, joka ei lapsia olekaan vahtinut? B)
 
no toi sun viimeinen vaasi korkealta hyllyltä- juttu jo viittais siihen, että ei oo kunnolla vahdittu, MUTTA niitä vahinkoja tapahtuu aina, jos ei oo silmät selässäkin. ja jos on kaksi lasta ja molemmat riiviö iässä, ei voi aina olla ihan vieressä missä tapahtuu.

itse olen kyllä vastuussa omista lapsistani - esim. tekisivät vaikka naapurin tädillä pahaa silloin kun siellä olisivat, minä maksaisin. Mun lapset, mun vastuu. Mutta perhepäivhoitajan lautasia en menis maksamaan.

En kyllä haluais sun lapsia vahtimaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
no toi sun viimeinen vaasi korkealta hyllyltä- juttu jo viittais siihen, että ei oo kunnolla vahdittu, MUTTA niitä vahinkoja tapahtuu aina, jos ei oo silmät selässäkin. ja jos on kaksi lasta ja molemmat riiviö iässä, ei voi aina olla ihan vieressä missä tapahtuu.

itse olen kyllä vastuussa omista lapsistani - esim. tekisivät vaikka naapurin tädillä pahaa silloin kun siellä olisivat, minä maksaisin. Mun lapset, mun vastuu. Mutta perhepäivhoitajan lautasia en menis maksamaan.

En kyllä haluais sun lapsia vahtimaan....

Viittaatko tuolla viimeisellä kommentillasi siihen, että olen hirveän vaativa lapsenvahtia kohtaan, vai että lapseni sattuvat olemaan hirveitä? :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Vaativa lapsenvahtia kohtaan. Ihan oikeesti, vahinkoja voi aina sattua, esim. sen kynän saa niin nopeesti jostain ja sitten se viiva olikin jo siinä.

Kyse oli kuvitelmallisesta tilanteesta.
Et tiedä mitenkään, minkälainen olen lastenvahtia kohtaan.
Lapseni eivät ole niin isoja, että mitään tuollaista vielä tekisivät, joten se siitäkin.

Minulla on ollut lastenvahteja ja tulee olemaankin lastenvahteja ja joskus on sattunut ikävempää, mutta ne ovat hyvin harvinaisia tilanteita.

Itsekin olen ollut lapsenvahtina ja joskus on itsellenikin tullut eteen ikävä tilanne, josta olisin voinut joutua maksamaan(hyvin pieni summa kyseessä, mutta kuitenkin...), mutta äiti ei sitä vaatinut, vaikka tarjouduin.

Eli aloitus oli tarkoitettu vain keskusteluksi ja mielipiteiden vaihdoksi, aivan kuten mikä tahansa muukin keskustelu :)
 

Similar threads

Yhteistyössä