lastenhoitajan palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja au pair
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

au pair

Vieras
Meille on tulossa 17 vuotias tyttö hoitamaan lapsiamme ns. au paur tyyliin. Palkka asiaa hänelle olemme miettineet. Mikähän olisi sopiva palkka?

Meillä on kaksi lasta 3v joka on 12 päivää kuukaudessa päiväkodissa. Au pairin tehtävä on viedä ja hakea hänet päiväkotiin (päiväkoti lähellä). Muulloin au pair hoitaa häntä. Toinen lapsemme on 1v 7kk ja on täyspäiväsesti au pairin hoidettavana.

Au pairin tehtävänä on hoitaa ja huolehtia lapsista. Lisäksi silloin tällöin tehdä ruoka sekä kevyitä kotihommia kuten lasten lelujen kerääminen, lasten sänkyjen petaaminen, tiskit ja keittiö järjestykseen.

Mitä olette mieltä, onko kohtuutonta?

Alkuperäinen kirjoittaja niisku:
missä asuu???

Au pair ei asu meidän kodissamme vaan aika lähellä tässä. maksamme tietysti hänelle bussikortin (noin 50?) joka kuukausi. Hän saa syödä meillä. Ja töitä hänellä ei välttämättä ole ihan joka päivä vaan esim keskimäärin 3-4 päivänä viikossa.

mutta huom! emme saa mitään tukea mistään tuohon au pairiin jote itse kaiken maksamme ja lisäksi vielä vanhemman lapsen päiväkodista 140?. jos 600?/kk maksaisimme au pairille, niin miinukselle jäisimme pahasti, eihän mun tulot edes riittäis noihin :0

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta huom! emme saa mitään tukea mistään tuohon au pairiin jote itse kaiken maksamme ja lisäksi vielä vanhemman lapsen päiväkodista 140?. jos 600?/kk maksaisimme au pairille, niin miinukselle jäisimme pahasti, eihän mun tulot edes riittäis noihin :0

Saathan sä tosta nuoremmasta sen kotihoidon tuen + mahdollisen kuntalisän
Mulla oli kesällä 16 vuotias ja maksoin hälle 650e/kk kahden kokopäivähoidosta (4 ja 6 vuotiaat)

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Miksi, että saa tukea? Eikö aupair ole sellainen joka asuu perheessä?

Oletko käynyt sivuilla (esim keskustelut siellä):
www.hoitopaikka.net

Koska varsinaisesti hän ei ole au pair. Esim. ei asu meillä. Myöskin hän on alaikäinen, joten ei voi alkaa yksityiseksi hoitajaksikaan.

www.hoitopaikka.net

Koska varsinaisesti hän ei ole au pair. Esim. ei asu meillä. Myöskin hän on alaikäinen, joten ei voi alkaa yksityiseksi hoitajaksikaan.

Ite olin alaikaisena (17) lastenhoitajana ja sain Espoon kaupungilta "yksityisen hoidon tukea" tai jotain tamantapaista. Se taisi olla n. 1300-1400e/kk.

Aupairien palkat on yleensa n. 50-100e/viikko.Mutta jos han ei asu teilla niin missa ja paljon hanen asumisensa maksaa? Vahimmaismaksu kai jtn 500e/kk, mut sillon pitais olla jo ilmainen asuminen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Saathan sä tosta nuoremmasta sen kotihoidon tuen + mahdollisen kuntalisän
Mulla oli kesällä 16 vuotias ja maksoin hälle 650e/kk kahden kokopäivähoidosta (4 ja 6 vuotiaat)

meillähän olisi kokopäivähoidossa vain yksi lapsi. mun kodinhoitotuki kuntalisän kanssa on 270?. vanhemman lapsen päivähoitokulut kuin siitä vähentää se on 130?. kaikki loput mitä maksetaan on käytännössä omasta pussista pois. sii tokihan nuo edellisetkin on, mutta toinen vaihtoehto on että olisin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja drakonia:

www.hoitopaikka.net

Ite olin alaikaisena (17) lastenhoitajana ja sain Espoon kaupungilta "yksityisen hoidon tukea" tai jotain tamantapaista. Se taisi olla n. 1300-1400e/kk.

Aupairien palkat on yleensa n. 50-100e/viikko.Mutta jos han ei asu teilla niin missa ja paljon hanen asumisensa maksaa? Vahimmaismaksu kai jtn 500e/kk milla ite suostuisin tekemaan, mut sillon pitais olla jo ilmainen asuminen...

au pairin asuminen ei maksa mitään.

www.hoitopaikka.net

Kyllä alaikäisen voi palkata yksityiseksi hoitajaksi, kunnan päivähoidon vastaavan täytyy vaan laittaa hyväksymismerkintä siihen tukihakemukseen.
Meillä oli just toi 16 vuotias kesällä yksityisenhoidon tuen kanssa palkattuna

www.hoitopaikka.net

Kyllä alaikäisen voi palkata yksityiseksi hoitajaksi, kunnan päivähoidon vastaavan täytyy vaan laittaa hyväksymismerkintä siihen tukihakemukseen.

