Lastenhoitajan palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lastenhoitajavain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lastenhoitajavain

Vieras
Hei, osaisikohan joku neuvoa millainen palkka olisi sopiva maksaa lastenhoitajalle tälläisessä tilanteessa: 4 päivää, 8h/päivä, lapsia on vain 1 ja hän on 4-vuotias.
Hoitaja on käynyt MLL:n lastenhoitokurssin ja hoitanut lapsia aktiivisesti n. kolmen vuoden ajan.

Mitä siis olisi sopiva palkka teidän mielestänne?

Kiitos avusta!

[QUOTE="mimi";24291677]Itse olen maksanut 7 euroa tunnilta ja tarjonnut ruoat päälle.[/QUOTE]

Riippuu asuinkunnastakin. Tuolla palkalla ei ainakaan täällä pk-seudulla tulisi varmasti kukaan töihin. Ainakaan kukaan kunnollinen, jolla olisi mitään muita vaihtoehtoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;24291683:
Riippuu asuinkunnastakin. Tuolla palkalla ei ainakaan täällä pk-seudulla tulisi varmasti kukaan töihin. Ainakaan kukaan kunnollinen, jolla olisi mitään muita vaihtoehtoja.

Kyllä vaan just ja nimenomaan Helsingissä. Eikä valittanut, pyysi itse viittä euroa. :)

Palstamammat ei halua maksaa mitään mutta rahaa heillä on omaan risteilyyn ja omiin juomiin ja syöminkeihin ja kännissä olisi olleet mutta lastenhoitajan olisi pitänyt olla ilmainenen sitä ei arvosteta

yleensä olen saanut lastenhoidosta 8€/h, mutta tuntui suurelta tuntipalkalta, kun työtunteja tulee n. 32h.. Onko moinen summa teidän mielestänne kohtuuton?

kuin se, minkä MLL suosittaa, koska se on minimipalkka lastenhoitajan työstä. Eli maksat 8,20 tunnista ALKAEN, eli enemmänkin saat maksaa, mutta tuon alle et voi tarjota. Ja verot + eläkemaksut tilität ja maksat oman osuutesi myös. Hintaa tulee siis pyöreästi 10 euroa tunnille.

Yhteistyössä