Lastenhoitaja kotiin, oman lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko ihan tuulesta temmattu idea?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko ihan tuulesta temmattu idea?

Vieras
Jos olisit harkitsemassa lastenhoitajan palkkaamista kotiisi lapsiasi hoitamaan niin mitä mieltä olisit ajatuksesta, että hoitajalla olisi mukana oma lapsi?

Mulle se riippuu ihan siitä, minkä ikäinen lapsi tuolla hoitajalla on.

Jos tarvitsisin hoitajaa 4 v tytölle, niin mun mielestä olisi ihan hyvä ajatus jos hoitajalla olisi samaa ikäluokkaa oleva lapsi seuraksi.

Mun mielestä riippuu ihan hoitajasta ja lapsesta :)

Jos hoitajan lapsi esimerkiksi olisi noin samanikäinen oman kanssa, niin en pitäisi välttämättä pahana. Olisi lapsista seuraa toisistaan ja noin. Mulla itselläni oli hoitolapsi, kun oma oli 1v-1v 8kk ja minusta se toimi ihan hyvin eikä toinenkaan perhe koskaan valittanu :)

Miksei. Meillä varahoitajalla oli alkuun omat lapset mukana. Se oli kivaa vaihtelua lapsille. Ilmeisesti hoitajalle itselleen omien lapsien mukana ollut ei ollut yhtä hyvä asia, sillä myöhemmin hän vei omat lapsensa muualla hoitoon ennen meille tuloa. Meillä oli kunnallinen perhepäivähoitaja hoitamassa kotona kolmea lasta, joista yksi oli kahden paikalla.

minä olin hoitajana perheessä jossa oli vain sen perheen lapset hoidettavana, oma lapsi rupesi sit olemaan mulla mukana ja perhe toivoikin että ottasin oman mukaani aina :). perheen lapsille oli kivaa vaihtelua päiviin ja tietty muitakin kavereita kuin sisarukset

Kiva kuulla mielipiteitä laidasta laitaan. Olen ammatiltani lastenhoitaja, mutta työ pk.ssa tuntuu liian "rutiininomaiselta ja laitosmaiselta" ja haluaisin hoitaa myös itse omaa lastani (3v) mutta toistaiseksi pph:ksi ryhtyminen ei onnistu asuntoasioiden takia, siksi olen alkanut miettimään että miten tämä menisi jos hoitaisin lapsia jonkun kotona, mutta toki niin, että oma lapsi mukana.

Lisääkin kokeumuksia ja mielipiteitä, syvällisiäkin saa laittaa, jatkan asian pohtimista ja miettimistä eteenpäin...

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden mamma:
Itse en haluais että ois oma lapsi mukana.

Niin ja perustelut tähän.

Jos tahtoisin että lapsella on kavereita, niin silloin veisin pph:lle tai tarhaan.

Lisäksi hoitaja tulee meille töihin ja minä maksan hänelle, joten tahtoisin että tilanne on myös sen mukainen, enkä tahtoisi että kun hänelle maksan niin lisänä olisi vielä yksi lapsi vahdittavana.

Jos olisi suurinpiirtein saman ikäinen niin minusta olisi ihan kivakin että oma lapseni saisi seuraa. Kovin paljon vanhempi tai nuorempi ei välttämättä, kun tarvitsevat niin erillaista hoitoa ja aktiviteettia.
Tämä siis sillä oletuksella että minulla on yksi lapsi ja hoitajalla myös yksi lapsi. Jos olisi useampia lapsia niin sitten ei olisi niin väliä minkä ikäinen hoitajan lapsi olisi.

Yhteistyössä