Lastenhoitajan kovakouraisuus, meneekö jo väkivallan puolelle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jonna"

Vieras
en siis ole vanhempi vaan työntekijä, teen keikkaa. Nyt olin yksikössä missä on töissä ihminen joka huutaa erittäin kovalla äänellä lapsille ja mielestäni rumasti, suurin osa heistä on pieniä vaippaikäisiä.
Myöskin otteet ovat kovakouraisia ja saa usein lapsen itkemään.
On tietenkin selvää että soitan huomenna johonkin, en jätä tätä hoitamatta. Tänään en ehtinyt kun olin töissä pitkään.
Sattui myöskin niin, että eräs pieni ei lähtenyt vessaan pesulle kehoituksista huolimatta ja hoitaja "ohjasi" hänet korvista pitäen sinne.

En nyt jaksa kirjoittaa tähän kaikkea mutta siis puutun tilanteeseen, vaikka se liian usein merkitsee että "valittaja" saa kärsiä, saa nähdä saanko töitä enää yhdestäkään tämän kunnan pk:sta tai muista paikoista. Kyseessä on vanhempi hoitaja, vuosia alalla ollut ja tuollakin paikassa monia vuosia.

Noita on päiväkodit pullollaan ja aina niistä vaietaan :( Itsekin olen nähnyt vastaavaa... Ei suoranaista väkivaltaa, mutta kovakouraista ja vihaista käsittelyä ihan vaippaikäisillekin. Itse en vain ole uskaltanut koskaan tehdä ilmoitusta eikä työtoveritkaan sillä monesti nämä kovakouraiset ovat niitä pomon eli pk:n johtajan suosikkeja :'(

Noita on päiväkodit pullollaan ja aina niistä vaietaan :( Itsekin olen nähnyt vastaavaa... Ei suoranaista väkivaltaa, mutta kovakouraista ja vihaista käsittelyä ihan vaippaikäisillekin. Itse en vain ole uskaltanut koskaan tehdä ilmoitusta eikä työtoveritkaan sillä monesti nämä kovakouraiset ovat niitä pomon eli pk:n johtajan suosikkeja :'(

No mulle on ihan sama onko suosikki vai mitä, teen silti ilmoituksen. Ja tarvittaessa kerron lasten vanhemmille.

[QUOTE="Jonna";23566990]No mulle on ihan sama onko suosikki vai mitä, teen silti ilmoituksen. Ja tarvittaessa kerron lasten vanhemmille.[/QUOTE]

Tee ilmoitus, parannat monen lapsen oloja pidemmän päälle.

Missäpäin päiväkoti sijaitsee?
Mun esikoinen aloitti perhepäivähoitajalla päälle vuoden ikäisenä. Oli vajaat 2v, kun kerran kotona kertoi/näytti että "monika" tekee näin jos pissaa vaippaan ja samalla hieroi vaippaa naamaansa.
Poika lopetti 2vuotiaana tossa paikassa, kun hoitaja siirtyi ryhmikseen. Jälkikäteen kuullut muutamalta muulta vanhemmalta hiukan samanlaista juttua ja valituksia ko tädistä.

Satuttaa ei tietenkään saa eikä olla kovakourainen. Mutta, joskus lapset huutavat kuin syötävät kun viedäänkin sinne, mihin heitä ei huvittaisi lähteä. Vain sen takia, että viedään esim pesulle, vaikkakin sylissä nätisti kantaen. Ei pidä siis säikähtää sitä jos joku uhmaikäinen itkee, tai karjuu kuin viimeisessä hädässä.

Olen hoitanut lasta, joka itse satutti itseään heittäytymällä päin ties mitä, silloin kun häntä alettiin pukea, ja huuto oli niin kamalaa, että kokematonta varmasti hirvittäisi. Silti tuokin lapsi oli saatava puettua tiettyyn aikaan. Päivähoidossa ei voida odottaa loputtomiin että uhmaikäiselle tulee se oikea hetki esim. pukea, ja siitä kuuluu ajoittain mieletön meteli.

Alkuperäinen kirjoittaja itkua riittää;23567154:
Satuttaa ei tietenkään saa eikä olla kovakourainen. Mutta, joskus lapset huutavat kuin syötävät kun viedäänkin sinne, mihin heitä ei huvittaisi lähteä. Vain sen takia, että viedään esim pesulle, vaikkakin sylissä nätisti kantaen. Ei pidä siis säikähtää sitä jos joku uhmaikäinen itkee, tai karjuu kuin viimeisessä hädässä.

Olen hoitanut lasta, joka itse satutti itseään heittäytymällä päin ties mitä, silloin kun häntä alettiin pukea, ja huuto oli niin kamalaa, että kokematonta varmasti hirvittäisi. Silti tuokin lapsi oli saatava puettua tiettyyn aikaan. Päivähoidossa ei voida odottaa loputtomiin että uhmaikäiselle tulee se oikea hetki esim. pukea, ja siitä kuuluu ajoittain mieletön meteli.

Niinkuin varmaan tajusit, tässä ei ole kyse siitä. Ja en ole kokematon. Onhan mulla silmät päässä ja näen niillä mitä aivan vieressä tapahtuu.

Minä myös vastaavaa nähnyt töissäni. Asiasta kannattaa ehdottomasti ilmoittaa eteenpäin. niin kuin teetkin! Minä soitin sosiaaliasiamiehelle, kyseessä yksityinen ryhmis.

Olen itse törmännyt samaan.... Ehkä ei suoranaista väkivaltaa vaan kovakouraista käsittelyä. Ja varsinkin tämä kohdistuu erittäin uhmakkaisiin lapsiin. Olen sijaistanut Etelä-Suomessa sijaitsevan kunnan päiväkodeissa.. Näitä mahtuu siis porukkaan ja jopa pk;n johtajat katsovat tätä toimintaa läpi sormien :(

[QUOTE="tiina";23567084]Missäpäin päiväkoti sijaitsee?
Mun esikoinen aloitti perhepäivähoitajalla päälle vuoden ikäisenä. Oli vajaat 2v, kun kerran kotona kertoi/näytti että "monika" tekee näin jos pissaa vaippaan ja samalla hieroi vaippaa naamaansa.
Poika lopetti 2vuotiaana tossa paikassa, kun hoitaja siirtyi ryhmikseen. Jälkikäteen kuullut muutamalta muulta vanhemmalta hiukan samanlaista juttua ja valituksia ko tädistä.[/QUOTE]

Kait otitte lapsen pois hullulta pph:lta joka hieroo paskavaippaa lapsen naamaan?! Ja teitte ilmoituksen!

[QUOTE="Jonna";24003541]Onkohan tää mun perskärpänen tän aloituksen hoitaja? Olis kiva tietää. No, kyseinen hoitaja pääsi "lomalle" ja tarkkailun alaiseksi toiseen päiväkotiin.[/QUOTE]

Ei kai vaan Helsingissä?

[QUOTE="Jonna";24004068]itä hesassa[/QUOTE]

Jep. Hienon työn teit. =)

Itsekin näin täällä niin paljon hirveitä hoitajia, etten omiani laittais koskaan.

Yhteistyössä