Lastenhoitajan maksuista kotitalousvähennys: veroprosentin alennus vai palautukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valdemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

valdemaria

Aktiivinen jäsen
21.03.2008
1 620
6
38
Huomenta!
Mulla tuli reippaasti mätkyjä viime vuoden verotuksessa. Nyt on käytetty lastenhoitajaa, jonka palveluista saa kotitalousvähennykset.
Joku tieto kertoi, että vaihtoehdot vähennykselle on joko palautukset tai veroprosentin pienentäminen. Onko näin? Jos on, kumpi on kannattavampaa rahallisesti keskituloiselle? Missä vaiheessa prosentin voisi pienentää?

Kokemuksia? =)

Rahallisesti se menee +-0. Varmempaa on ottaa ne palautuksena, silloin ne ei sotke mitenkään muiden tulojen laskemista. Jos ollaan kuukausittain tosi tiukoilla, siinä tapauksessa lasketuttaisin prosentteina alennuksen.

Mä valitsin veroprosentin pienennyksen niin saan rahat heti käyttöön. Eihän sillä muuta eroa ole. Summa täytyy vaan osata arvioida oikein, ettei ainakaan tule mätkyjä.

Kyllä. Korjaat tiedot oikeiksi kun veroilmoitus tulee tarkastettavaksi. sitähän voi joutua tarkistamaan myös alaspäin, jos et olekaan käyttänyt palevelua ilmoittamaasi määrää.

Ihan sama summa se on verollisesti. Veronpalautuksista saa toki sen mitättömän koron, mutta sitä voi ajatella määräaikaisena sijoituksena vailla mahdollisuutta sadaa rahojaan ulos. Itse alennan aina loppuvuodesta prossan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hehheh:
Ihan sama summa se on verollisesti. Veronpalautuksista saa toki sen mitättömän koron, mutta sitä voi ajatella määräaikaisena sijoituksena vailla mahdollisuutta sadaa rahojaan ulos. Itse alennan aina loppuvuodesta prossan.

mä teen saman, lasken uuden itse verkossa suunnilleen elokuussa.

Yhteistyössä