:) Ai voiko. kiva jos niin. en ole tiennytkään. paljonko se yksityisen hoidon tuki sitten on?

www.hoitopaikka.net

Joo maki tapasin tallasen paivahoidon vastaavan ja sain halta hyvaksynnan :)

Miksi, että saa tukea?

.

Tai olla markka-aikaan noi summat... ;)
Lasten yksityisen hoidon tuen hoitoraha on 137,33 euroa lasta kohden kuukaudessa.
Hoitolisä määräytyy perheen bruttotulojen mukaan ja sen määrä on enintään 134,55 euroa lasta kohden kuukaudessa.
+ mahdollinen kuntalisä

Miksi, että saa tukea?

.

Lasten yksityisen hoidon tuen hoitoraha on 137,33 euroa lasta kohden kuukaudessa.
Hoitolisä määräytyy perheen bruttotulojen mukaan ja sen määrä on enintään 134,55 euroa lasta kohden kuukaudessa.
+ mahdollinen kuntalisä

Oon ihan ulkona näistä jutuista :0. Siis jos yksityisen hoidon tuen hoitoraha on 137,33 euroa lasta kohden kuuluuko siihen vielä automaattisesti tuo hoitolisä tietty bruttotulojen mukaan. Ja jos on ns. hyvgätuloisia sitä ei saa.saako kuntalisän automaattisesti? Entä voiko toinen lapsemme joka on osittain päiväkodissa saada tuota hoitorahaa? kiitos sulle paljon!

Miksi, että saa tukea?

.

+ mahdollinen kuntalisä

Ei kylla taa oli ihan vuonna 2006 ;) Perheessa oli 3 lasta, 7kk ja 2,5v kaksoset. JA jtn 1300+ se oli, ei kuitenkaan yli 1400. Se tuli suoraan KELAlta mun tilille.

Ei kylla taa oli ihan vuonna 2006 Perheessa oli 3 lasta, 7kk ja 2,5v kaksoset. JA jtn 1300+ se oli, ei kuitenkaan yli 1400. Se tuli suoraan KELAlta mun tilille.

OK eli kela maksoi sulle 3x hoitorahan 137,33 = 411,99? + 3 x hoitolisän 134,55 = 403,65?
ja kuntalisällä loput (sekin tulee kelan kautta )

Meijän hoitaja sai kelalta 2 x 137,33 ja kuntalisä oli 2x150? = 574,66? loput tuosta 650? maksettiin ite

Ei kylla taa oli ihan vuonna 2006 Perheessa oli 3 lasta, 7kk ja 2,5v kaksoset. JA jtn 1300+ se oli, ei kuitenkaan yli 1400. Se tuli suoraan KELAlta mun tilille.

OK eli kela maksoi sulle 3x hoitorahan 137,33 = 411,99? + 3 x hoitolisän 134,55 = 403,65?
ja kuntalisällä loput (sekin tulee kelan kautta )

Meijän hoitaja sai kelalta 2 x 137,33 ja kuntalisä oli 2x150? = 574,66? loput tuosta 650? maksettiin ite

Voi olla nain, ite en tarkemmin tiennyt mista se hinta koostui :) Mut kiitos tiedosta :p Espoossa oli siis taa mun tapaus.

meillähän olisi kokopäivähoidossa vain yksi lapsi. mun kodinhoitotuki kuntalisän kanssa on 270?. vanhemman lapsen päivähoitokulut kuin siitä vähentää se on 130?. kaikki loput mitä maksetaan on käytännössä omasta pussista pois. sii tokihan nuo edellisetkin on, mutta toinen vaihtoehto on että olisin kotona.

Voisko ne lapset sitten viedä päiväkotiin jos ei halua maksaa normaalia palkkaa? Ymmärrän toki että yksityinen lastenhoito on kallista ja joissain tapauksissa vie yhtä paljon kuin palkasta jää käteen. Mutta miksi lastenhoitajan täytyy tehdä halvemmalla töitä kuin siivoojan? Suomessa kaikilla on mahdollisuus halvahkoon kunnalliseen hoitoon, joka ei mielestäni ole lainkaan huonoa. Aika harva menee yksityisen lääkärin vastaanotolle ja sanoo etten maksa kuin 30 euroa/lääkärikäynti koska kunnallisella puolella saisin halvemmalla ja tämäkin on mun omasta pussita pois.

Au pairin palka on 300e + ruoka ja bussin matka. ei saa maksa enempää ja älkää missä nimessä ottakoo Eestistä nuoreja he eivät osaa laitta minkälaista ruokaa eivät edes osaa syödä muut kuin mikrossa lämmitettua kalapuikkoa makaronin päälle ja ketsuppia ,suihku kultuuri puuttu kokona, lakanoita ei vaihdetaa kertakaa kuukaudessa myöskin pyyheliinat, ja istuvat aamusta iltaa tietokonella .
Terveisin

Yhteistyössä